עולם הנדל"ן והתיווך בקשיים? כדאי שתחשבו שוב

כיצד בני זוג מבצעים הליך פירוק שיתוף במקרקעין?
13/03/2024
מדריך לבדיקת אזור מגורים לפני הקנייה
13/03/2024

יו"ר איגוד הנדל"ן וקבוצת RES , איציק חסידים, מוביל פרויקט ייחודי שבו הוא מתחייב להוביל להצלחה כל מי שמבקש לעבוד ולפתוח עסק בתחום הנדל"ן, התיווך והמשכנתאות.

"אנחנו מתחייבים לספק תעסוקה ולהעניק את כל הכלים לעסק בתחילת דרכו בסבסוד ובפיקוח", אומר חסידים, שמביא בשורה נוספת: סטאז'

כמי שפילס את דרכו בנחישות ובחוכמה רבה, והפך מילד המתמודד עם בעיות קשב וריכוז לאחד האנשים הבולטים בענף הנדל"ן בישראל, החליט איציק חסידים לפעול לשינוי התפיסה המקצועית בתחום – באמצעות פרויקט ייחודי.

חסידים, מייסד קבוצת R.E.S – פתרונות בנדל"ן, שהקים את איגוד הנדל"ן בישראל, שבו הוא מכהן בתפקיד יו"ר, הבין מתוך הניסיון והידע הרב שצבר בשטח כי לא די בלימודים תיאורטיים בלבד על מנת להצליח. באמצעות המיזם המהפכני שהוא ייסד ומוביל – "פרויקט הגשמה", הוא מבקש להעניק לכל מי שמבקש לעסוק בענף הנדל"ן סט של כלים תיאורטיים ומעשיים שיסייעו בגיבוש קריירה מצליחה בתחום.

התוכנית, שפועלת בשיתוף איגוד הנדל"ן, מציעה תמהיל ייחודי. לצד עשרות הרצאות מקיפות בכל תחומי הנדל"ן, שאותן מעבירים שלושים מרצים מהמובילים בתחום, הסטודנטים זוכים להתנסות מעשית ולעבודה במסגרת R.E.S. מי שבוחרים בקריירה עצמאית כיועצי נדל"ן, מתווכים, יזמים, משקיעים או יועצי משכנתאות, זוכים למעטפת של אנשי מקצוע, לקוחות פוטנציאליים, שיווק, ייעוץ עסקי ומשפטי. מדובר במעין רשת ביטחון שמסייעת לבעל העסק הטרי לא רק לעמוד על הרגליים, אלא להתחיל לצעוד במסלול שבחר. הליווי, מתחייב חסידים, נמשך עד להשגת היעדים. "הסטטיסטיקה מדברת על כך שרק אחד מתוך עשרה בתי עסק מצליח לשרוד. בתחום שלנו נדרשת השקעה של מאות אלפי שקלים במהלך השנה הראשונה. במסגרת פרויקט הגשמה אנחנו דואגים לספק לתלמידים שלנו תשתית רחבה שחוסכת להם מאות אלפי שקלים", הוא אומר.

אל תהיו אנשי מכירות

בבסיס התוכנית עומדת תפיסתו של חסידים, לפיה "איש נדל"ן הוא איש עסקים, וככזה עליו לחשוב ולפעול בראייה רחבה ולא כאיש מכירות. עולם הנדל"ן הוא הרבה יותר מורכב ומאתגר מלהראות נכס ללקוח פוטנציאלי. ברגע שאתה הופך לאיש עסקים – השמים הם הגבול, אתה כבר לא עוד איש מכירות עם חליפה". את התפיסה הזאת הוא מבקש להעניק לסטודנטים בתוכנית, בהם רבים שמבקשים לערוך הסבת מקצוע ולהגשים עצמם מבחינה אישית וכלכלית. זאת הסיבה שבחר לפרויקט את השם המאוד מחייב – "הגשמה".

חסידים סבור כי הגשמה אמיתית יכולה להתקיים בשילוב של שלושה גורמים: הקניית ידע, צבירת ניסיון וליווי של מי שכבר צועדים במסלול ההצלחה.

התוכנית מבקשת להרחיב את תחומי העיסוק והכלים המקצועיים של אנשי הנדל"ן באמצעות קורסים ומפגשי העשרה ולמידה במגוון רחב של נושאים: נדל"ן מסחרי ותעשייתי, עסקאות נדל"ן בחו"ל, ליווי בפרויקטים של התחדשות עירונית, סודות המשא ומתן, יזמות עסקית, ייעוץ משכנתאות ואף שיטתNLP – לשינוי החשיבה האוטומטית. גם ניצול יתרונות המעבר לאנרגיה סולארית בענף הנדל"ן נלמד במסגרת התוכנית.כל אלה, לצד ההתנסות המקצועית והליווי בשטח, כבר הכשירו את הדור הבא של נשות ואנשי הנדל"ן שעובדים בישראל ובעולם.

"החזון שלי הוא לתת כלים להצלחה לכמה שיותר אנשים", אומר חסידים. "עולם הנדל"ן אינו מספיק להשתנות ולהתרחב ויוצא מהגבולות הישנים והמוכרים וגם מגבולות ישראל. זאת הסיבה שכל סטודנט יכול לחזור אל הקורסים שלנו, ושהם פתוחים גם בפני אנשי מקצוע המבקשים להיחשף וללמוד תחומים חדשים ונוספים. אני יכול לומר שכבר עכשיו, בזכות הפרויקט, יש יותר ידע וכלים לאנשי הנדל"ן".

בנוסף, חסידים מציין כי הלימודים במסגרת פרויקט הגשמה מוכרים על ידי בטל"א, משרד הביטחון ומשרד העבודה והרווחה, וכי עלויות פיתוח הקריירה מסובסדות בכ-90%.

הכוח ללמוד ולשנות

אין ספק שפרויקט הגשמה הוא הבייבי של חסידים, שמשנה את התפיסה ואת היכולות המקצועיות של אנשי הנדל"ן ובמידה רבה משפיע גם על תדמית העוסקים במקצוע. נראה שהתוכנית היא צעד מתבקש אחרי קילומטרז' ארוך ונאה בזירה הנדל"נית והציבורית.

ב-2007 הוא החל את צעדיו הראשונים כמתווך, במשרד צנוע, ללא כל הדרכה או ליווי.

ב-2011, עם פרוץ משבר הדיור, הבין חסידים שעליו להמציא את עצמו מחדש והקים חברה לייעוץ משכנתאות. באותה השנה, עם חלוף המשבר והתאוששות הענף, לא מעט פנו לחסידים וביקשו עזרה כספית. "לא היתה לי יכולת לעזור להם, ולכן החלטתי ש'במקום לתת להם דגים אתן להם חכות', כדי שילמדו לייצר לעצמם הכנסה", הוא אומר ומספר שאז החליט לפתוח את הקורס הראשון במכללת R.E.S.

המכללה פועלת במסגרת הקבוצה, שכוללת גם משרדי תיווך, ייעוץ משכנתאות ושירותים נלווים ומשלימים נוספים. כל אחד מהערוצים מתפרש לסניפים בכל רחבי הארץ – מאילת ועד קרית שמונה, כאשר כל ערוץ תומך בערוץ אחר.

במקביל להתרחבות הקבוצה שהוא עומד בראשה, החליט חסידים לפעול לטובת אנשי הענף כולו, ובשנת 2014 הקים את איגוד הנדל"ן, שמספק לחבריו סיוע משפטי, ידע מקצועי, הכשרות והשתלמויות מקצועיות בנושאים שונים. במסגרת פעילותו כיו"ר האיגוד הוא נאבק בהצלחה נגד הצעת החוק, שעיקרה הגבלת דמי התיווך לאחוז מדמי הרכישה או עד 10,000 שקלים – הנמוך מבין השניים. הצעה שהקימה מתנגדים רבים בטענה שהיא עלולה לחסל את ענף התיווך בישראל. חסידים גם פעל להגברת המודעות בכל מה שנוגע להתחדשות העירונית ולמענה הייחודי שמצריכים פרויקטים מסוג זה.

הפעילות הציבורית נועדה לטפח את עולם התיווך כמקצועי ואחראי יותר. "צריך להסדיר את נושא ההכשרות וההשתלמויות המקצועיות בענף הנדל"ן. רבים שעוסקים במקצוע אינם בקיאים בכל הדקויות ולכן עושים טעויות שפוגעות בלקוחות. אנחנו מבקשים להביא בשורה אחרת: תעשו את הכסף בצורה חוקית, נקייה, לטובת הלקוח ועם הרבה ידע".

זו אינה הבשורה היחידה שמביא איתו חסידים, באמצעות האיגוד, התוכנית והקבוצה שהוא עומד בראשה, הוא מבקש להעניק לכל אחד הזדמנות להצליח ולקבוע "כיצד תיראה המציאות שלו בלי ליפול ל'גורל'. לכל אדם יש כוח לשנות את חייו".

רוצים להיות חלק מפרויקט הגשמה? לפרטים נוספים ולהרשמה>>
טלפונים:072-2222-211 | *2574

לכתבה המלאה ב-TheMarker לחצו כאן

Comments are closed.