שמאי מקרקעין: כל מה שצריך לדעת על המקצוע

מהן דרגות הקבלנים השונות ומהם ההבדלים בהיתרי הבניה ביניהם?
27/04/2022
איך לוודא שאתם בוחרים נדל"ן טוב להשקיע בו?
02/05/2022

מחיר שמאי מקרקעין משתנה בהתאם לסוג ההערכה שהשמאי נדרש לבצע. כמה עולה שמאי מקרקעין? מחיר שמאי מקרקעין יכול לנוע בין מאות שקלים למדידת והערכת שווי נכס, בעוד שבמקרים אחרים שמאים יגבו אלפי שקלים על עבודתם. 

שמאי מקרקעין להערכת דירה מספק מגוון שירותים שונים, כאשר רוב רובם המוחלט של שירותיו ניתנים בתחומי הנדל"ן וענפי הבנייה. כמו כן, שמאי מקרקעין עשויים לספק את שירותיהם גם במקרים בהם נגרמים נזקים לדירות ומבנים, מה שמצריך הערכת גובה הנזק ע"י השמאי. אם כך, רגע לפני שנדבר על מחיר שמאי מקרקעין, בואו נבין מה עבודתו כוללת בד"כ. 

מה כוללת עבודתו של שמאי מקרקעין?

שמאי מקרקעין אחראים לקביעת שווי הנכס. הם משתמשים במגוון טכניקות כדי לעשות זאת, כולל סקרים ובדיקות. וכמו כן, הם נדרשים לנתח מגמות שוק ושינויים כלכליים שעשויים להשפיע על ערך הנכסים.

הערכת מקרקעין היא תהליך הכולל בדרך כלל שלושה שלבים: 1) בדיקת הנכס עצמו. 2) הערכת וסקירת סביבת הנכס. 3) הערכת פוטנציאל רווחי עתידי. תפקידו של שמאי מקרקעין הוא להעריך נכס ולסייע בתהליך ההחלטה הנדלנית. בתוך כך, תפקידו של שמאי מקרקעין מחייב אותו להיות בקיא בשוק, במגמות וגורמים נוספים המרכיבים את התמחור של עבודתו. שמאים בדרך כלל עובדים בסביבה משרדית שבה הם עונים על שאלות מבעלי בתים, סוכנים, מלווים, קונים, מוכרים ואנשי מקצוע אחרים. עם זאת, עבודתם גם מצריכה מהם יציאה רבה לשטח. 

כמה עולה שמאי מקרקעין?

על פי פורטל אפרה – שמאי מקרקעין, מחיר שמאי מקרקעין משתנה בהתאם לסוג העבודה שהוא נדרש לבצע. למשל, מחיר הערכת שווי דירה יכול לנוע בין 1,700 ₪ ל-4,200 ₪. זאת, בעוד שהערכת שווי בית צמוד לקרקע תעלה לכם בין 4,000 ₪ ל-6,300 ₪ ומעלה. 

הערכת שווי בתי עסק יכולה לעלות לכם בין 2,800 ₪ ל-6,500 ₪, בעוד שהערכת שווי תחנות דלק יכולה לנוע בין 17,000 ₪ ל-32,000 ₪. אם תצטרכו שמאי מקרקעין עבור הערכת שווי קרקע עבור בניין מגורים, השירות עשוי לנוע בין 7,500 ₪ ל-16,000 ₪ ומעלה. 

טיפים למציאת שמאי מקרקעין מומלץ 

מציאת שמאי מקרקעין יכולה להיות משימה לא פשוטה. אתם רוצים לוודא שאתם מוצאים את האדם המתאים לתפקיד, ושאינכם משלמים יותר מדי עבור השירותים שלו. להלן מספר טיפים כיצד למצוא שמאי ששווה את הזמן והכסף שלכם. 

קודם כל, ישנם פורטלים אינטרנטיים שעוסקים שמציאת שמאי מקרקעין מומלצים. הם יוכלו לכוון אתכם לשמאים אשר מדורגים גבוה ועובדים באזור המגורים הספציפי שלכם. בסופו של יום, כאשר מדובר במציאת שמאי מקרקעין, חשוב למצוא מישהו עם הכישורים הנכונים. דרך נוספת לעשות זאת היא לבקש המלצות מבעלי בתים אחרים באזור שלכם. אם זה כשל, תוכלו לאתר אחד גם בפלטפורמות החברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם וכולי. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *