הכל אודות השקעות בקרנות REIT

קרקעות VS בתים להשקעה
07/12/2022
האם באמת אפשרי לעשות כסף בתחום הנדל"ן בלי שיהיה לך הון גדול?
25/12/2022

אמנם קרנות ריט נסחרות בבורסה בארה"ב כבר משנות ה-60, אבל בישראל המעמד של קרנות הריט הוסדר בחוק רק בשנים האחרונות, מה שמהווה למעשה הזדמנות השקעת נדל"ן מניבה ללא רכישת הנכס. כיצד זה פועל ומדוע קרנות REIT כה פופולאריות בארה"ב? המשיכו לקרוא.

במסגרת חוק ההסדרים, ועדת הכספים בממשלה אישרה הרחבה של פעילות קרנות הריט. ובעוד כי המטרה העיקרית היא לבצע הסרה של חסמים שונים כמו גם לעודד את התפתחות קרנות הנדל”ן מסוג ריט בישראל, קרנות ריט מהוות הזדמנות נדלנית מניבה ובעלת סיכונים יחסית נמוכים. בשלב הראשון, צריך לדעת שהשקעה מהסוג הזה היא אמנם נדלנית, אבל ההשקעה בקרן ריט לא תצריך ממכם לרכוש נכס. למידע נוסף הקליקו כאן https://lifegoals.co.il/ או המשיכו לקרוא. 

להשקיע בנדל"ן בלי לרכוש נכס ובלי לשלם משכנתא

אם אתם מעוניינים להשקיע בנדל"ן אבל חוששים מפני הצעד המשמעותי של רכישת נכס, השקעה בקרנות REIT מאפשרת לכם להנות מלא מעט יתרונות בעלי סיכונים יחסית נמוכים. השקעה בקרנות REIT משמע השקעה בחברת נדל"ן אשר רוכשת בעצמה את הנכסים.

כאשר אתם משקיעים בקרנות מהסוג של REIT, אתם למעשה רוכשים מניות ומשקיעים באותה חברת נדל"ן שרוכשת את הנכסים השונים בארץ או ברחבי העולם. באופן זה, אתם פטורים מרכישת נכס, פטורים מלמצוא שוכרים לנכס, פטורים מהתעסקות תחזוקתית של הנכס ועוד מגוון יתרונות. 

מהי חברת נדל"ן ולמה להשקיע בה?

במילים פשוטות, חברת נדל"ן היא חברה שמחזיקה ומתפעלת נכסים מניבים, כגון בנייני משרדים, דירות, מבני תעשייה או קניונים ועוד. בתוך כך, כאשר מדובר על השקעה בקרנות REIT, משקיעים רוכשים מניות של אותה החברה על מנת להפוך לבעלים חלקיים של נכסים שונים ובכך ליהנות מרווחים משתנים שמניבים הנכסים.

קרנות אלו הן דרך פופולרית להשקיע בשוק הנדל"ן, כי הן מציעות דמי ניהול נמוכים ומספקות גיוון השקעות, מה שמאפשר חשיפה גבוהה לפורטפוליו וגיוונו (ניתן להשקיע במגוון נכסים). כמו כן, נכון להיום, קרנות REIT נסחרות בבורסות ציבוריות בדיוק כמו מניות, מה שהופך אותן להשקעות נזילות.

איתור חברת נדל"ן מוצלחת שכדאי להשקיע בה

משקיעים צריכים להתמקד בגורמים רבים בעת בחירת קרן REIT להשקיע בה, כאשר בראש ובראשונה צריך לקחת בחשבון את הרקורד של חברת הנדל”ן. למשל, בדקו האם אי פעם היו לחברה הפסדים גדולים, מקרים של פרויקט בנייה שנעצר באמצע התהליך ועוד. 

כמו כן, קחו בחשבון את איכות תיק ההשקעות, כלומר כמה אחוז מהפורטפוליו של החברה מושקע בנכסים איכותיים. ולא פחות חשוב, קחו בחשבון את הפקטור של גיוון, כלומר כמה סוגים שונים של נכסים מחזיקה חברת הנדל”ן. ולבסוף, צריך לבדוק את נושא היציבות, כלומר האם קרן ה-REIT יציבה מספיק כדי שתוכלו להסתמך עליה בטווח הארוך, אולי אפילו להסתמך עליה כתוכנית פרישה לפנסיה. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *