שיקולים שחשוב לקחת בחשבון לפני שמקימים עסק בחו"ל

מקצועות שמאפשרים להגיע לחופש כלכלי תוך שנים ספורות
23/05/2022
מתחמם, מתחמם, רותח: 5 כללים בסיסיים להשקעה בחברות ביוטק
29/05/2022

במידה ובית העסק שלכם בארץ נודע בהצלחה מרובה, שמא הגיע הזמן ואתם מוכנים להתרחב לשם הקמת עסק בחו"ל, על מנת ליהנות מעוד לקוחות, ואף לזכות בחשיפה לשוק בעוד מדינות שעל הגלובוס. אך רגע לפני שתרוצו לעשות זאת, קיימים מספר היבטים שחשוב להביא בחשבון, בעוד יש כמה ניואנסים שיניעו את ההחלטה העסקית שלכם. כדאי לכם לקרוא למן ההתחלה ועד לסוף המאמר הזה, ועל הדרך תגלו – מה הם השיקולים שחשוב לקחת בחשבון לפני שמקימים עסק בחו"ל?

מה ימשוך אתכם להקים חברה באנגליה

הקמת חברה באנגליה מסתמנת כמעשה מושכל במידה והנכם מרגישים כבר מוכנים להגדיל את כמות הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, את טווח ההגעה ואת היכולות שלכם, בעיקר משום שאנגליה נחשבת למדינה מאוד ידידותית לחברות, שמושכת מנעד נרחב של תאגידים בינלאומיים ושל המון סטארט אפים. כפי שאתם בטח יודעים, אנגליה ניכרת בזכות היותה עיר הבירה של בריטניה, המקום של המלוכה, בה כר פורה של כמעט חמישה מיליון חברות, ובל נשכח את הפרלמנט הידוע. באופן הכי טבעי, אנגליה מהווה את נקודת המשען של כלכלת בריטניה, שבה יש נוכחות של המון תעשיות, וכולן בוחרות באופציה הזאת בזכות מגזרי התיירות, הכספים, המסעדות, השירותים, המלונאות, הפינטק, או לחלופין הקריאייטיב, וכיוצא בזאת. הממשלה בה יצרה עוד אפשרויות עסקיות, על מנת יותר לתמרץ השקעות או התרחבות עסקיות, באזורים שכאלו תהנו מתכנון רשויות מקומיות פשוט, מהקלות בהיטלי המסים, כמו גם מתמיכה ממשלתית. בעקבות כך, תוכלו להרוויח מן ההיתכנויות הבאות –

  • הנחה עד מאתיים שבעים וחמישה אלף פאונד בתעריף עסקי לתקופה בת חמש שנים.
  • כל מיני הקלות במסים במיליונים, במידה ותשקיעו במפעלי ייצור ובמכונות.
  • שמירה של מאה אחוזי גידול בשיעור החברה באנגליה בשביל שותפויות ארגוניות מקומיות.

אילו אסטרטגיות חשוב לקחת בחשבון לפני שמקימים עסק בחו"ל

מאוד חיוני שהקמת עסק במדינה בחו"ל תתכתב בהצלחה עם תגמולים, אתגרים וכל תרחיש בעייתי של התרחבות עסקית בחו"ל, בעוד יש כמה אסטרטגיות שחשוב לקחת בחשבון לפני זה – 

  • עליכם לבצע מחקר שוק, על מנת להבין את תחזיות השוק, היתכנות כלכלית, דפוסי עלויות פיננסיות, מגמות השוק, וכיוצא בזה.
  • כדאי שתבצעו בדיקה של היתכנות פיננסית, בשביל לקבוע אם המהלך של הקמת עסק בחו"ל הגיוני ונכון מן ההיבט הפיננסי.
  • יש להגן על קניין רוחני ועל סימנים מסחריים, וכן לוודא כי הרשויות הממשלתיות במדינה שתבחרו יכירו ויגנו על הצרכים הקנייניים של העסק בחו"ל.
  • מומלץ שתפתחו קשרי שותפות, תוך כדי חיפוש של הזדמנויות ושל הכוונה באמצעות מעורבות בשותפות מקומית עם לקוחות או עם ספקים קיימים.

מה החשיבות של הבדלים תרבותיים בפתיחת עסק במדינה זרה

יש חשיבות רצינית להבדלים תרבותיים בפתיחת עסק במדינה זרה, מכורח יכולתם לקבוע האם העסק שלכם ישגשג או לאו. במידה והשירותים או המוצרים שאתם מספקים לא יתכתבו בהצלחה עם צרכי השוק המקומי, או שלא יישאו בחובם ערך מוסף, כדאי שמראש תוותרו על כל הרעיון. זה מאוד חיוני הנוכחות של הבנה עמוקה של מי שחי בקהילה, ובאופן עקרוני, יש להבין ולדעת כיצד לנהל עסק בין השווקים המקומיים. אל לכם להקל ראש בהשפעות של הבדלי תרבות בין מדינות. מומלץ שתהיו מוכנים להשקיע הרבה אנרגיות או זמן יקר כדי להמשיך בפרויקט שלכם בחו"ל, שיתחיל בהבנה של הניואנסים הקטנים בתרבות החדשה שתחשפו אליה. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *