קרקעות VS בתים להשקעה

אלמנטים עיצוביים שתורמים להעלאת ערך הנכס
05/12/2022
הכל אודות השקעות בקרנות REIT
12/12/2022

לא יאומן אבל יש אנשים שיש להם בעולם המטורף שלנו כסף נזיל שנמצא ביד והם רוצים להנציח אותו ולעשות ממנו משהו חוץ מלשלם משכנתא ולשלם על כל מוצרי הצריכה שהמחירים שלהם רק עולים ומטפסים כל הזמן.

אז כשמדובר בהשקעה או בנכס בו אתם רוצים להשקיע חשוב להתנהל בצורה מאוד מחושבת ומאוד זהירה. כי אחרי הכול, בכל השקעה יש סיכון מסוים. יש כאלה שהסיכונים שלהם גבוהים מאוד ויש כאלה שפחות אך ברור שככל שתקפצו למשהו מסוכן יותר, הרווח אם יהיה תמיד יגיע לסכומים גבוהים יותר. אז ברור שצריך ללמוד לנהל סיכונים בחכמה וללמוד היטב את השוק לפני שהולכים על השקעה כזו או אחרת.

אחת ההשקעות הנפוצות ביותר וכזו שרבים אכן בוחרים ללכת עליה זוהי ההשקעה בקרקע חקלאית.

איך קונים קרקע חקלאית?

האמת האי שלא קשה לאתר קרקעות חקלאיות העומדות למכירה. אנחנו מוצפים כל הזמן בפרסומים שונים על אודות קרקעות מהסוגים הללו כאשר במקרים רבים מדובר אכן בקרקעות שוות שיש להם עתיד מבטיח מאוד. מנגד, כולנו מכירים אנשים שנפלו בעסקאות מהסוג הזה כאשר הבטיחו להם הרים וגבעות אם הם רק ירכשו את הקרקע כאשר ההבטחות דברו על הפשרה מידית של הקרקע ועלך עלייה תלולה שלך מאות אחוזים בערך של הקרקע המדובר. בפועל, הם פשוט איבדו את כספם על אדמה חרוכה שאין לה כל עתיד ואין כל תוכנית ממשלתית או עירונית לעשות ממנה משהו. גרוע מכך כאשר אנשים מתפתים לרוכש קרקעות כאלה בערים בחו"ל שם אין להם כמעט דרך לבדוק את המצב של הקרקע מעבר לאמון בלתי מסוייג שהם נותנים במוכר.

אז כדי שלא תמצאו את עצמכם נופלים גם כן עם קרקע חקלאית המוצעת למכירה במחיר מבצע, מחיר הזדמנות או כל שם 'גימיקי' שעולה בדעת המוכר שלא באמת מצדיק את עצמו, חשוב שתבדקו היטב לפני כל צעד שרק תנסו לעשות.

מומחי נדל"ן הכתובת הראשונה שלכם

בגלל שהשוק הוא כל כך מבלבל ויש כל כך הרבה אנשים שכבר נפלו בעסקאות מהסוג הזה, חשוב מאוד לבדוק היטב את הנושא לפני שקופצים למים ולא למהר מיד ברכישת קרקע חקלאית מכל סוג שלא יהיה. לעיתים ילחיצו אתכם כי מדובר בהזדמנות שלא תחזור, בקרקע שיש עליו הרבה קופצים ועוד כהנה וכהנה הבטחות ולחצים. אל תמהרו. אל תהיו לחיצים. בדקו היטב כל הצעה, התיעצו עם מומחי נדל"ן שיבדקו עבורכם את הנושא ורק אם אכן מתברר כי אותה  קרקע חקלאית למכירה היא אכן קרקע שווה ויש לה עתיד על פי הצפי ההגיוני באמת, תוכלו להתקדם הלאה ולחתום על חוזה. מובן שלא ביום אחד תתחילו להרוויח אך אם זו אכן קרקע שווה, הרווחים בוא יבואו ובגדול ממש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *