איך להעלות את שווי הנכס באמצעות ריהוט יוקרתי לבית?

איך להפוך לסוכן נדל"ן מצליח?
16/07/2023
מדוע כדאי לשקול השקעה במבני תעשייה ומחסנים לוגיסטיים?
23/07/2023

מחירי הנדל"ן מטפסים בהתמדה ולא פלא שמשקיעים רבים בוחרים להשקיע בנכסים מניבים – לרכוש ולהשכיר דירות על מנת ליהנות מהכנסה פאסיבית שוטפת לאורך זמן.

השקעה נוספת בנכס יכולה להעלות באופן משמעותי את ערכו ושוויו בשוק לפני שמשכירים או מעמידים אותו למכירה.

זו יכולה לבוא לידי ביטוי במגוון צורות, כל אחד על פי יכולתו ותקציבו:  החל מתהליכים יקרים וארוכים כמו הוספת ממ"ד, מרפסת או התקנת מעלית פנימית או חיצונית ועד שינויים מינוריים יותר אך שגם הם בעלי אפקט מרשים דוגמת צביעת קירות, החלפת חזיתות או חידוש הרהיטים.

מעוניינים למקסם את ההשקעה שלכם בנכס על מנת להשיג עליו יותר? לפניכם מספר רעיונות של פעולות להשבחת נכסים – שיפוצים, עיצוב פנים והום סטיילינג. אתם מחליטים עד כמה רחוק ללכת.

שינויים מבנים ותוספות

שינויים אדריכליים יכולים בהחלט להשפיע על תג המחיר, אך יש להתייעץ עם אדריכל ובמקרים רבים גם לערב אנשי הנדסה ולהבין אילו פרוצדורות נדרשות מכם ביורוקרטית על מנת להניע מהלכים מול מחלקת ההנדסה בעירייה, פיקוד העורף, אישור של יתר הדיירים וכדומה. כמו למשל, בתוספת בנייה כמו של ממ"ד או מעלית, מרפסת ואפילו פרגולה.

כאשר מדובר בשינויים חיצוניים יש אולי יותר זמן המתנה אבל ההשקעה יכולה להשתלם – דירה עם ממ"ד שווה יותר מדירה בלעדיו וכך גם דירה עם מעלית, מרפסת שמש וכדומה.

בנוגע לשינויים אדריכליים פנימיים ניתן ליצור חלוקה מחודשת של השטח הפיזי הנתון של הדירה כך שאולי יענה על יותר צרכים כמו חלוקה אופטימאלית ליצירת זרימה בחלל, הרחבת המטבח או הסלון על חשבון המבואה או הגדלת החדרים ואף המרת חדר ארונות לטובת חדר שינה או יצירת סוויטת הורים מפנקת על חשבון מרפסת שירות ועוד. לעיתים אנשים ישלמו יותר על יותר חדר שינה או על שטחים משותפים רחבי ידיים, הכל תלוי גם לאיזה קהל יעד תפנו בתהליך המכירה או ההשכרה.

מבצע התחדשות – מהקירות ועד הרהיטים

אפשר ליזום התחדשות של רהיטים כאשר לרהיטי יוקרה השפעה משמעותית על האווירה ועל הנחשקות של הנכס במיוחד מיטות עור אקסקלוסיביות ועמידות וכך גם מערכות ישיבה מעור שנחשבות למוצר פרימיום.
חשבו כיצד לאכלס את הנכס בריהוט חדש שיעניק תחושה של חלל גדול ומושך יותר מכפי שהוא באמת, כמו למשל, באמצעות שולחן זכוכית לסלון שיוצר אווירה יוקרתית וקלילה במיוחד בחדר חשוך או צפוף או פינת אוכל אלגנטית ומסוגננת.

פלטת הגוונים אף היא משחק תפקיד מהותי וגוונים פסטליים, רכים ובהירים יתרמו לאווירה של רוגע ואור במרחב וכך גם חומרים קלילים, מינימליסטיים ואווריריים. ניתן להציע גם את הנכס למכירה עם הרהיט כך שעלותו תהיה גבוהה יותר כאשר הדירה מוכנה קומפלט למגורים והקונספט של דירה מוכנה אטרקטיבי במיוחד בנכסים להשכרה, כי רוב השוכרים מעדיפים להיכנס לדירה מוכנה ולחסוך על השלמות.

במסגרת תהליכי עיצוב פנים חישבו גם כיצד תעניקו מרקם מעניין למוקדי כוח בסביבת המגורים כמו טקסטורה מעניינת לקירות או הוספת פריטי טקסטיל מלטפים להלבשת הבית כגון וילונות, שטיחים, כיסויים לספה ומצעי יוקרה כמעטפת למיטה, החלפת תריסים או התקנה של מערכות חכמות כמו תריסים חשמליים ואמצעי הפעלה מרחוק של אזעקה, מצלמות, הפעלת מכשירי חשמל שונים.

סידור מחודש של החלל על ידי הרהיטים הנכונים בקומפוזיציה מחמיאה מאפשר ליצור מרחב מחיה נעים יותר כמו גם הוספת טאץ' ייחודי באמצעות יצירות אמנות ופריטים דקורטיביים, צבעוניות מאוזנת וריהוט אקסקלוסיבי להשגת תדמית של נכס נחשק שאפשר להצמיד לו תג מחיר גבוה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *