איך לוודא שאתם בוחרים נדל"ן טוב להשקיע בו?

שמאי מקרקעין: כל מה שצריך לדעת על המקצוע
28/04/2022
הדין על חשבוניות פקטיביות במקרקעין
10/05/2022

נדל"ן נחשב להשקעה סולידית למדי (לא מסוכנת), בעלת פוטנציאל נאה. עם זאת, רכישת נדל"ן עולה בכסף רב ומטרת המשקיע היא לקבל תמורה נאותה עבור השקעתו. הכללים הבאים יסייעו לכם לוודא שאתם בוחרים נדל"ן מוצלח וטוב, למטרות השקעה. 

מיקום מוצלח

נקודה מאוד מרכזית לבחירת נדל"ן טוב למטרת השקעה היא לשים דגש על המיקום. עורך דין מקרקעין מסביר כי מיקום מוצלח הוא ככל הנראה הדבר החשוב ביותר, בכל בחירה של נכס באשר הוא. אך חשוב לציין כי זיהוי המיקום הרצוי צריך להתבסס על מאפיינים שונים, חלקם מורכבים. מיקום מוצלח נמדד למשל על פי קרבה לצירי תנועה מרכזיים. מיקום מוצלח נמדד בהתאם למוסדות חינוך באזור, קרבה למוקדי תעסוקה, סמיכות לאזורי פנאי ובילוי וכדומה. לטובת מגורים, יש עדיפות לשכונות שקטות יחסית, ללא תנועת כלי רכב כבדים או מפגעי רעש אחרים. נכס מסחרי שמהווה השקעה טובה יהיה מצוי במקום שבו תנועת לקוחות ערה וקבועה, לאורך זמן. 

שווי שוק 

על מנת לוודא שאתם בוחרים נדל"ן טוב להשקיע בו, צריך לבדוק היטב את שווי השוק של הנכס ולהשוותו לשווי שוק של נכסים דומים. תמיד עדיף לחתור לרכוש נכס שהמחיר המבוקש נמוך משווי השוק האמיתי. במידת הצורך יש להיעזר בשמאות, בסקירת עסקאות שמפורסמות ברבים ובחינת מגמות על בנדל"ן. 

אפשרות השבחה 

דרך טובה לבחור נדל"ן למטרת השקעה היא לבדוק את האפשרות להשביח את הנכס. כך למשל, בחירת נכס מוזל, שזקוק לשיפוץ, יכולה להניב השקעה מוצלחת במקרה הבא. אם לאחר ההשבחה ניתן להגיע לתשואה שמעל הממוצע, הרי שזהו צעד כדאי. כמו כן, ישנם משקיעים אסטרטגיים שמחפשים אקזיט נדל"ני. במקרה כזה, הרעיון הוא לרכוש נכס במצב רעוע או קרוב לממוצע, שמוצע במחיר הזדמנות. מיד לאחר שיפוץ, מכירת הנכס תוך גריפת רווח יזמני משמעותי. דוגמא אקטואלית נוספת לנושא ההשבחה ניתן לראות במיזמי תמ"א 38 או התחדשות עירונית. השקעה בנכסים שעומדים לעבור התחדשות עירונית עשויה להניב תשואת יתר משמעותית. 

ערך מוסף 

בבחירת נכסים להשקעה, תמיד צריך לשאול את השאלה – אלו ערכים מוספים מקבל הרוכש. למשל, ערך מוסף מאוד משמעותי עבור שוכרים ומשכירים גם יחד, זה קיומה של חניה. בערים רבות, נכס עם חניה יושכר הרבה יותר מהר ובמחיר הרבה יותר גבוה, לעומת נכס ללא חניה. ערך מוסף לא פחות חשוב הוא הפיתוח הסביבתי. אם הרשות המקומית מתכננת לבצע פיתוח סביבתי והשקעה נוספת בתשתיות עירוניות, ערך הנכסים באזור כולו צפוי לעלות. 

שוכרים איכותיים בסביבה 

בהנחה שמחפשים נדל"ן למטרת השקעה לפרק זמן בינוני או ארוך, צריך לבדוק אילו סוגי אוכלוסיות מחפשים נכסים באזור. במידה ומוצאים נכס בשכונה שבה האוכלוסייה נחשבת לאיכותית, יש בכך כדי להוסיף לאטרקטיביות של ההשקעה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *