מחפשים מקום חדש למשרד? מה עדיף לשכור או לקנות?

קבוצת גבאי – כל מה שחשוב לדעת על התחדשות עירונית
26/01/2023
השקעה בנדל"ן בסביבה אורבנית
13/02/2023

הרבה מאד בעלי עסקים מכירים את ההתלבטות הזאת. מצד אחד – הם רוצים שיהיה להם משרד משלהם, כי משרד מקרין רצינות ומקצועיות. למרות עלויות גבוהות הם יעדיפו לצאת מהבית, להראות שמדובר בעסק משגשג ולמשרד יש תרומה גדולה לכך. מצד שני, כאמור, מדובר בעלויות לא מבוטלות שצריך לבחון היטב האם הן לא נוגסות ברווח של העסק. כיום יש אפשרות נוספת והיא שכירות של משרד על בסיס חודשי, כפי שמציעה חברת סינרגיה – השכרת משרדים בתל אביב. כך יכול בעל העסק ליהנות מכל העולמות. גם שיהיה לו משרד לצאת אליו, לטפח את העסק ולקבל לקוחות במקום שמשדר מקצועיות ורמה גבוהה של עסקים וגם התשלום יהיה חודשי ולא יהיה צורך בהון גבוה מדי כבר בהתחלה. כמובן שיש עוד הרבה פרמטרים ושיקולים לבחון ולחשוב על הכדאיות שלהם.

הכדאיות של משרד בשכירות

בדומה לשכירות של בית או דירת מגורים היתרון הגדול בעסקת שכירות הוא בכך שהתשלום הוא חודשי ואין צורך בהון גבוה שמשלמים ולעיתים צריך בשבילו הלוואה גדולה. כאשר מחפשים משרד שיתאים לצרכים אפשר להתרשם ממגוון משרדים כמו של חברת סינרגיה – השכרת משרדים וכך לבחור את המשרד שמתאים לכל הצרכים והדרישות של העסק של אותו לקוח – מה הגודל שלו, כמה יחידות פנימיות יש, האם יש מטבח צמוד, האם יש שירותים צמודים או שמדובר בשירותים משותפים עם משרדים אחרים, באיזו קונה ממוקם המשרד ואילו שירותי תחזוקה כולל התשלום החודשי. דבר נוסף לשים לב אליו הוא המיקום עצמו של בניין המשרדים כדי לחשוב על נושא החנייה הן עבור העובדים והן עבור מבקרים או אורחים שאמורים יהיו להגיע לבקר או לקבל שירותים. לגל בעל עסק יהיו כמובן עוד שיקולים לחשוב עליהם או לקחת בחשבון.

למה כדאי דווקא לקנות משרד?

כאשר קונים משרד מקבלים עליו בעלות. לא משנה מה יקרה בהמשך – המשרד תמיד יישאר בבעלותו של בעל המשרד שקנה אותו. מי שמשכיר משרד עלול למצוא את עצמו, למשל, במצב שבו מי שמשכיר לו את המשרד יעלה את מחיר השכירות או ייאלץ מכל מיני סיבות לפנות את השוכרים. כאשר קונים משרד האפשרויות האלה לא יכולות לקרות. כאשר מתעניינים אצל חברה כמו סינרגיה – השכרת משרדים אפשר לשמוע גם צדדים פחות נוחים של השכירות שמשרד שקונים אותו לא יהיה קשור בהם. המשרד תמיד יעמוד לרשות בעליו רק שכעת צריך לשים לב לשירותים שצריך לשכור בנפרד או לדאוג להם – ניקיון, קניית מקומות חנייה, שכירת שירותי מזכירות או קבלה ועוד. בשורה התחתונה לכל בעל יהיה מערך השיקולים שלו בנוגע לשאלה האם לקנות או לשכור משרד וחשוב מאד לשים אליהם לב ולקבל את ההחלטה שתהיה הכי נכונה עבורו ועבור העסק שלו.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *