מהם הפשעים הנפוצים ביותר בחנויות?

למה משתלם להשקיע בנדל"ן בארצות הברית?
31/08/2022
קורסים מומלצים לבעלי ראש מתמטי
14/09/2022

פשעים שונים גורמים להפסדים משמעותיים בענף הקמעונאות ברחבי העולם. כדי להגן על עצמכם, ולוודא שתצליחו להתמודד עם הפסדים משמעותיים, אתם צריכים ביטוח עסק שמתאים לצרכים שלכם. ראשית, כדאי שתכירו את הבעיות הכי נפוצות שעומדות בפניכם, בכל הנוגע לפשיעה.

גניבה מחנות

גניבה של מוצרים ישירות מתוך החנות, משפיעה ישירות לא רק על הרווח של העסק, אלא גם מעמידה בסימן שאלה את ניהול האבטחה שלכם.

מניעת גניבה מחנות קלה מכפי שאולי נדמה לכם: אתם צריכים יותר מאבטחים וסיורים בחנות, תיוג מוצרים עם תג שמפעיל אזעקה עם היציאה מהחנות ודיווח על התקריות ברגע שהן מתרחשות. 

שוד או ניסיון שוד

שוד הוא שימוש או איום לשימוש בכוח, למטרה של גניבה. לשוד מוצלח יש השפעה ישירה על רמות המלאי. אם שודדים גונבים מזומנים, הדבר משפיע על הרווח והנזילות של העסק. 

עם ניסיון שוד, העסק אולי לא סופג הפסדים ישירים, אבל הפשע יכול להשפיע על מורל העובדים ועל תחושות הבטיחות של הצרכנים, ואלה גורמים שעלולים לפגוע במותג שלכם. 

הונאה בקופה

יש מספר טקטיקות, באמצעותן פושעים נמנעים מלשלם עבור סחורות כאשר הם מגיעים לקופה. למשל: החלפת ברקודים או מדבקות מחיר לפריט זול יותר או אי העברה מכוונת של מוצר בקופה עצמית. הסוג הזה של פשעים, כולל גם עובדים שנותנים הנחות לאנשים שהם מכירים. 

הונאה בהחזרים

זוהי וריאציה נוספת של פשעים המתרחשים בקופה, אך לא במעמד הרכישה. הפושעים מנסים להחזיר פריטים משומשים, או למשל כאלה שנגנבו מהחנות שלכם או אחרת, כדי לקבל החזר במזומן או באשראי. אחרים משתמשים בקבלות מזויפות או בהוכחות רכישה כדי לבסס החזרים כספיים.

כדי לזהות מצבים כאלה, אתם צריכים לעדכן את מדיניות ההחזרות שלכם, להפקיד על הצלבת קבלות עם מערכת המכירו שלכם, הטמעת תגים והכנסת עמלת חידוש מלאי. חשוב, ודאו שאתם רושמים את ניסיונות ההונאה במערכת, שבה תוכלו לעקוב אחריהם ולנטר אותם בקלות כדי למנוע הונאות עתידיות. 

ונדליזם ומטרד

זה אולי נראה כמו פשע "קל", אבל ונדליזם יכול לגרום עלויות גדולות לעסק. גרפיטי, נזק לרכוש וסוגים אחרים של ונדליזם דורשים כסף וזמן לתיקון, שלא לדבר על הכתמים שהם משאירים לחוויית הלקוח.

כדי למנוע פשיעה מסוג זה, תצטרך להגדיל את כמות מעקב האבטחה על הרכוש שלכם, לתעד את המקרים ולנסות תמיד להבין איך הם מתרחשים, כדי להתאים את אסטרטגיית ההגנה שלכם בהתאם. 

מחשבות אחרונות

אלו היו סוגי הפשיעה הנפוצים ביותר, בכל הנוגע לחנויות פיזיות. לפני שאתם בוחרים פוליסה של ביטוח לעסקים, תוודאו שאתם יודעים בדיוק אילו פשעים עלולים לפגוע בכם, ואילו פשעים פחות רלבנטיים. תשתדלו לזהות מגמות ולבנות אסטרטגיות. אם תשלטו באיומים, תיצרו גם סביבה בטוחה יותר עבור העובדים והלקוחות שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *