איך השפיעה הקורונה על תחום לימודי הנדלן בישראל?

השקעות נדל"ן למתחילים – מה חשוב לדעת כשנכנסים לתחום הזה?
13/02/2022
קורסים שכדאי ללמוד בשנת 2022 בתחום הנדלן וההשקעות
13/02/2022

תקופת הקורונה הביאה איתה שלל שינויים בהתנהגות שלנו בכל תחומי החיים- משפחתי, מקצועי, אישי וחברתי. גם בתחום הלימודים חווינו סוג של מהפיכה נרחבת באפשרויות הלימוד ובשיטות הלימוד המוצעות לסטודנטים.

אחד מתחומי הלימודים הלוהטים בשנים האחרונות הוא לימודי נדלן- נראה כי כולם רוצים להיות שותפים ולקחת חלק מהענף הלוהט שלא מפסיק לסעור לרגע. מחירי הדירות מאמירים שוב ושוב, מדורי הכלכלה ומהדורות החדשות עוסקים במחירי הדיור שוב ושוב ורבים מעוניינים לא רק לשמוע על ענף הנדלן, אלא להיות חלק ממנו.

קורס תיווך נדל״ן הפך להיות אחד מהקורסים היותר נדרשים בכל רחבי הארץ, בין אם מדובר על סטודנטים מהפריפריה ובין סטודנטים המעוניינים להשתלב בתחום מהערים הגדולות- בכל רחבי הארץ מחירי הדירות עלו בלי יוצא מן הכלל וברור כי כאשר מחירי הנדל״ן מאמירים וסכום העמלה של המתווך נגזר ממחירו הכולל של הנכס- הדרישה רק הולכת וגוברת להשתלבות בענף. מתווכים מרוויחים לרוב 2 אחוז ממחיר העסקה של הנכס בו הם טיפלו, לאחר ששיווקו את הנכס, פרסמו אותו בפלטפורמות הדיגיטליות, על גבי שילוט, בעיתונות המקומית או הארצית עד לעסקה שנחתמת בפועל- סכום לא מבוטל כשמדובר במכירת דירה, לצורך ההמחשה- מתווך המבצע עסקה של מכירת בית בשווי של מיליון ש״ח, יקבל עמלת תיווך של 2 אחוז ממחיר העסקה- 20,000 ש״ח ללקוח שהעניק לו שירות.

בדומה לקורס הנדל״ן אשר מביא בסופו של דבר ליותר מתווכים ברחבי הארץ, נראה כי גם בענף ייעוץ המשכנתאות התחום רועש וגועש, יותר ויותר אנשים בוחרים בתחום החופף ובוחרים באופציה של קורס יועץ משכנתאות, קורס קצר בדרך כלל המאפשר כניסה לשוק העבודה באופן מיידי, בין אם במשרדים וחברות ובין אם כעצמאי בשטח. יותר ויותר משפחות נוהרות לבנקים לצורך קבלת משכנתא עבור דירה משלהם, מתמקחים עם הבנקים כדי להשיג משכנתא מתאימה, מה שמביא בדרך כלל ליתרון מובהק של הבנק על פני הלקוח שניגש לקבל משכנתא בפעם הראשונה (או השנייה) בחייו, יועצי המשכנתאות הבקיאים ברזי המקצוע יודעים להביא ללקוחות משכנתא משתלמת יותר לאחר תחקיר מעמיק עם המשפחה, משכנתא נטולת אינטרסים אשר במרכזה עומדים אך ורק בני המשפחה והחיסכון הכספי שלהם שהוא בראש מעיינו של יועץ המשכנתאות. אין ספק כי כמו בלימודי הנדלן, גם ללימודי יעוץ המשכנתאות דרישה גדולה במיוחד בתקופה הזו.

לימודי הנדל״ן הושפעו מאוד מהקורונה- אם עד תחילת שנת 2020 הלימודים התקיימו אך ורק בכיתות ובלימודים פרונטאליים, כך שהסטודנטים היו צריכים להגיע פיסית בשעות הערב או הבוקר בכדי ללמוד בכיתה עם שאר הסטודנטים, הקורונה ואיתה האפשרויות הדיגיטליות ללימודים, שהפכו לגיטימיות באמצעות הזום ואפליקציות לימוד כאלו ואחרות, הביאו ללימודים מהבית בצורה יעילה, נוחה ופשוטה החוסכת לסטודנטים זמן נסיעה הלוך ושוב. לצד זאת ניתן לראות מכללות המלמדות בשיטה ההיברידית- כלומר בכיתות המשלבות לימודים דרך המסך לצד אפשרות להשתתפות פעילה בכיתה יחד עם סטודנטים נוספים. כל אחד על פי העדפותיו וסדר היום שלו.

השפעה נוספת שיש לתקופת הקורונה אודות לימודי הנדל״ן היא האפשרות ללמוד מקצוע מתגמל ונדרש בזמן קצר יחסית ובכך להבטיח בתקופה של חוסר יציבות כלכלית, אפיק נוסף להגדלת ההכנסות, גם לשכירים וגם לעצמאיים. הקורונה לימדה אותנו שלא כדאי להסתמך על תחום אחד בלבד (כפי שקרה למשל לעוסקים בתחום התיירות ותחומים נוספים שספגו מכות אנושות) ומכאן רבים חיפשו לרכוש לעצמם השכלה בתחומים נוספים ״לכל מקרה שלא יקרה״ – כיום ישנן לא מעט מכללות שלקחו את תחום לימודי הנדלן כמה צעדים קדימה, מכללות שהציעו לפני שנתיים-שלוש לימודי תיווך נדלן שמטרתם לעזור לסטודנטים לעבור את מבחן רשם המתווכים ולהיות מוסמכים לתווך בעסקאות נדלן, הגדילו את מגוון הקורסים בתחום ולצד הלימודים הבסיסיים של הכנה לקורס רשם המתווכים, הם מציעים כיום קורסים נוספים המשלימים זה את זה, שהופכים את איש הנדלן למקצוען בתחומו, למשל לימודי נדל״ן מתקדמים, לימודי נדל״ן חו״ל, פינוי בינוי, תמ״א 38 ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *