קניית נדל"ן – עם או בלי תיווך

דברים שחשוב לדעת לפני שרוכשים דירה
07/06/2017
מכללות ללימודי נדל"ן
07/06/2017

האם שירותי תיווך יכולים לעזור לנו למצוא נכס מהר יותר ובזול יותר?

אחת התכונות הבולטות של כל ישראלי מצוי היא הידיעה שהוא יודע. עבור רובנו, כל עזרה ממקור מוסמך היא בגדר מותרות והתמודדות בכוחות עצמך היא הדרך לפעול. גם בתחום הנדל"ן. רבים מאתנו יעדיפו לקנות נדל"ן, כשאנו מסתמכים על ניסיוננו האישי וחוכמת חיינו, אולם רבים המקרים שבהם אין זה מספיק ונדרשת התערבותו של מומחה. אם כן, מהם שירותי התיווך ובמה הם מועילים לנו כשברצוננו לרכוש דירה? האם ניתן לעבור את התהליך בהצלחה גם בלי עזרתו של מומחה?

לפני שאנו מחליטים להיעזר בשירותי תיווך נדל"ן כדאי שנענה על השאלה, מה שירותי התיווך ייתנו לנו, המחפשים לקנות דירה. ובכן התשובה לשאלה הזו היא פשוטה, סוכנויות התיווך מציעות לקונה הפשוט דירות באזור שמוכר להם על כל היבטיו, הם יכולים לתת לנו סקירה כוללת על האזור ולהגדיר עבורנו את המאפיינים שלו, את האוכלוסייה שגרה בו, את קרבתו למקומות מרכזיים וכן הלאה. בנוסף, מתווכים מוסמכים יכולים להביא לתשומת ליבנו פרטים לגבי הנכס המבוקש, שאנחנו לא היינו טורחים לבדוק.

בהמלך קורס מתווכים, מקצוענים ויודעי דבר יוכלו להצביע לנו על בעיות בנכס, אליהן, אנו לא בהכרח היינו שמים לב, כמו למשל בעיות משפטיות, בעיות בבנייה, רטיבות וכדומה. מתווך מקצועי ידע להעריך את המחיר של הנכס בצורה הטובה והקולעת ביותר ולנהל משא ומתן עם בעל הנכס, במקרה והסכום שהוא מציע גבוה מעל המשוער. מתווך טוב יידע לנתב אותנו נכונה בין המגוון הרחב של הנכסים שקיימים באזור ולשאת אותנו תחת כנפו אל עבר הנכס המתאים ביותר לנו, על פי הצרכים שהגדרנו עבורו.

כמובן שבשוק ישנם הרבה "מאכרים", עובדה שמרתיעה קונים פוטנציאלים רבים להשתמש בשירותי התיווך. חשוב לציין שאת בעיית חוסר האמינות ניתן למנוע על ידי כמה שאלות בסיסיות כגון האם הוא רשום אצל רשם המתווכים והאם יש לו בלעדיות על הדירה שהוא מראה לנו. מתווכים אשר רשומים אצל רשם המתווכים מחויבים לפעול על פי חוקי אתיקה ובמידה והם עוברים עליהם, ניתן להעמיד אותם לדין. כמו כן, מומלץ לבדוק שאכן הוא מחזיק בלעדיות על הדירה על מנת לוודא שהדירה לא הגיעה אל ידיו דרך מודעה באינטרנט בלבד ובכך למנוע מבעל הדירה להראות את הדירה לקונים אחרים.

קונים רבים יעדיפו שלא לשכור את שירותיה של סוכנות התיווך מתוך שיקולים של חיסכון. בסך הכל, עמלת התיווך היא כסף שאותו אנו "מפסידים" למתווך, במקום זאת יכולנו לחסוך את ההוצאה. חשוב לציין שהעמלה אותה גובה המתווך אינה עולה על 2% מכל צד (במידה ולא צוין אחרת וגם על המחיר הזה, ניתן להתווכח). פעמים רבות, מתווכים יציעו לכם הנחה בדמי התיווך, אולם חשוב לבדוק, כי ההנחה לא באה על חשבון המוכרים מכיוון שאז מוכרי הנכס, עשויים שלא להתגמש במחיר. לאחר שבדקתם שהכל מאושר, מקצועי ותקין, היו סמוכים כי שירותי התיווך אותם המתווך מציע, יכולים לחסוך לכם עסקאות גרועות כמו גם זמן רב של חיפושים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *