יתרונות של השליכט הצבעוני להשבחת דירה

איך לאתר הזדדמנויות השקעה ברחבי בעולם
27/12/2022
הלוואות ללימודים, המדריך המלא
19/01/2023

בעבר היה מקובל שהטיח והצבע מיועדים רק לחיפוי קירות חיצוניים בלבד אבל היום אם מעוניינים ביצירת מראה כפרי בתוך הבית אפשר לעשות זאת באמצעות השליכט הצבעוני. שליכט זה יוצר מראה דומיננטי בבית לכן מומלץ לבחור רק קיר אחד ולעצבו בהתאם. אפשר לשנות את צבע הקיר בעתיד על פי רצונם של בעלי הנכס.

הטיח הצבעוני והשליכט הצבעוני הם אותה גברת בשינוי אדרת. השוני הוא שלעיתים הטיח מגיע כאבקה שיש לערבב אותה במים כדי שתהפוך למשחה ואילו השליכט נקנה מוכן בתוך דלי. 

יתרונות של השליכט הצבעוני

אחד היתרונות של השליכט הצבעוני הוא יתרון עיצובי בעזרת השליכט אפשר ליצור נראות שונה בכל בית בהתאם לטקסטורה שבוחרים כגון: מראה כפרי, מראה יוקרתי, אותנטי ומודרני. אפשר ליצור בית בכל סגנון שבוחרים.

יתרון נוסף של השליכט הוא שהוא יוצר שכבת הגנה בפני נזקי מזג אוויר קיצוניים, חום כבד, יובש, רטיבות ומים. הוא אינו אטום למים אך הוא מונע חדירת מים עד רמה מסוימת. הוא חומר נושם אשר מאפשר אידוי של מים מהקירות הרטובים החוצה דבר אשר מונע מהקיר להתקלף ולהישחק.

יתרון נוסף הוא עמידות – ציפוי השליכט מחזיק מעמד שנים רבות ואינו זקוק כמעט לתחזוקה שוטפת, אך חייבים לחדשו כל עשר שנים. השליכט רגיש פחות ללכלוך יחסית לצבע רגיל בגלל הטקסטורה המחוספסת שלו. 

תפקידו של השליכט הוא למנוע סדקים אשר עלולים להיווצר בשל תזוזת הקרקע. תפקידו גם לטשטש נזקים בקירות והוא מגשר על סדקים עד עומק של 1 מ"מ 

כיצד מיישמים את השליכט הצבעוני?

שליכט צבעוני מיושם על גבי טיח קיימים סוגים שונים של טיח: טיח שחור רגיל, טיח ה"רבצה" אשר עמיד מאד נגד רטיבות אבל הוא יקר מאד, טיח עם קלקר בעל תכונות בידוד משופרות. לפני יישום השליכט הצבעוני חשוב להכין תשתית עבורו שתהיה אופטימלית הטיח עליו ימרח השליכט כיוון שעליו להיות ישר ככל שניתן. 

לפני יישום החומר מורחים פריימר בכמות של 60-50 מ"ר לגלון. חשוב לא למהול את הפריימר במים כדי לחסוך בעלויות. הפריימר נועד לאטום משטחים ולספק דבק חזק לפני השטח, כדי לספק משטח אטום. הפריימר מיושם בעזרת רול או בהתזה. לאחר היישום של הפריימר צריך להמתין 24 שעות כדי שהפריימר יהיה יבש לחלוטין. את השליכט מורחים עם מאלג' ושפשוף אשר מטרתו להזיז את הגרגירים בשליכט. כדי ליצור את הטקסטורה המיועדת. צריך להמתין בין המריחה לשפשוף דקה עד שתי דקות. 

עבודה עם השליכט הצבעוני

קיימים יתרונות רבים לשליכט ולכן בשנים האחרונות יש דרישה רבה של הלקוחות לבצע אופציה זו באמצעותו של איש מקצוע שהוא מומחה בתחום זה. כך יוצרים קיר יפהפה שאיכות החומר שלו תחזיק מעמד שנים רבות לרווחתם של בעלי הנכס. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *