דברים שחשוב לדעת לפני שרוכשים דירה

השקעה בנדל"ן – הכנסה פאסיבית
07/06/2017
קניית נדל"ן – עם או בלי תיווך
07/06/2017

בדיקת סביבת המגורים, נוחות התניידות בתחבורה הציבורית, וקירבה למרכזים מסחריים. כל מה שצריך לדעת לפני שסוגרים עסקה.

רכישת נדל"ן בארץ היא ללא ספק החלטה חשובה, בין אם הנדל"ן מיועד למגורים ובין אם נרכש למטרות השקעה. לכן, לפני שרוכשים דירה ישנם כמה דברים שכדאי לשקול.

השלב הראשון ברכישת דירה הוא להחליט באיזה אזור אנו רוכשים דירה. כפי שאתם ודאי יודעים אזור המרכז הוא השקעה מאוד יקרה. בית באזור המרכז הוא השקעה משתלמת, לבעלי אמצעים. למי שאין אמצעים רבים בבנק, אולי מומלץ שיתחיל ויבחר דווקא בעיירות פיתוח או בערים מרוחקות מהמרכז כמו צפת למשל, מקומות שנמצאים בעיצומם של תהליכי פיתוח וודאי יקפיצו את מחירי הנדל"ן שלהם בשנים הקרובות.

כאשר אנו משקיעים בנדל"ן רצוי שנחשוב איזה סוג של בית אנו מעוניינים לרכוש. ישנם בתי דירות גבוהים, בתי קרקע, בתים דו קומתיים ועוד המון סוגים של נכסים. שאלות כמו איזו קומה לקנות ובאיזה בית לבחור הן שאלות שכדאי לשאול כי החלטה בנושא תהפוך את תהליך קניית הנדל"ן שלכם לפשוט יותר.

לפני שאתם רוכשים בית, תבדקו את סביבת המגורים שלכם מכיוון שבדיקה מוקדמת, תגלה לכם פרטים כמו טיב הסביבה, סוג האנשים שמתגוררים בה, גני ילדים ובתי ספר בקרבת מקום (במידה ואתם הורים לילדים), גני שעשועים וכו'. בדיקת הסביבה תיתן לכם תמונת מצב כללית על אופי האזור המבוקש ותעזור לכם גם להתוודע אל תכנונים עתידיים שצפויים לקרות בו מבחינת בנייה ופיתוח.

פרט נוסף שחשוב לבדוק לפני שרוכשים דירה, במיוחד אם הדירה המבוקשת ממוקמת באזור מרכזי, הוא חנייה. להסתובב שעות מתחת לבית ולחפש חנייה זה תהליך מתיש שאף אחד לא מעוניין לחוות על בסיס יומיומי בבית הקבע שלו. לכן, לפני שאתם רוכשים דירה, בררו את נושא החנייה, וודאו כי לנכס אותו אתם רוכשים ישנה חנייה מוגדרת, על מנת שלא יהיה לכם קשה להתנייד עם רכב ממקום למקום, כל שכן שני רכבים.

עד כמה שזה עצוב, אנשים לא ישרים כן קיימים בעולם ולעיתים כשאנו נמצאים בתהליך חיפוש דירות, אנו אולי ניתקל בכאלה. בכל הנוגע לנכס – ישנן סיטואציות שבהן לא תמיד נקבל את כל המידע שאנו מחפשים, באופן מדויק. כך למשל בעיות בנייה שונות, בעיות תחזוקה או שיעבוד של הבית כתוצאה מחובות כספיים, עלולות להיעלם מעין בלתי מזויינת. לכן חשוב שלא לסמוך על אף אחד בעיניים עצומות ולפני שאתם רוכשם נכס, בדקו את כשרותו.

אם אינכם יודעים מה להחליט ואתם ממש אבדי עצות לגבי סוג הנכס בו אתם רוצים להשקיע, או אם הנכם חוששים שאתם לא יודעים בוודאות את כל הפרטים הנדרשים על הנכס, מוטב כי תתייעצו עם מומחים כמו למשל עם יועץ נדל"ן או עם סוכנות התיווך הקרובה. קבלת ייעוץ מקצועי עשויה לעזור לכם לנתב את המחשבות שלכם לכיוון הנכס הנכון ולאפשר לכם להגיע להחלטה נכונה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *