מהו ייעוץ משכנתאות

לימודי תיווך ונדל"ן – מכללת R.E.S הגשמה מרגע הלמידה
07/06/2017
חוק המתווכים במקרקעין
07/06/2017

על ייעוץ משכנתאות וכיצד הוא יכול להוזיל לנו את עלות המשכנתא החודשית ותקופת המשכנתא.

השאיפה הבסיסית של כל אדם היא שתהיה לו קורת גג מעל ראשו. אולם בימינו, קורת גג עולה הרבה מאוד כסף וכדי לרכוש אותה, אחוז גדול מאוד מהמשפחות בישראל, נאלץ לקחת משכנתא.

לקיחת משכנתא היא אחת ההחלטות החשובות, אם לא ההחלטה החשובה ביותר, שעלינו לקחת במהלך חיינו. כדי לקחת משכנתא, חשוב להכיר את מצב החשבון שלנו ולפרוס את ההחזרים באופן שנוכל לעמוד בו. אחוז גדול מכלל האנשים שלוקחים משכנתא, אינם בקיאים בתחום המשכנתאות ואין באפשרותם לעמוד בכלל התשלומים של המשכנתא ולכן הם שוקעים בחובות. כדי להימנע ממצב כזה דרושה אסטרטגיה וראייה לטווח ארוך.

לאדם הממוצע אין את ההבנה הדרושה כדי להתעסק בעניינים פיננסיים או לסירוגין, את הזמן הדרוש כדי לערוך שיעורי בית, כמו כן לאדם הממוצע אין את הידע הנדרש כדי להתמודד עם מושגים הקשורים למשכנתא או עם משא ומתן עם הבנקים וכתוצאה ישירה מכך, מקצוע ייעוץ המשכנתאות, צבר תאוצה בשנים האחרונות.

יועצי המשכנתאות הם אנשים המומחים בתחום המשכנתאות, הם בקיאים בכל סוגי המשכנתאות שיש ובכל המסלולים וביכולתם, להתאים את המשכנתא הנכונה ללקוחותיהם ועל ידי כך, לחסוך להם אלפי שקלים. כמו כן, באפשרותו של יועץ משכנתאות מיומן, להוזיל את הריבית על המשכנתא ולבנות תמהיל משכנתא אופטימלי, שעונה על הצרכים של לקוחותיו.

תחום ייעוץ המשכנתאות אינו מחייב רישיון ועל כן לפני שבוחרים יועץ משכנתא, כדאי לברר מה הניסיון שלו בתחום. יועצים רבים הם אנשים משכילים בתחום המשכנתאות ואחרים אינם בעלי תארים כלל.

ברמה הבסיסית, תפקידו של יועץ המשכנתאות מתחלק לכמה שלבים, כאשר הראשון מבניהם, הוא להתמודד עם הבירוקרטיה הנדרשת מהתהליך, בירוקרטיה הדורשת הליכה אל הבנקים, עמידה בתורים, מילוי טפסים או בקיצור, הגשת המשכנתא בשמנו.

השלב השני בתפקידו של יועץ המשכנתאות, הוא ניתוח העסקה באופן מקצועי ותכנון תמהיל משכנתא אופטימלי עבורנו. תכנון התמהיל הוא חשוב מכיוון שתמהיל נכון, עונה על צרכיו של הלקוח ויחד עם זאת, הוא צריך להיות גם התמהיל הזול ביותר.

שלב נוסף בתפקידו של יועץ המשכנתאות הוא ניהול משא ומתן אל מול הבנקים השונים. בשלב זה המקצועיות חשובה, כי יועץ טוב יגרום לכך, שמספר רב של בנקים יתחרה על אותו הלקוח.

שלב אחרון אך לא פחות חשוב הוא מעקב. על אף ולמרות שהמשכנתא כבר אושרה ונלקחה, יועץ משכנתא טוב, ימשיך לעקוב אחר המשכנתא לאורך השנים, כדי להמשיך לנצל הזדמנויות בהן הלקוח יכול לחסוך כסף, על בסיס יומיומי.

המון אנשים מתחככים בשאלה, האם לקחת יועץ משכנתא או לא ואכן, לא לכל אחד יש צורך. ישנם אנשים שיעשו שיעורי בית בצורה מדוקדקת, יפגשו עם הבנקים ויעברו על כל הפרטים הקטנים. ישנם כאלו שאף ייקחו קורס בנושא וילמדו איך לתכנן את המשכנתא שלהם בעצמם.

לעומתם, רוב מוחץ מהאנשים לא יעשה זאת מסיבות כאלו ואחרות. ישנם אנשים שהבנקים לא יאשרו להם את המשכנתא, או כאלו שהמשכנתא שלהם גבוהה מדי. ישנם אנשים שפשוט מודים, שאין להם את הידע והניסיון להתעסק בתחום המשכנתאות או כאלו שההחזר שלהם כל חודש, גבוה מדי. לאנשים מהסוג הזה, כדאי ואף מומלץ להיעזר ביועץ משכנתאות ולו רק בכדי לחסוך כמה אלפי שקלים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *