נקודות חשובות לפני בחירת נכס להשקעה

מכללות ללימודי נדל"ן
07/06/2017
איש תיווך מקצועי
07/06/2017

להלן מספר נקודות שכדאי לשים אליהן לב לפני שממהרים לרכוש נכס להשקעה.

הרעיון להשקיע בנדל"ן קוסם לרבים, בעלי הון ושכר ממוצע כאחד. רכישת דירה מציעה יותר מדרך אחת לייצר הון פאסיבי: מעבר להכנסה השוטפת של דמי השכירות, ידוע כי בטווח הארוך מחירי דירות תמיד נמצאים במגמת עלייה. הדבר נובע מכך שהאוכלוסייה גדלה, ועמה הביקוש לדירות. מכאן, שניתן להרוויח הן מהשכרת הדירה לאורך שנים והן ממכירתה, ביום מן הימים.

אך בשביל שההכנסה תהיה יציבה ורווחית, חשוב לקחת בחשבון מספר שיקולים שיסייעו בעת תהליך הבחירה של דירה נכונה להשקעה:

  • בחירת אזור השקעה: שאלת האזור היא החשובה ביותר, שכן מדובר בשיקול הראשון שבו מלכתחילה יתחשב אדם המעוניין לשכור או לקנות דירה. ככל שהאזור יהיה מרכזי יותר, וככל שהוא יהיה קרוב למרכזי קניות ומוסדות לימודים, כך הוא יהיה מבוקש יותר. חשוב לבדוק האם עיר או אזור בו אתם מעוניינים להשקיע שרוי במגמה של הגירה חיובית או שלילית, והאם קיימות תכניות פיתוח שעשויות להפוך את האזור לאטרקטיבי יותר בעתיד.
    מומלץ לא להקל ראש בנושא הקרבה של הדירה לבית המגורים שלכם בתור משקיעים. לעיתים תיאלצו לערוך ביקורים בדירה מסיבות שונות, כגון שיפוצים, טיפול ותחזוקה שוטפים, פגישה עם שוכרים וכו'. מרחק רב עלול להעיק וליצור עבורכם טרחה גדולה, וכן בזבוז זמן וכסף.
  • מצב הדירה: יש לוודא את רמת מוכנותה של דירה למגורים מבעוד מועד, הן מבחינה תשתיתית והן מבחינה אסתטית. לרוב, דירות המצריכות שיפוצים בהיקף רחב אינן השקעה מתגמלת, ואם ההכנות הדרושות להשכרה כוללות מעבר לצביעת קירות מתקלפים או התקנת צנרת חדשה, כדאי לשקול מחדש את העסקה.
  • גישה: חנייה הינה יתרון המוסיף לשווי הדירה, וכן נגישות. אוכלוסיית הנכים והקשישים תוותר על השכרת דירה לא גישה נוחה (מיקום קרקע או מעלית). יתר על כן, מאפיין זה מעלה את ערכה של הדירה עצמה.
  • אמצעי מיגון: קיומו של ממ"ד בדירה הינו שיקול משמעותי כיום בכל עיר בישראל. לא תמיד ניתן להוסיפו במסגרת השיפוצים, ועל כן כדאי לבדוק את הנושא מלכתחילה.
  • קהל יעד של שוכרים: לפני רכישת הדירה, חשוב לשאול את עצמכם – לאיזו אוכלוסייה אתם מעוניינים להשכיר? שכר חודשי שתקבלו מקבוצה של סטודנטים לרוב יהיה גבוה יותר מאשר שכר שמשלמת משפחה, מאחר שכל סטודנט משלם בנפרד. עם זאת, משפחה הינה אוכלוסיית שוכרים יציבה יותר שנשארת לאורך זמן בדירה, כך שהיא תחסוך מכם תקופות של חיפוש שוכרים.
    ההחלטה על אוכלוסייה תשפיע על גם על בחירת האזור ועל גודל הדירה: סטודנטים יסתפקו בדירה קטנה ויתעניינו במרחק מאוניברסיטאות או מכללות; הורים לילדים יבקשו דירה גדולה ומרווחת יותר, בסמוך לגנים ולבתי ספר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *