איך בוחרים יועץ משכנתאות?

כל מה שצריך לדעת לפני שמשקיעים בנדל"ן מסחרי
25/10/2022
איך בוחרים נכס להשקעה?
25/10/2022

כשאתם מחפשים מימון לרכישת דירה, יועץ משכנתאות הוא כמו שדכן בזוגיות: הוא יכול לזווג לכם את המלווה שיעזור לכם לקבל את מוצר המשכנתא הטוב ביותר לצרכים שלכם, עם הריבית הטובה ביותר ועם חיסכון משמעותי בזמן ובכסף.

אבל בדיוק כמו הדרך שבה שדכן טוב יכול לעשות את ההבדל הגדול במציאת בן הזוג המתאים, כך גם חיוני לבחור את האדם הנכון שישמור על האינטרסים שלכם בעת קבלת משכנתא למימון הדירה. ואדם זה יכול להיות בוגר לימודי כלכלה, למשל, או אדם שעבד שנים רבות בבנק ורכש ידע וניסיון בתחום המשכנתאות. 

בכול אופן הדרך לבחירת יועץ המשכנתאות כוללת מספר שלבים:

לערוך מחקר

כמו בכול החלטה פיננסית חשובה, עריכת מחקר יסודי היא הצעד הראשון שיבטיח בחירה מושכלת, לכן, מומלץ לכם:

  • לפנות לחברים ולבני משפחה ולבקש המלצות ליועץ משכנתאות בקיא, קשוב ותקשורתי.
  • לקבל הפניה מסוכן הנדל״ן שלכם שמכיר את יועצי המשכנתאות הפועלים באזור שלכם ויוכל להמליץ על יועצים אמינים ויעילים.
  • לקרוא ביקורות באינטרנט על היכולת של יועץ המשכנתאות לבצע את העבודה שלו. למשל, כמה זמן לקח לו עד שהלקוח קיבל אישור למשכנתא? או כיצד התמודד יועץ המשכנתאות עם אבני נגף שהתגלו במהלך העסקה. שימו לב גם לביקורות המתייחסות לכישורי תקשורת, ליכולת לפתור בעיות ולכושר הארגוני של היועץ.

להשוות בין יועצי משכנתאות

לאחר ביצוע המחקר, צמצמו את הרשימה לשלושה יועצי משכנתאות, ושאלו אותם מספר שאלות שיעזרו לכם לקבוע מיהו היועץ המתאים לכם:

  • אילו סוגי מוצרים אתה מציע? יש יתרון בעבודה עם יועץ שליווה לקוחות רבים בתהליך קבלת המשכנתא. בדקו אם ליועץ יש לגישה למספר רב של גופים מלווים כך שאם תהיו מעוניינים במוצר משכנתא ספציפי, הסיכוי שהיועץ יוכל להציע לכם אפשרות זו הוא גבוה יותר.
  • האם יש לך ניסיון עם לווים במצבי? בדקו אם היועץ עבד עם לווים עם צרכים דומים לאלה שלכם. למשל, בעלי אשראי גרוע, או אנשים שרצו סוג מסוים של משכנתא. כמובן, שאין ערובה שהיועץ ישיג לכם את העסקה הטובה ביותר, אבל הוא לפחות מכיר את מצבכם ומציע לכם גישה לסוגי הלוואות שלא מופיעים ברשימה שלכם.
  • עם אילו גופים מלווים אתה עובד? היועץ עשוי לעבוד עם קבוצת לווים מועדפת, מה שיוכל לצמצם את ההליכים ולהקל על תהליך קבלת המשכנתא. קחו בחשבון שיש גופים מלווים שלא עובדים עם יועצי משכנתאות. לכן, אם אתם רוצים קשר לגוף מלווה ספציפי, וודאו שהיועץ יכול להציע לכם גוף זה או להפנות אתכם לכיוון דומה שיתאים לכם.
  • מהן עלויות הייעוץ שלך? יועצי משכנתאות גובים עמלות שונות. אבל קחו בחשבון שהם גם חוסכים לכם כספים רבים כשהם מוצאים לכם את מוצר המשכנתא הטוב ביותר לצרכים ולמצב הפיננסי שלכם.

הוכיחו שאתם מוכנים כלכלית

יועץ משכנתאות יכול לחבר אתכם למלווה ולהקל על קבלת המשכנתא שלכם. אבל אתם יכולים להפוך את התהליך כולו לחלק יותר אם תכינו את עצמכם עוד לפני שתבחרו ביועץ המשכנתאות.

הראו ליועץ שהתכוננתם היטב, והכנתם את תלושי השכר שלכם, את דוח האשראי שלכם, ובכלל את ההיסטוריה הפיננסית שלכם.

אתם יכולים להתכונן, על ידי הבנה כמה כסף אתם יכולים להרשות לעצמכם ללוות, בהתחשב בהכנסה שלכם, בחובות או במימון העצמי העומד לרשותכם. ואתם יכולים להתכונן על ידי הכנת כל המסמכים שיידרשו ליועץ כדי להבין את מצבכם הפיננסי לאשורו ועל סמך זאת, לבסס את מוצר המשכנתא המתאים לכם ביותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *