5 טיפים למי שלא סגור על בחירת קורס ורוצה להחליט מה ללמוד

תהליך הבנייה של בית פרטי
30/06/2022
השפעת חברות אחזקות מבנים על שוק הנדל"ן
05/07/2022

אנשים מתחילים ללמוד מכל מיני סיבות. רצון לעשות כסף, רצון להחליף מקצוע, רצון להתפתח בחיים או פשוט מתוך שעמום. אם ברור לכם שאתם סקרנים, רוצים לדעת ומשתוקקים ללמוד קורס כזה או אחר, אבל קשה לכם להחליט במה להתמקד, יש פתרון. אלה הטיפים שיעזרו לכם להגיע לתובנה הבאה: מה כדאי לכם ללמוד עכשיו, איזה כיוון יתאים עבורכם. 

1. קורס למקצוע או קורס כתחביב 

ראשית ענו לעצמכם על השאלה הבאה, האם אתם רוצים לפתח תחביב או שאתם רוצים מקצוע. קורסים כגון לימודי תיווך, מכוונים להשגת דיפלומה וקבלת תעודה שמאפשרת לכם לעסוק כחוק במקצוע מסוים (במקרה הזה – תיווך). אם יש לכם עבודה טובה או מקצוע ואתם רוצים תחביב, תוכלו להתמקד בעולם תוכן אחר לגמרי. חשבו איזה כישרון יש לכם או מה תרצו לפתח. אגב, קורסים מסוימים, כגון צילום למשל, יכולים להתחיל כתחביב ולהמשיך הלאה למקצוע, מאוחר יותר בחיים. 

2. בתוך כמה זמן תרצו לסיים הכשרה 

אם עדיין אתם מגלים שיש כמה וכמה קורסים ומקצועות שבאים בחשבון, ענו לעצמכם על השאלה הבאה. בתוך כמה זמן תרצו לסיים את ההכשרה ולצאת לדרך חדשה. לצד קורסים שאורכים כחודשיים שלושה, ישנם קורסים שאורכים שמונה חודשים ואפילו שנה. ניתן למצוא קורסים מואצים, שמתקיימים כמה פעמים בשבוע או בלימודי ערב, על מנת לאפשר לסטודנטים לסיים מהר יותר. 

3. הכשרה למי שרוצה להיות עצמאי 

ישנה משפחה של קורסים שנועדה לאנשים שרוצים ביטחון תעסוקתי כשכירים. לעומת זאת, ישנה משפחה של קורסים שנועדו לאנשים שרוצים להיות עצמאים ולא שכירים. לדוגמא, קורס יועץ משכנתאות מתאים לאנשים שרוצים להיות עצמאים, לנהל סדר יום עצמאי ולא לקבל הוראות מהבוס כל יום ויום. הנהלת חשבונות או חשבות שכר, ניהול מחסן וכדומה, לעומת זאת, זה מקצועות שמתאימים בעיקר למי שרוצה להיות שכיר או שכירה. 

4. האם אתם רוצים עבודה מהבית 

בבחירת הקורס, בהחלט רצוי להתייחס לסיכוי למצוא עבודה. כדאי לבדוק את השכר הממוצע עבור תפקידים שונים במשק, אבל זה לא הכל. בשנתיים האחרונות, מאז הקורונה, הרבה אנשים מבינים שאיכות חיים עבורם מחייבת שכר טוב לצד עבודה מהבית. ואכן, יש קורסים שבוגריהם יכולים להתפרנס יפה, נטו בעבודה מהבית. כך לדוגמא קורס בורסה שמתאים למי שרוצה לעסוק במסחר (טריידרים). 

5. קורסים משני תודעה 

הטיפ האחרון שלנו מוביל אותנו לאנשים שמרגישים שהם רוצים לא מקצוע או תפקיד אלא משהו מעבר לזה. קיימים קורסים והכשרות שנועדו לאנשים שמרגישים שהם רוצים לא פחות מאשר מהפך בחיים. אנו לא מדברים על קורסים בתחומי ניו אייג' או רוחניות, שכבודם במקומם מונח. אנו מדברים על לימודי יזמות, למשל. אלה לימודים מאפשרים לאנשים לפרוץ לדרך חדשה, על בסיס הובלה, קביעת מטרות והשגת יעדים עסקיים. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *