מחפשים להשקיע בדירה בתל אביב? הנה כמה טיפים חשובים שצריך לדעת לפני השקעה

קניית דירה מחברה להתחדשות עירונית – על מה חשוב להקפיד?
03/11/2022
טיפים שימושיים לבחירת נכס מסחרי להשקעה
20/11/2022

החלום לרכוש נדל"ן מעסיק היום אינספור ישראלים שמשתוקקים לבית משלהם, ואין יעד אטרקטיבי ומושך יותר מהעיר העברית הראשונה – תל אביב. בשל המחירים הגבוהים, מדובר בהחלטה גורלית לכל החיים, כזו שצריך לחשוב עליה טוב טוב לפני שיוצאים לדרך. הרבה מתווכים ויועצים ישמחו מאוד לחלוק אתכם טיפים. אבל כדאי להגיע לשיחה איתם כשאתם חמושים בדעות כמה שיותר מוצקות ומושכלות. אז על מה צריך להחליט בדרך להגשמת חלום הבית התל אביבי?

תל אביבי לנצח

דירות למכירה בתל אביב הן נכס יוקרתי במיוחד בימים אלו. ואפשר להבין למה: הקרבה למרכזי עסקים וקניות, פארקים, ים, חיי תרבות ולילה ובעתיד הלא רחוק – גם רכבת קלה. השקעות בנדל"ן תל אביבי מייצרות גם ערובות לדורות הבאים. נוכל לישון טוב יותר בלילה בידיעה שלילדינו מובטח עתיד יציב יותר בעיר. בזכות פרויקט תמא 38 תל אביב, העיר מתמלאת בדירות חדשות רבות. היזמים מבטיחים לשפץ בניינים ותיקים כדי להבטיח שיהיו עמידים אל מול רעידות אדמה, ועל הדרך מוסיפים דירות וקומות חדשות. משום שמדובר ברכישה רצינית ביותר – דירות חדשות בתל אביב הן מצרך יקר מאוד והמחירים רק הולכים וגדלים.

בחירת האזור

תל אביב מחולקת לאזורים רבים, ובכל אחד מהם מאפיינים, יתרונות וחסרונות משלו. אבל לא תמיד הרחוב מעיד על הדירה. דירות יוקרה בתל אביב תוכלו למצוא באזורים רבים, אפילו כאלו שסביבתם נחשבת פחות איכותית. פנינים רבות מסתתרות בתוך בניינים גם בדרום ודרום-מזרח העיר. זכרו שקניית בית איננה דומה לשכירת דירה זמנית. תחשבו לטווח ארוך. שכונות מטבען משתנות ומתפתחות עם השנים. אל תשכחו ששכונות שנחשבות היום "זקנות" היו מעוז צעירים עד לפני שנים בודדות. לכן, שימו בקדימות גבוהה את הצרכים המיידיים שלכם. מחפשים שכונה עם בתי ספר איכותיים? מתנ"סים? מרכזי קשישים? יש בעיר הכל.

המימון שווה המון

בשל העלות הגבוהה, בית בתל אביב איננו לרוב השקעה שנגמרת בהעברה כספית חד פעמית, אלא עוברת דרך קבלת הלווה ייעודית, משכנתא. כדי למצוא את ההלווה המתאימה כדאי מאוד לפנות לשירותי ייעוץ משכנתאות. מה גודל ההחזר החודשי? ולאורך כמה זמן? האם הריבית תשתנה או תגדל? אלו שאלות שחשוב לדעת כשבוחרים את התקציב, ורק לאחריו יוצאים לחפש את הדירה עצמה. עבור דירות חדשות מהניילונים, הבנק לרוב יבקש רק חוזה ואישור מכירה, אך עבור דירות "מיד שנייה" הוא עשוי לבקש אישור של המנהל המקומי או רישום בטאבו. וגם אחרי הרכישה, הסיפור לא נגמר. תשמרו אנרגיה לרישום הדירה וכמובן תשלום המסים. זה הרבה עבודה, הרבה החלטות ובחירות, וזה עוד לפני שדיברנו על המעבר עצמו! אבל אל תשכחו שהכל יהיה שווה את זה לאחר מכן, כשתרדו לסיבוב ערב קסום באחד המטרופולינים הפופולאריים בעולם, ושכולו כחול-לבן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *