השקעות נדל"ן למתחילים – מה חשוב לדעת כשנכנסים לתחום הזה?

למה חשוב ללמוד על מיסוי מקרקעין?
03/02/2022
איך השפיעה הקורונה על תחום לימודי הנדלן בישראל?
13/02/2022

אין ספק שהשקעות נדל"ן מושכים המון משקיעים צעירים הנחשבים למתחילים בעולמות ההשקעות שכן מדובר בתחום שדורש הרבה פחות ידע ופחות מסוכן לעומת השקעות באפיקים אחרים כגון מניות, עסקים פיזיים, נכסים דיגיטליים ואפילו קריפטו.

הרבה משקיעים נמשכים לתחום הנדל"ן גם מתוך יציבות השוק בעולם וכמובן בישראל שמחירי הנדל"ן רק מזנקים בכל שנה והבנקים מאפשרים הלוואות ומשכנתאות בתנאים נוחים ופריסות ארוכות שנים.

אם בעבר, זוגות צעירים רכשו נדל"ן לצורך מגורים ועם השנים הפכו למשפרי דיור והתקדמו לאט לאט. היום, צעירים מעדיפים להשקיע בנכס מניב שלא לצורך מגורים אלא לצורך השקעה והשכרה שכן יש תשואה יפה מאוד ויציבה בעיקר.

בתקופה האחרונה הרבה משקיעים מתחילים פונים דווקא לשווקי הנדל"ן בחו"ל ובעקבות הגלובליות יש אפשריות השקעה מניבות וטובות גם במקומות שאנחנו פחות מכירים.

עסקאות נדל"ן מעבר לים

המיסוי הגבוה בישראל וחוסר הבהירות בנושא הנדל"ן, מדרבנים ישראלים רבים לרכוש נכסים בחו"ל כיוון שיש הזדמנויות עסקיות מעולות שכדאי לנצל אותן. בדרך זו הישראלים רוכשים נכסים כמו מולטי פמילי במדינות שונות בארה"ב שנמצאות בתנופה של התפתחות. קונים דירות בצפון אנגליה לאור הפיתוח המואץ בערים בחבל ארץ זה והעובדה שתושבים רבים וגם סטודנטים עברו לגור בצפון אנגליה ולכן הם זקוקים לדירות להשכרה.

כמו כן יש פעילות נדל"נית במזרח אירופה במדינות כמו רומניה, הונגריה, גיאורגיה ועוד. חברות נדל"ן ישראליות רבות פועלות בתחום רכישת הנכסים ברחבי העולם ובנוסף לכך גם בתחום ניהול הנכסים לאחר הרכישה וזאת כדי לטפל בכל מה שקשור לאחזקה ולהשכרה.

עסקאות של רכישת נדל"ן בחו"ל מתבצעות על ידי המרת מטבע חוץ והעברתו לגורם הרלוונטי אשר מוכר את הנכס. היזם, חברה קבלנית, אדם פרטי וכו'. על פי הסכום שנקבע ובהתאם ללוח התשלומים, מתבצעות מהארץ העברות של מט"ח כדי להשלים את העסקה.

עלויות של המרת המטבע בעסקאות נדל"ן

לפני סגירת העסקאות בנדל"ן בחו"ל חשוב מאוד לקחת בחשבון את המרת המטבע לעסקה וכמובן ברמה חודשית את השכירות והתשואה. שכן אם הכוונה לקחת ולמשוך את הכסף ולהשתמש בו בישראל יש לקחת בחשבון העלות הכללית של של המרת מטבע חוץ שהיא גבוהה לאור העמלות הגבוהות שגובים הבנקים בגין כל עסקה ובמיוחד אם מעורבים בכך שני סוגי מטבעות. כדי להפחית את העלויות אפשר להיעזר בשירותים חדשניים של המרת מטבע אשר מתבצעים על ידי חברה ישראלית בעמלה מופחתת. ההבדל המהותי בעלויות נובע מהעובדה שהם מבצעים את המרת המטבע ובהתאם לכך הם מעבירים לגורם בחו"ל את הכספים במטבע המקומי באמצעות חשבונות וירטואליים.

לסיכום

השקעות נדל"ן אם זה בישראל ואם זה בחו"ל מושכים המון משקיעים צעירים וחסרי ניסיון שדווקא מחפשים יציבות בתחום שמוכיח את עצמו שעולה ועולה במשך השנים.

Comments are closed.