מה חשוב לדעת על עיסוק בנדל"ן כמקצוע?

למה צריך עורך דין מיסים לפרויקט נדל"ן?
11/10/2021
מקצועות חופשיים שכדאי לשקול למי שרוצה לעשות שינוי קריירה
19/10/2021

עיסוק בנדל"ן

אנשים צעירים שמשתחררים מהצבא מעוניינים לחפש עבודה, אך במקרים רבים הם אינם יודעים במה לעסוק. הם נחשפים למקצועות כאלו ואחרים ורבים מהם מבינים שאחת האופציות המרתקות ביותר היא עיסוק בנדל"ן. בתוך המקצוע הזה יש תחומי עיסוק רבים ברבדים השונים ומי שנכנס לעומק ונחשף לאט לאט לכל הרבדים הקיימים, בשלב זה מגלה נטייה לעסוק בתחום פנימי זה או אחר. גם אנשים מבוגרים יותר שמחפשים תחום עיסוק חדש עבור פרק ב' של הקריירה שלהם, בוחנים את הנדל"ן ולא אחת הם נשאבים לתוכו לאור העניין הרב שקיים בו.

במכללת נדל"ן לומדים את כל הנושאים האלמנטריים, כמו לדוגמה העלויות אשר חלות על אדם שרוכש דירה. אם מדובר בשיפור הדיור שלו ולא בדירתו הראשונה, הוא אמור לשלם על כך מס רכישה. אופן חישוב מס זה מתבצע על פי ערכו של הנכס מול מדרגות המס. במקרים רבים מדובר בסכומי כסף מאד משמעותיים ולכן מי שעומד לרכוש נכס חייב לדעת כבר בתחילת הדרך, כמה מס יהיה עליו לשלם. הפתרון לכך הוא שימוש באופציה של מס רכישה סימולטור . מעבירים לתוכנה הייעודית לכך את מלוא הנתונים וכך מקבלים את הסכום שיהיה על הלקוח לשלם, תוך פרק זמן קצר מיום החתימה על חוזה המכר. 

עיסוק בנדל"ן – שיווק פרויקטים

אחת האפשרויות המעניינות של עיסוק בנדל"ן היא עבודה אצל יזם, בחברה קבלנית או בחברה שעוסקת בשיווק של מיזמים חדשים בתחום הבנייה. במקומות הללו מבצעים מכירה של דירות חדשות על פי הגדלים הקיימים בכל פרויקט. שיטות המכירה הן שונות אצל כל מעסיק, אך כל איש מכירות זקוק להרבה קסם אישי, יכולת וורבלית מקצועית מעולה. כמו כן ידע מעמיק ביותר בכל מה שקשור בדירות המוצעות למכירה, גודלן, מועד סיום הבנייה ועוד. המטרה היא לתת מענה מושלם לכל לקוח כדי שיוכל לקבל את ההחלטות שלו לגבי רכישת דירה כזו או אחרת, מתוך ההיצע הקיים.

מכירת דירות מכונסי נכסים

כונסי נכסים הם בדרך כלל עורכי דין אשר מבצעים הליך כינוס לאנשים פרטיים או לעסקים אשר הגיעו לפשיטת רגל. אחת המשימות שלהם היא למכור את הנכסים שלהם כדי לכסות חובות. לאור הסיטואציה המיוחדת, הנכסים הללו נמכרים בדרך כלל במחיר נמוך מהממוצע בשוק ולכן מנהל המכירות חייב להעביר ללקוחות הפוטנציאלים הן את מלוא המידע על הנכס והן את כל הנתונים על שיטת המכירה המיוחדת באופציה זו.

תיווך נכסים

עיסוק בנדל"ן כולל גם תיווך של נכסים. בדרך כלל מתווך שעבר את הקורס והוא בעל רישיון לעסוק בכך, מתמקד במכירה ובהשכרה של דירות ובתים באזור גיאוגרפי מסוים כמו תל אביב, שכונות בצפון העיר, מושבים באזור השרון וכו'. כך הוא מתמקצע בנישה זו ומסייע הן למוכרים והן לקונים לאור המאגרים של המידע שקיימים ברשותו, הן של לקוחות פוטנציאליים והן של דירות ובתים בשלל גדלים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *