המפתח לביצוע עסקת נדל"ן משתלמת לפי החוק

מה חשוב לבדוק לפני שמשקיעים בנדל״ן בחו״ל?
22/11/2022
יועץ השקעות נדל"ן: יתרונות בניהול חכם
25/11/2022

כאשר מדובר על תחום כמו נדל"ן, מדובר על תחום מסועף ומורכב. כמו כן, על מנת להיכנס לתחום, דרוש הון התחלתי גבוה וזאת בהשוואה להשקעות אחרות. על כן, נמליץ לכם להיעזר בשירותיו של משרד עורכי דין שיש לו התמחות בתחום הנדל"ן וגם שנים של ניסיון.

בכתבה הבאה, נמליץ לכם על מספר טיפים לעסקת נדל"ן בטוחה וחוקית. 

טיפ מס' 1 – בחרו באיזה אפיק השקעה אתם רוצים להשקיע

חשוב לזכור שיש שלושה אפיקי השקעה. האפיק הראשון הוא השקעה באמצעות יזם נדל"ן (זה יכול להיות יזם מקומי או יזם בינלאומי). למעשה, באפיק השקעה זה, אתם תתנו לו את כספכם בתמורה לאחוז מסוים מהנכס או בתמורה לכל הנכס. האפיק השני הוא השקעה בנדל"ן באמצעות גוף שיש לו התמחות בהשקעות נדל"ן. למעשה, באפיק זה, הוא ידאג לעשות עבורכם את כל העבודה. כלומר משלב בדיקת העסקה ועד הביצוע שלה בפועל. האפיק השלישי הוא השקעה בנדל"ן שתעשה באופן עצמאי על ידיכם בלבד. קחו בחשבון שאתם תצטרכו להשקיע לא מעט משאבים ומאמצים, שכן אתם תצטרכו להתעסק בכל מה שכרוך בעסקה מתחילתה ועד סופה. כמו כן, אתם גם תצטרכו לתחזק את הנכס.

טיפ מס' 2 – בחרו בעורך דין מקצועי שיש לו ניסיון

תסכימו איתנו שאתם לא עורכי דין ובוודאי לא מכירים את כל החוקים הנוגעים לתחום הנדל"ן. על כן, מומלץ שתעזרו בעורך דין שיש לו התמחות במקרקעין. כך תוכלו להיות בטוחים שיש איש מקצוע שייצג אתכם בכל הקשור לחלק המשפטי של העסקה. עורך הדין צריך להיות מקצועי ועם המון ניסיון וכמובן כזה שיצא לו לטפל כבר במקרים דומים לשלכם. כך תוכלו להבטיח שכל שלבי העסקה יבוצעו בהצלחה והעסקה כולה תבוצע בצורה חוקית וגם בטוחה. 

טיפ מס' 3 – נסו לזהות נכסים נכונים ובדקו את מצב השוק

נכון, זה לא פשוט אבל זה אפשרי. תוכלו להתייעץ עם גורמי מקצוע, תוכלו לבדוק את תנודות השוק, לבדוק הזדמנויות וכך לזהות נכסים שיש להם פוטנציאל ויכולים להביא לתשואות גבוהות. 

כמה מילים על מיסוי נדל"ן

לא חשוב אם אתם מתכוונים לרכוש נכס לצורך מגורים או לצורך השקעה, חשוב מאוד שתכירו את סוגי המיסוי. לדוגמה, כאשר אתם רוכשים נכס, המס שתצטרכו לשלם הוא מס רכישה (סכום המס משתנה בהתאם לסוג הנכס, מחיר הנכס ולכמויות הנכסים שיש ברשותכם). כאשר תמכרו את הנכס, תצטרכו לשלם מס שבח (מדובר על מס שמשולם על עליית הערך של הנכס) והיטל השבחה (מדובר על מס שמשולם לרשות המקומית וזאת עבור אישור של תכניות שהביאו להשבחה של הנכס או הקרקע). חשוב לציין שמס רכישה ומס שבח משולמים ישירות למס הכנסה ויש לצרף מסמכים רלוונטיים לרכישה או למכירה. 

הכתבה בשיתוף עם עורך דין מכירת דירה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *