טיפים לניהול עסקי נכון בשביל בעלי עסקים

כישורים שעושים את ההבדל בין איש מקצוע מצליח לפחות מצליח בתחום הנדלן
30/01/2022
למה חשוב ללמוד על מיסוי מקרקעין?
03/02/2022

העסקים המצליחים ביותר כיום חושבים הרבה מעבר למשימות וליעדים. הם שמים להם למטרה להרחיב את דריסת הרגל של העסק בשווקים ולהגדיל את חוויית השירות שהעסק נותן ללקוחותיו. נכון שעדיין צריך לנהל את הספרים, להגיש דוחות ולשלם משכורות, אולם העסק חייב לעשות הרבה יותר מכך. כדי לגלות דרכים חדשות להרוויח מהמוצרים שהעסק מייצר, עליו ליזום יוזמות חדשות ולמצוא דרכים להרחיב את אפיקי השירות שהוא מספק. מדובר בהיערכות מחודשת ובדרך חדשה לעשות עסקים. הינה כמה עצות לניהול עסקי נבון ונכון שיסייעו לעסק גם להטביע חותם וגם לחדש ולהתחדש בדרכים מקוריות. 

עסק הוא הרבה יותר ממוצר 

 אם העסק שלך הוא חברה מבוססת מוצר שאין בה מגוון רחב של שירותים ללקוחות, אתה חייב לעשות הכול כדי להרחיב את הפעילות העסקית ולהקים מערך התומך בהכנסות חוזרות ונשנות מלקוחות. עולם העסקים המודרני מבוסס על  כלכלת שירותים שבה השירות הוא המנוע העיקרי של העסק. בכלכלת שירותים האפשרויות לצמיחה הן בלתי מוגבלות. העסקים המצליחים ביותר עובדים על בסיס כלכלת השירותים, שולטים באומנות הפיתוח של אפיקי הכנסה חדשים, מחפשים תמיד אחר דרכים להפוך את המוצרים העסקיים לשירותים ומטפלים במערך הקיים של שירותים כדי להפוך אותו ביצירתיות למועיל יותר גם ללקוחות וגם לעסק. 

התמקדות בחוויית לקוח

המעבר לכלכלת שירותים מחייב עסקים ובעלי עסקים לשנות את המיקוד שלהם ממיקוד מבוסס מוצר למיקוד מבוסס חוויית לקוח. למה הכוונה? הכוונה היא שכל מנהל ובעל עסק חייב להיות פעיל יותר בתחום שירות הלקוחות, לוודא את שביעות רצון הלקוחות באופן מתמיד ולדאוג למערך שימור לקוחות פעיל. די בחוויית שירות לא נעימה אחת להפנות את הלקוחות למתחרים. ולכן התנהגות עסקית נבונה מחייבת התייחסות רצינית לחוויית הלקוח. איך מתייחסים ברצינות ללקוחות? מספקים להם שירות מהיר, נוח ויעיל, מציעים להם מערך תמיכה נרחב, שומרים איתם על קשר גם לאחר השלמת המכירה ותמיד מוודאים את שביעות רצונם. אפשר לשמור על קשר קבוע עם הלקוחות, להעשיר אותם בידע על העסק ועל תחומי פעילותו, להציע להם מבצעים מיוחדים בקביעות ולא לשכוח אותם בימי הולדת ובחגים. 

הדרכות צוות והשתלמויות לעובדים

התנהלות עסקית נכונה מחייבת שמירה על צוות העובדים ודאגה לתחושת הסיפוק שלהם מהעבודה ולרווחתם. מנהלים ובעלי עסקים ינהגו בחוכמה אם ייזמו הדרכות תקופתיות לעובדים, ישלחו אותם להשתלמויות ויעברו בעצמם תהליך מקיף של אימון עסקי וניהולי. עובדים החשים סיפוק בעבודתם, מרוצים ממקום עבודתם וצוברים ידע מקצועי, מיומנות והשכלה באופן קבוע יהיו המשקיעים הגדולים ביותר של העסק ויפעילו את מערך התמיכה ללקוחות באופן מיטבי ולשביעות רצונם של כל הנוגעים בדבר. 

השילוש הקדוש בעסקים

עסקים מצליחים הם עסקים המקפידים על המוצר שלהם, על מערך השירות שהם מספקים וכן על טיפוח העובדים. קידום השילוש הקדוש בעסקים – מוצר, שירות ועובדים – טיפוחו ושמירה עליו יסייע לעסק להתפתח, לצמוח ולהתרחב בקביעות ובהתמדה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *