למה חשוב ללמוד על מיסוי מקרקעין?

טיפים לניהול עסקי נכון בשביל בעלי עסקים
30/01/2022
השקעות נדל"ן למתחילים – מה חשוב לדעת כשנכנסים לתחום הזה?
13/02/2022

חוק מיסוי מקרקעין הינו חוק שעוסק במיסוי על הקרקע גם מצד הצד שמכר וגם מצידו של הצד שקנה, מה שאומר שהוא מורכב גם ממס שבח וגם מס רכישה. רק אחרי ששני סוגי המיסים הללו משולמים כחוק יהיה ניתן לרשום בטאבו את עסקת המכר בלשכה של רישום מקרקעין.

אם אתם רוצים לדעת אם המדינה חייבת לכם כסף חזרה בגין מיסוי יתר, אתם רשאים ואף מוזמנים לעשות בדיקת החזר מס קלה ומהירה!

אז מה הוא למעשה מס רכישה?

כאשר אנחנו רוכשים נכס נדל"ן, וזה יכול להיות משרד, דירה, וילה או כל מקום אחר למגורים או שימוש אנושי, אנחנו חייבים בתשלומי מס למדינה. מס זה נקרא מס רכישה והוא מוטל על הרוכש. הגובה שלו יכול להשתנות בהתאם לסוג הנכס, המחיר שלו ועוד פרמטרים רלוונטיים אחרים.

בעוד ששיעור המס על דירות מגורים מדורג על פי שווי הדירה, בנכסים המיועדים לתעשייה ומסחר ולא למגורים גובה המס הינו קבוע ועומד על  6% מהשווי של הרכישה. מדרגות מס רכישת דירות לצורכי מגורים מתעדכנות פעם אחת בשנה, בתאריך 16 לחודש ינואר וצריך לשלם אותו תוך חמישים יום מהמועד של חתימת ההסכם ישירות בלשכה של מס ההכנסה. 

האם אפשר לקבל פטור או הנחה על תשלומי מס הרכישה?

ייתכן ואתם זכאים להטבות בצורת הנחה משמעותית בנוגע למס הרכישה. המדינה מנסה לסייע לזוגות צעירים לרכוש דירות דרך פרויקטים שונים, וגם ברכישת דירה ראשונה היא רואה לנכון לתת יד מסייעת ולהקל על התשלומים הגבוהים ממילא. לכן, המדינה מעניקה הנחה משמעותית ברכישת דירה ראשונה, במידה והיא הדירה היחידה בבעלותו של הקונה. ייתכן ואף יהיה פטור לגמרי ממס זה. לעומת זאת במידה ואתם רוכשים דירה המיועדת להשקעה, הגובה של המס יהיה גבוה למדי.

החלק השני של מיסוי מקרקעין – מס שבח

מוכרי נדל"ן גם הם צריכים לשלם למדינה מס שבח בגין עליית ערכו של הנכס בזמן שהיה ברשותם. במיוחד במדינת ישראל בה מחירי הנדל"ן מתפסים ומתפסים עד אין קץ, קיים מס שבח המוטל על מוכרים ומשקיעי נדל"ן. המס מהווה בעצם מערכת מיסוי עבור הרווח שהמוכר עשה ממכירת הנכס. גובה המס הינו עד 25% מההפרש שבין המחיר אותו המוכר קנה את הנכס לבין כמה שהוא מכר אותו. למשל, אם קנה במיליון ומכר במיליון וחצי, הוא יצטרך לשלם עד 25% מחצי מיליון.

מס שבח דומה במידה מסוימת למס הכנסה רגיל – כיוון שמדובר ברווח שעשיתם מעבודה, כביכול – כלומר מהכנסה עבור מוצר שמכרתם, במיוחד אם תחום העיסוק המרכזי והעיקרי שלכם זה מוכרי נדל"ן, ברור למה תתחייבו לשלם סכום כזה גבוה. אמנם חשוב לדעת שגם במס זה ייתכן ותהיו זכאים להנחות משמעותיות או אפילו פטור גמור.

מעוניינים לדעת האם אתם זכאים להחזר מס מהמדינה בגין היותכם שכירים בשש השנים האחרונות או בשל קניה ו/או מכירה של נכס נדל"ן? בואו לעשות בדיקת החזר מס מהירה, איכותית וכדאית!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *