להרוויח ממכירת דירה בישראל ולשלם מיסים בארצות הברית

השקעות נדל"ן – מה חשוב לדעת לפני שמשקיעים
09/10/2022
כל מה שצריך לדעת על נדל"ן מסחרי
25/10/2022

אזרחי ארצות הברית ומתגוררים בישראל? רשות המיסים האמריקנית מזכירה לכם שאתם עדיין חייבים להגיש את דיווחי המס השנתיים, ואם הרווחתם הון ממכירת דירה בישראל, ייתכן שתידרשו לשלם על כך מס ל־IRS. למה זה קורה? ראשית, משום שהקשר בין אזרח אמריקני לממשלתו אינו מתבטל אם הוא עוזב את גבולות ארצות הברית. האזרח חייב להגיש לממשלתו דיווחי מס שנתיים ולשלם מס על רווחי הון שצבר גם אם אינו מתגורר בארצות הברית וגם אם מעולם לא התגורר בארצות הברית. שנית, בשל חובתם האזרחית של האמריקנים חלה עליהם גם אם הם מתגוררים בישראל. ולכן אם הם מכרו נכס נדל"ני וצברו רווחי הון מהמכירה, הם חייבים לדווח על כך ל־IRS ולשלם מס בשיעור שנקבע בחוק האמריקני. צפויים למכור דירה בישראל? הינה כל מה שאתם צריכים לדעת על מיסוי אמריקני על רווחי הון. 

חובת הדיווח של אמריקנים תושבי ישראל

אזרחים אמריקנים תושבי ישראל אינם פטורים מחובת הדיווח השנתית לרשות המיסים האמריקנית. למעשה, כל עוד הם אזרחים אמריקנים, הם חייבים להעביר שיעור מסוים מהכנסותיהם ומרווחי ההון שצברו לממשלת ארצות הברית גם אם נולדו בישראל, גם אם הם חיים בישראל שנים רבות וגם אם הם מעולם לא ביקרו במולדתם. הקשר של אזרחי ארצות הברית עם ממשלתם חוצה גבולות. מיסוי אזרחי ארצות הברית הגרים בישראל אינו נפסק כשהם מגיעים לישראל. אז איך ממשיכים לשמור על קשר עם הממשל האמריקני? מגישים את טופס 1040 מדי שנה בחודש אפריל ומדווחים על ההכנסות השנתיות בכלל ועל רווחי ההון שנצברו ממכירת דירה בישראל בפרט. 

האם תושבי ישראל יכולים לקבל פטור ממס רווחי הון?

אזרחים אמריקנים שהם תושבי ישראל יכולים לקבל פטור ממס רווחי הון בתהליך שנקרא SECTION 121 EXCLUSION הקובע כמה תבחינים לקבלת פטור מתשלום מס על רווחי הון שהצטברו ממכירת דירה. לפני שנדון בכל אחד מהתבחינים הללו, נציין שאפשר לקבל פטור מלא מתשלום מס רווחי הון, ואפשר גם לקבל פטור בשיעור מסוים. במקרים של קבלת פטור חלקי רווחי הון שהצטברו בסכומים העולים על השיעור שנקבע בפטור ידווחו ל־IRS, ומס רווחי ההון יחול עליהם. 

מי זכאי לפטור מתשלום מס על רווחי הון? 

אזרחים אמריקנים שמכרו נכס שהיה בבעלותם במשך שנתיים לפחות לפני מכירתו אך לא יותר מחמש שנים לפני המכירה; אזרחים אמריקנים שהתגוררו בנכס במשך שנתיים לפחות לפני מכירתו אך לא יותר מחמש שנים לפני המכירה. במקרים מסוימים אפשר להאריך בחמש שנים נוספות את מסגרת הזמן שנקבעה לזכאות לפטור. רשות המיסים האמריקנית עשויה להתחשב גם בבעיות בריאות ולהעניק פטור בגינן גם אם המוכרים חרגו ממסגרות הזמן המותרות לקבלת פטור. 

מה השיעור הממוצע של פטור מתשלום מס רווחי הון?

השיעור הממוצע לפטור הוא 500 אלף דולר לזוגות שמדווחים בטופס דיווח משותף ועומדים בתבחינים שנקבעו לפטור, או 250 אלף דולר ליחידים שמדווחים בטופס דיווח אישי. רוצים לדעת אם אתם זכאים לפטור מתשלום מס רווחי הון? אל תוותרו על בדיקת הזכאות. התייעצו עם רואי חשבון שמתמחים במיסוי אמריקני, והיעזרו בהם. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *