איך להוציא יותר מנכס הנדל"ן שלכם?

טיפים לרכישת דירה בלי הפתעות לא נעימות
27/02/2023
פתרונות מימון לרכישת נכס בדיור המוגן בישראל
08/03/2023

רכישת נדל"ן להשקעה נחשב כיום לדבר הטוב ביותר שאתם יכולים לעשות עם הכסף שלכם, אך האם כל נכס מניב? כדי שנדל"ן יהפוך להיות השקעה טובה באמת, עליכם להרוויח עליו יותר ממה שקניתם אותו. יש נכסים שהערך שלהם יעלה מכורח המציאות בשוק הנדל"ן ויש נכסים שיש לבצע בהם מספר דברים שיעלו את הערך שלהם. במאמר הבא נמנה מספר פעולות שאתם יכולים לעשות על מנת לעלות את ערך הנדל"ן שברשותכם. 

הצגת שיפורי תשתיות בקרבת הנכס שלכם

נכסים שיש בקרבתם תשתיות משופרות, כניסות ויציאות קלות, בתי ספר קרובים וגנים, גני שעשועים ומרכזי קניות, יעלו ברוב המקרים את ערך הנכס. אם אתם מעוניינים לעלות את הערך שלו בלי יותר מידי מאמץ, בדקו מה יש בקרבתו ובעת פרסומו למכירה, הציגו את מה שמצאתם. גם אם הנכס שלכם ישן מאוד ולא במקום נחשב, עם הקרבה, עשויה לעלות את ערך הנכס בלפחות מאה אלף שקלים. 

שיפוצים בנכס

הפעולה שמעלה את ערך הנכס באחוזים הגבוהים ביותר היא שיפוצים. נכס שמשופץ ברמה גבוהה, בעל נראות אסטטית מודרנית, יימכר ביותר כסף. בעל הדירה יכול לעלות ערך של דירה בטווח של 150 אלף – 400 אלף שקלים, תלוי ברמת השיפוץ. אם ביצעתם שיפוץ עם קבלן שיפוצים מקצועי שביצע עבודה טובה עם רמת גימור מעולה, אתם רק תרוויחו מכך. 

כשאתם בוחרים קבלני שיפוצים מומלצים בפריסה ארצית, חשוב שתדגישו בפניהם את מטרות השיפוץ ותבקשו הצעת מחיר לשיפוץ קטן ושיפוץ גדול. כמו כן, כאשר מדובר בבעלי מקצוע טובים, הם יוכלו להמליץ לכם מהניסיון שלהם על מה לשים דגש. יש נכסים שיהיה כדאי לבצע בהם החלפת ריצוף ומטבח ובזה יסתיים השיפוץ ויש כאלו שהשיפוץ בהם יהיה נרחב ויכלול גם החלפת חדרי מקלחות, החלפת צנרת וחלונות. 

הצגת היתרונות של הנכס עבור קהל היעד

עוד דבר שיכול לעלות את ערך הנכס שלכם הוא הצגת היתרונות שלו עבור קהל היעד שמתעניין. אם נניח קהל היעד הוא דתי, קרבה של בית כנסת, מקווה ובתי ספר דתיים, הם יתרונות מעולים שכדאי להציג. אם מדובר במשפחה עם ילדים, קרבה לגני שעשועים גם יכולה להיות יתרון. בדקו מי הקהל המתעניין ומנו בפניו את היתרונות של הנכס ובכך תגדילו את ערכו ומחירו. 

הצגת דו"ח שמאות על הנכס

עוד דבר שעשוי לעזור לכם לעלות את ערך הנכס הוא דו"ח שמאות. בכל דו"ח כזה, השמאי מציין מספר נכסים שנמכרו באזור ובאיזו עלות. מידע זה עשוי מאוד לעזור לכם והוא מאפשר לכם להציג נתונים אלו כהסבר לסכום שאתם מבקשים. 

לסיכום, אלו ארבעת הדברים שאתם יכולים לבצע כדי לעלות את ערך הנכס. תוכלו לבצע את חלקם או אחד מהם ולהביא את הנכס שלכם לערכו המקסימלי. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *