נדלן כהכנסה פסיבית: כל מה שצריך לדעת

קורסים שמהווים הוכחה לכך שלא חייבים להיות שכיר עם תארים מאוניברסיטה בשביל להצליח
04/04/2022
מקצועות שכדאי לשקול למי שרוצה לעבוד בתור יועץ עצמאי
12/04/2022

בשנים האחרונות כולם מחפשים הכנסה פסיבית משים שגילו את היתרונות בהכנסה גם מעבר לעבודה הרגילה, והאפיקים המומלצים לאנשים להשיג זאת הם שוק ההון ושוק הנדל"ן. שוק הנדל"ן מובן יותר לאנשים וגם נחשב לסולידי יותר משום שגם אם יש תנודות בגובה התשואה בגלל תנאים שאינם תלויים בכם, הרי שהנכס הפיזי קיים תמיד ואף מבוטח, מה שאי אפשר לומר על שוק ההון. ולכן הוא עדיף למי שאינו בעל ידע רב בהשקעות. נכס להשקעה יכול להיות המקור להכנסה פסיבית גם ללא ידע רב משום שכל אחד יכול להשכיר נכס כזה בעצמו או דרך חברת ניהול. לכן, כשאתם בוחנים את האפשרות להשקיע כדי לקבל הכנסות שאינן מחייבות עבודה רבה רצוי לחשוב על נכס מסחרי להשקעה, דווקא, כמו משרדים להשכרה, חנויות, חללים לשימושים שונים ועוד.

היכן מוצאים נכסים להשכרה?

יש כמה דרכים למצוא נכס מסחרי להשכרה וזה יכול להיות במגדל משרדים או מתחם שמוגדר ככזה, בחיפוש בלוחות אחר נכסים כאלה או שבודקים אצל חברות שמתמחות בהקמת נכסים כאלה ומציעים אותם להשכרה גם למענכם. בחברת נדלן שבונה אותם כמו חברת מבנה, מתמחים לא רק בהקמת הנכסים האלה אלא גם בהשכרה שלהם ובתיווך שלהם לציבור שמחפש נכס כזה. ההתמקדות בנדלן מסחרי ותעשייתי היא בחירה שמחייבת מומחיות במציאות מקומות מתאימים לכך שגם יבטיחו תשואה שתצדיק את הבנייה וההשקעה בהם. זה בדיוק ההבדל שבין לבחור נכס כזה לבד ולחפש בנרות בכל מקום בישראל לבין למצוא אותו דרך חברה שכבר עשתה את המיפוי בשטח ויודעת היכן אזורי הביקוש והתשואה הכדאית בישראל.

מה חשוב לדעת על נכסים שבהם כדאי להשקיע?

להיות בעל נדלן מסחרי כמו משרדים להשכרה זה אומר להיות בעל חושים מסחריים ובחירה במקום שיש לו ביקוש כזה שהוא יכול להניב לכם תשואה שמצדיקה את ההשקעה בו. זה אומר נכסים שתמיד ירצו להשתמש בהם הודות לכלכלה מפותחת ומשגשגת, ולכן זה מחייב מציאת האתרים הכי פעילים מבחינה כלכלית בישראל. אלה יכולים להיות נכסים מסחריים בצפון או בדרום, לא רק במרכז, משום שמי שמתמחה בנדלן מסחרי יודע שיש בהם פעילות רבה שאינה מוכרת למי שחושב שרק במרכז יש הזדמנויות עסקיות וציבור שמוכן להשקיע.

אילו נכסים כדאיים להשקעה?

משרדים להשכרה הם המובן מאליו וגם בהם צריכים לדעת לאפיין את אוכלוסיית היעד שתשכור אותם, לפי התפלגות בעלי מקצוע והלקוחות שמחפשים אותם. בנייני משרדים יכולים להיות צמודים למרכזים מסחריים או באזורים עירוניים שמוקדשים למסחר ולעסקים. נכס נוסף שנחשב כדאי הוא חנויות, מתחמים, חללים ועסקים שמתאימים לענפים רבים, מענף המזון ועד ענף הבידור, וזה נכון במיוחד לימים אלה שבהם יוצאים מתקופת בידוד גדולה ורוצים לחזור לחיים פעילים. נכס נוסף שנחשב רווחי במיוחד הוא המחסנים והמרלוגים שמשרתים כיום הרבה חברות ועסקים שעברו לפעילות אונליין הודות להתפתחות האיקומרס ולכן זקוקים לשטחים נרחבים לאחסון ולשינוע מוצרים וסחורות ללקוחות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *