טיפים לבחירת נכס להשקעה

חוק הגנת הדייר
07/06/2017
חוק העונשין
07/06/2017

מעוניין להשקיע בנדלן ולא יודע מהיכן להתחיל? המאמר הבא יעזור לך.

השקעה בנדל"ן היא דרך מאוד חכמה לנצל את הכסף שלנו יחד עם זאת, עבור אנשים חסרי ניסיון, בחירת הנכס הנכון להשקעה בטוחה, עשויה להיות מעט מאתגרת. הנה כמה טיפים שיקלו עליכם את המשימה.

הטיפ הראשון בבחירת נכס להשקעה הוא בחירת מקום לרכישת הנכס. ישנם אזורי פיתוח רבים בהם עלות הנכסים אינה יקרה ביחס לנדל"ן המקומי ויחד עם זאת, בסביבתם גורמים רבים אשר צפויים להשפיע על תחום הנדל"ן באזור ולהקפיץ את מחירו של הנכס בעתיד. רכישת דירה בצפת לדוגמא, היא השקעת נדל"ן משתלמת היות והעיר נמצאת בתהליכי פיתוח, הן מבחינת נדל"ן והן מבחינת תחבורה נגישה יותר לאזור. כמו כן, לאחרונה הוקמו בצפת מוסדות להשכלה גבוה אשר מושכים אליה סטודנטים צעירים, מרצים ואנשי הוראה ויחד עם אופציות תעסוקה חדשות ומרובות, צפת מתחילה לנסוק ולהמריא וכך להגדיל את שווי הנדל"ן באזור העיר.

לפני שאתם רוכשים נכס מכל סוג שהוא, כדאי שתגדירו את המטרות והייעוד שאתם רואים לנכס. שאלו שאלות שיבהיר למה מיועד הנכס כגון – האם הנכס מיועד למגורים שלכם, האם אתם מעוניינים לרכוש ולהשכיר אותו לאחרים או שאולי אתם מעוניינים לרכוש נדל"ן במחיר נמוך, לשפץ אותו ולהוציא אותו לשוק שנית. הגדרת מטרות ברורה תעזור לכם לעמוד על טיבו של הנכס אותו אתם מחפשים ולמצוא את הנכס האידיאלי לצרכים שלכם.

טיפ נוסף וחשוב מאוד הוא (במיוחד אם אינכם מבינים בתחום הנדל"ן), שתמיד כדאי להתייעץ עם מומחים. סוכנויות תיווך נדל"ן פזורות בכל רחבי הארץ והן מעסיקות יועצים מקצועיים ומנוסים. יועצי הנדל"ן השונים יוכלו להמליץ לכם על נכסים אידיאלים על פי המטרות שהגדרתם לעצמכם ולהם, ולתת לכם מידע רלוונטי על נכסים שכבר תפסו את עיניכם.

גם כשאתם ניגשים לראות נכס, מוטב כי תיקחו עמכם מומחה לדבר. יועצי נדל"ן למיניהם או חברים בעלי ניסיון רב בתחום, ידעו לשאול את השאלות הנכונות, לשים לב לפרטים ופגמים שוודאי ייעלמו מעין בלתי מזויינת וידעו להעריך את מחירו של הנכס בהתאם לשוק הנדל"ן המקומי. בדרך זו, תמנעו מאי נעימויות עתידיות ומהשקעות קלוקלות, שאין מהן דרך חזרה.

טיפ אחרון ולא פחות חשוב הוא – אל תקפצו מעל הפופיק. אנשים רבים רוכשים נדל"ן בתנאי משכנתה שאינם יכולים לעמוד בהם, לוקחים הלוואות ענק מהבנק, מהמשפחה, מהשוק השחור ומכל מי שהם רק יכולים. השקעות שכאלו הן סיכון כלכלי אשר ברוב המקרים אינו צולח, אינו משתלם וסופו שיידחק אתכם לפינה חשוכה. כשאתם בוחרים נכס, דאגו לבחור את הנכס האידיאלי הן מבחינת המיקום והן מבחינת ההשקעה.

בחירת נכס להשקעה זו החלטה חשובה, לבטח אחת ההחלטות הכי גדולות וחשובות שתבצעו במהלך החיים. אין זה מן הנמנע, שהחלטה בסדר גודל שכזה, תהיה החלטה רציונלית, שקולה וחסרת אימפולסים כי רק השקעה נבונה, היא השקעה שצפויה להשתלם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *