באילו בעלי מקצוע להיעזר לפני לקיחת משכנתא ולמה?

איך להפוך לסוכן נדל"ן מצליח?
17/04/2023
יורם אלון מסביר על החידושים וההזדמנויות של תחום עיבוד פלדה ותעשיית הבנייה
25/04/2023

נמצאים לפני רכישתו של נכס נדל"ן למגורים או להשקעה? ראשית כל אנו רוצים לברך אתכם על הצעד המרגש. הבעלות על נכס מקרקעין משמעה שינוי סטטוס פיננסי ובניית עתיד כלכלי עם תשואה שרק הולכת ועולה משנה לשנה.

על-פי רוב, מרבית הרוכשים המבקשים לרכוש את נכס הנדל"ן, אינם מחזיקים בכל ההון הדרוש, ועל-כן מבקשים לקחת משכנתא הניתנת מטעם הבנק. את המשכנתא אנו יכולים לפשט ולומר כי מדובר בהלוואה פיננסית הניתנת באופן פרטני וייחודי בעבור נכס נדל"ן.

המכנה המשותף בין המשכנתאות המוענקות מטעמם של כלל הבנקים, הוא בכך שבמעמד החתימה, הלווים למעשה מתחייבים בהשבת הכסף בכפוף לתנאים, והנכס עצמו משמש כערבות. מעין פיקדון לבנק בתמורה לקבלת ההון הדרוש.

השונה בין הבנקים השונים, הוא תנאי המשכנתא, תנאים אשר יכולים לשנות את ה'אוויר לנשימה' של הרוכשים מן הקצה אל הקצה.

מדוע שנעזר בבעל מקצוע ללקיחת משכנתא מלכתחילתה?

תנאי המשכנתאות והאפשרויות העומדות בפני הרוכשים, אינם תמיד ברורים ונהירים דיו. אין כל חוק המורה על שכירת שירותיו של איש מקצוע בטרם לקיחת המשכנתא, ומחלקת המשכנתאות עצמה, בכוחה לייעץ עבור הרוכשים.

עם זאת, מחלקת המשכנתא מטעם הבנק איננה מביאה עמה חוות דעת אובייקטיבית שכן הבנק שואף למכור את המשכנתא כמוצר פיננסי לכל דבר ועניין.

איש מקצוע אשר יסייע בבחירת המשכנתא וכן יפעל למען מציאת פתרונות יצירתיים למען תנאי החזר מקלים ונוחים יותר, יעשה זאת למען האינטרס של הרוכשים, ובכך יבטיח את התנאים האידיאליים ביותר.

עם אילו בעלי מקצוע ניתן להיעזר בטרם קבלת המשכנתא?

בטרם לקיחת המשכנתא, מומלץ להיעזר במספר בעלי מקצוע, וזאת כדי שהלווים יבינו את ההתחייבות העומדת בפניהם, וכן שהחלטתם לחתום על מסמכי ההלוואה אכן תתאים לצורכיהם וליכולתם הכלכלית תוך הסתכלות מושכלת ושקולה אל העתיד.

יועץ משכנתאות

יועצי משכנתאות הם הכתובת הראשונה והחשובה ביותר לפנות אליה, זאת באם ברצונכם לקבל ייעוץ מקצועי בטרם נטילת ההלוואה.

היועץ הינו איש מקצוע המוסמך בתחום (מומלץ תמיד לבקש את הצגת התעודה בטרם קבלת השירות) המסייע ללקוחותיו לבחור את המשכנתא הטובה והמתאימה ביותר עבורם.

יועץ המשכנתאות יבקש להבין את מצבם הכלכלי של הלווים ואת מידת כושרם לעמוד בתנאי ההחזר.

על-פי אפיון מקדים זה, יתאים היועץ את תנאי ההלוואה ויתור אחר תכניות הלוואה שונות עם תנאי ריבית והחזר משתנים. 

בכוחו של יועץ המשכנתאות להבהיר ללווים את ההשפעה שתהא למשכנתא על שגרתם היומיומית מבחינת התקציב החודשי וזמני ההחזר.

בנוסף, היועץ יכול ללוות את הרוכשים אף במעמד החתימה על ההלוואה, לבחון את הניירת ולהנחותם בכול.

עורך דין המתמחה בדיני המקרקעין

מסמכי המשכנתא הינם הסכם משפטי לכל דבר ועניין, ועל-כן מומלץ שעיניים בוחנות ומקצועיות יסקרו את המסמכים והטפסים אשר הופקו בבנק.

אינכם מוכרחים לחתום על הטפסים בזה הרגע, ואכן מומלץ לבחון זאת בקפידה ולהיעזר באנשי מקצוע נוספים. יש לציין כי גם יועץ המשכנתאות נעזר בשירותיו של עו"ד למקרקעין, וזאת כדי להבטיח שאכן המסמכים אינם טומנים 'מלכודות' או סעיפים הנדרשים לשינוי ותיקון.

לסיכום

בכוחה של המשכנתא להגשים את חלומם את הרוכשים ולסלול את הדרך אל עבר רכישתו של נכס למגורים, להשקעה או לצרכים מסחריים שונים.

לצד זאת, תנאי המשכנתא, משך ההלוואה בין אם ל-10 שנים או 30, הריביות והסעיפים ותתי הסעיפים הנלווים, יכולים להשפיע על הנושא רבות.

אמנם נסכם כי אין זו חובה לשכור את שירותיהם של אנשי מקצוע המתמחים בהלוואה זו, אך זוהי המלצה חמה ומעין השקעה שעתידה להחזיר את עצמה במהרה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *