רוצים לרכוש נכס? אלו האפשרויות העומדות לפניכם

איך לצבור לקוחות בתור מתווך נדל"ן?
29/08/2022
טיפים למציאת נכסים שיכולים להניב תשואות גבוהות מהממוצע
29/08/2022

כאשר קונים נכס, רוב האנשים חושבים שעליהם לחסוך זמן רב לפני שהם יכולים להרשות זאת לעצמם, כנראה אפילו עשרות שנים. עם זאת, ישנן אפשרויות מימון העומדות לרשות בעלי בתים עתידיים, שיכולות לעזור להם לרכוש את בית החלומות שלהם מוקדם ממה שחשבו.

ישנם מספר סוגים שונים של הלוואות זמינות לבעלי בתים פוטנציאליים המעוניינים לרכוש נכס. הם כוללים משכנתאות, הלוואות חוץ בנקאיות, הלוואות מטעם בתי השקעות ואפילו הלוואות מטעם חלק מחברות הביטוח. עם זאת, סוג ההלוואה הנפוץ ביותר בישראל הוא משכנתה. הלוואה מסוג זה "לובשת" צורה של הסכם בין הלווה (בנק המשכנתאות) למלווה, שבו הלווה מסכים להחזיר את ההלוואה בריביות מוגדרות לאורך זמן (כ-20 – 30 שנים בד"כ). בין אם אתם צריכים הלוואה חוץ בנקאית או משכנתא, המידע הבא עבורכם. 

כמה דגשים על הלוואות חוץ בנקאיות 

במילים פשוטות, הלוואה חוץ בנקאית היא סוג של הלוואה שניתן לקבל מבלי לקחת משכנתא בבנק. הלוואות אלו בדרך כלל מובטחות כנגד הנכס ואינן דורשות בטחונות, או דורשות פחות ביטחונות מאשר מה שנדרש בבנק המשכנתאות. 

הלוואות אלו זמינות גם לאנשים שעשויים להיות לא זכאים להלוואות בנקאיות, לפעמים עקב דירוג אשראי נמוך, בפעמים אחרות בעקבות חובות או הלוואות קיימות. בהלוואה החוץ בנקאית תוכלו לרכוש נכס מבלי שתצטרכו לעבור תהליך בקשת משכנתא, אבל חשוב לבחור את המקום הנכון עבור הלוואה חוץ בנקאית. 

לקיחת משכנתא מהבנק 

זו כנראה האופציה הכי פופולארית בישראל, אולי גם בעולם. כידוע, משכנתא היא הלוואה שלוקחים לרכישת נכס. הלוואה זו בדרך כלל מוגדרת לפרק זמן מסוים, והריבית קבועה או משתנה לפי המדד. באופן כללי, משכנתא היא אפשרות השקעה שמתאימה למי שמחפש לרכוש נכס ראשון, או שיש לו נכס קיים שאותו הוא מעוניין לשפץ.

כאשר מדובר בקבלת משכנתא, יש כמה דברים שאתם צריכים לדעת על מנת להפוך את התהליך לקל ויעיל יותר. למשל, חשוב לקבל ייעוץ מטעמו של יועץ משכנתאות. אגב, גם בעת לקיחת הלוואה חוץ בנקאית כדאי להתייעץ עם יועצים פיננסיים מהסוג הזה. 

הלוואה כנגד נכס אחר שיש לכם

האפשרות הזאת מתאימה רק עבור אנשים שכבר יש להם נכס והם מעוניינים לרכוש את הנכס השני שלהם. בעוד שניתן ליטול הלוואה חוץ בנקאית או הלוואה בנקאית כנגד הון עצמי, אפשרי גם ליטול הלוואה כנגד נכס אחר שאולי כבר יש לכם. 

בין אם הנכס הוא מסוג כזה או אחר, או במיקום כזה או אחר בארץ, חשוב לבדוק היטב מה ערך השוק של הנכס שלכם. הערכת שווי הנכס תהיה אבן היסוד בתהליך של לקיחת הלוואה כנגד נכס קיים. כך תוכלו להנות מתמהיל המשכנתאות או ממסלול ההלוואות הנכון לכם ביותר. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *