איך מתווכי נדלן מאתרים נכסים משתלמים?

מדוע מחסנים לוגיסטיים כה חשובים בימינו ואיך יכולים משקיעי נדל"ן להרוויח מזה?
31/07/2023
עצות וטיפים למניעת תביעות מיותרות בתחום הנדל"ן – מעודכן 2023
07/08/2023

ראיתם מחיר של נכס, משרד, דירה, קרקע. האם אתם יודעים האם המחיר הוא גבוה מדי או הוגן? איך תדעו האם המחיר משתלם באמת או גבוה מדי? זה לא עניין פשוט, למי שלא עוסק בכך בצורה מקצועית. אבל מתווכי נדל"ן מכירים כמה טריקים לאתר נכסים משתלמים במיוחד. אם אתם רוצים לבצע עיסקה, פניה למתווך יכולה לסייע בהשגת נכס משתלם שלא בטוח שתמצאו לבד. 

חשיפה למגוון רחב של נכסים 

מתווך מקצועי לא נעשה כזה ביום אחד. אבל מתווכי נדל"ן שעברו קורס תיווך ומתייחסים למקצוע ברצינות, עושים הרבה "עבודת רגליים". הם נחשפים מדי יום לכמות רבה של נכסים. חלק מהנכסים משווקים על ידי מתווך באופן בלעדי, כלומר אלה לא נכסים שאפשר למצוא דרך מקורות אחרים. וזה לא הכל, מתווכים נפגשים עם בעלי נכסים ועם בעלי תפקידים בענף, בתדירות רבה. עם הזמן, בזכות החשיפה למגוון רחב של נכסים וכמובן הבנה עמוקה במחירוני נדל"ן רשמיים כאלה ואחרים, מתווכים מקצועיים מפתחים ידע לגבי מחירי השוק ביחד עם חוש ותחושת בטן לעסקאות שוות. 

צריך לזכור שלא כל הנכסים דומים ולפעמים מאפיין מסוים שלא רואים במבט ראשון, אבל כזה שמייחד מאוד את הנכס, הופך אותו לרכישה ייחודית ואפילו חד פעמית. כמו כן, תחושת בטן שמאותתת מתי נמצאת עסקה משתלמת במיוחד מול העיניים, יכולה להיות שווה הרבה כסף. אלה העסקאות שיוצרות יותר ערך, לעומת עסקאות ונכסים רגילים ופחות מרגשים. 

קשרים עם שמאים ובעלי נכסים 

כמובן שלא רק תחושת בטן משחקת תפקיד וגם לא הניסיון לבדו. מתווכים שסיימו קורס נדלן ורוצים להעמיק את הידע שלהם, ממשיכים להתעדכן כל הזמן. הם קוראים עיתונים כלכליים, סקירות בנדל"ן. הם משתתפים בסמינרים מקצועיים ופוגשים אנשי מקצוע נוספים. הם כמובן מנהלים קשרים עם שמאי נדל"ן ועם בעלי נכסים מכל הסוגים. כל הדברים הללו מעמיקים את התשתית המקצועית שעוזרת להעריך מחירים של נכסים ומתי ואילו מהם משתלמים במיוחד לרכישה. רשת עניפה של קשרים אישיים, נבנית על בסיס כישורים בין אישיים, יצירת אמון וכמובן יושר אישי ומקצועי. רשת זאת יכולה להועיל ברובד האישי (לרכישה עצמית) או העסקי (זיהוי נכסים עבור לקוחות נבחרים). 

הבנה בתוכניות פיתוח ומיקוד באזורים 

מתווכי נדל"ן בעלי ניסיון יכולים לשאוב מידע מהרבה מאוד מקורות. למשל הם יכולים לבדוק פרטים של עסקאות שבוצעו, באתרים מקצועיים כגון אלה של רשות המיסים. הם לומדים את הנושא של תוכניות פיתוח, מכירים את התוכניות שנמצאות על הפרק עבור שכונה, עיר או אזור כזה או אחר. הם הרבה פעמים מתמקדים באזורים מסוימים, כך שהם יכולים לזהות מגמות שונות ביתר קלות. למשל, מגמה של פיתוח באזור מסוים, לרוב יוצרת עניין ומעלה את ערכם של נכסים. רכישה של נכסים בזמן הנכון ובמקום הנכון, הופכת את הרכישות למשתלמות במיוחד. 

זיהוי פוטנציאל השבחה 

דרך נוספת שמאפשרות למתווכי נדל"ן לאתר נכסים משתלמים, היא להתייחס לפוטנציאל השבחה. כאשר רוכשים נכסים מסוימים, לא משלמים רק על ארבע קירות או על איקס מטר רבוע. כאשר מזהים נכס שטמון בו משהו נוסף, מדובר על הזדמנות. כך למשל נכסים בעלי פוטנציאל השבחה. פוטנציאל השבחה יכול להתגלות למשל על ידי השגת תוכניות פיתוח או היתרי בניה. גם הפשרת קרקעות באזור יכולה לאותת על עלייה ושדרוג במחירי נכסים באזור. השבחה ניתן לבצע על ידי הצטרפות לפינוי בינוי או תמ"א 38. גם נכס המתאים לשיפוץ עמוק עשוי להשביח את ערכו ומתווכים יודעים לאתר את הנכסים הללו מתוך רבים אחרים. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *