טיפים לרכישת דירה בלי הפתעות לא נעימות

מה צריך לדעת לפני שלוקחים משכנתא הפוכה?
24/02/2023
איך להוציא יותר מנכס הנדל"ן שלכם?
06/03/2023

רכישת דירה מעורבת גם בהליך רגשי. אבל אם תתנו לרגשות שלכם לנהל אתכם, אתם עלולים ליפול קורבן לכמה טעויות נפוצות בתחום. מכיוון שקניית דירה כוללת השלכות מרחיקות לכת, חשוב לשלוט ברגשות ולקבל, במידת האפשר, את ההחלטה הרציונלית ביותר.  

אולי מצאתם דירה שאתם אוהבים במחיר שאתם יכולים להרשות לעצמכם? אבל עדיין כדאי להימנע מכמה טעויות נפוצות, ולהבטיח שלא תיתקלו בהפתעות לא נעימות, שימו לב לטיפים הבאים.

1. שכנים רועשים

מוכרים לא תמיד נוטים לחשוף בעיות מסוימות בדירה, במיוחד כשמדובר בבעיות שקשה לשלוט בהן. דמיינו לעצמכם שאתם עוברים לדירה החדשה ומגלים שלשכנים שלכם יש כלבים שנובחים ומייללים כל הלילה. 

כדי למנוע הפתעות שכאלה, הקפידו לשוחח עם השכנים מסביב ולברר לגבי כל בעיה שקשורה לשכונה. למרות שהמתווך שלכם עשוי להיות מומחה בשכונה זו, אין כמו טיפים ממקור ראשון משכנים שגרים לידכם.

2. הגדרת שטח הנכס אינה ברורה

לפני שאתם חותמים על החוזה ודאו שאתם מקבלים כל מידע ותביעה הנוגעים לבעלות על הדירה. אחרי הכול, אתם רוצים להימנע מבעיות שיקשו עליכם למכור את הדירה שלכם בעתיד. לדוגמה, מחלוקות באשר להגדרת השטח השייך לדירה שתקנו, כמו חניה בטאבו, מחסן או חצר.

3. קיימות תוכניות לפיתוח עתידי מסביבכם

אתם בוודאי לא רוצים שאיזה מתחם דירות ענק המתנשא מעלה מעלה יחסום את הנוף היפה שקיים כעת. נכון שתוכניות לפיתוח השכונה יכולות להעלות את ערך הדירה שלכם כשתרצו למכור אותה, אבל חשוב לשקול את המחיר מול רעשי הבנייה או חסימת הנוף בשנים שבהם תגורו בה.

4. בעיות בזרימת התנועה

רוב הסיכויים שהסתובבתם קצת בשכונה לפני הקנייה, אבל האם רשמתם באילו שעות ביום הייתם שם?

למשל, אם בקרבת מקום יש בית ספר או גן ילדים, הרחוב עלול להיות עמוס מאוד בשעות הבוקר המוקדמות כשאתם רוצים לצאת לעבודה. אם יש מתנ״ס או מועדון כלשהו בקרבת הדירה, הרחוב עלול להיות עמוס בשעות אחר הצהריים והערב.

5. משהו לא בסדר עם הדירה עצמה

לעתים קרובות, הדירה החדשה חושפת בעיות קלות רק לאחר שנקנתה, כמו שירותים או ברזים דולפים. אבל כאשר הבעיות גדולות יותר, כמו סדקים ביסודות הבית או צינורות מים חלודים, העלויות עלולות להיות יקרות מאוד.

ניתן למנוע חלק גדול מסיפורי האימה הללו על ידי עריכת בדיקה מוסמכת של הבית. אולי תתקשו להאמין, אבל אנשים רבים מדלגים לגמרי על השלב הזה. לכן, וודאו שהמוכר מודע לכך שההצעה שלכם מותנה באישורו של איש מקצוע שיבדוק ויאשר שהבית תקין.

6. לשקול מה יהיה ערך הדירה כשתעמוד שוב למכירה

בעוד שהמטרה העיקרית שלכם היא למצוא את הדירה המושלמת עבורכם, חשוב לא לשכוח את גורם המכירה החוזרת. דירה קטנה עם 2 חדרי שינה וחדר שירותים אחד בפאתי העיר, עשויה להיות בדיוק מה שאתם רוצים, אבל קונים פוטנציאליים בהמשך הדרך לא בהכרח יהיו מעוניינים לקנות נכס שכזה. 

מאמר זה נכתב בשיתוף עו"ד פלילי יעקב שקלאר >> https://www.shklyar-law.co.il/ 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *