הפתרונות שחברת אחזקה מספקת להתמודדות עם מכת עכברים בבניין

כיצד לשרוד ולשגשג בשוק נדל"ן משתנה?
18/06/2023
טיפים למכירת דירה – ראו את המדריך להתנהלות נכונה
26/06/2023

מכת עכברים בבניין משותף זו תופעה נפוצה, הדורשת טיפול מיידי. כאשר לא מטפלים בהם בזמן, עכברים יכולים לגרום למחלות, נזק לרכוש ולהמון אי נוחות לדיירים. כאשר הבניין מנוהל על ידי חברת אבטחה, תפקידה גם לעזור במניעה והתמודדות עם מכת עכברים בבניין, כאשר הניסיון מלמד שלחברת האבטחה ישנם לא מעט פתרונות שיעזרו למנוע ולמגר את התופעה כליל.

השלב הראשון – מזהים שיש בעיה

השלב הראשון בהתמודדות עם מכת עכברים היא לזהות שיש בעיה כזו. אם עולה החשד, יש לפנות לחברת האחזקה של הבניין והיא תדאג לבצע בדיקה יסודית של המבנה, לרבות הגג, המקלט, אזורי החוץ וכדומה, כדי לזהות את היקף הבעיה, לאתר נקודות כניסה, למצוא אזורי קינון ועוד. מעבר לכך, הבדיקה תעזור לוודא עם איזה זן של עכברים מתמודדים, ומה רמת הנזק שנגרמה למבנה. 

איטום חורים ונקודות כניסה

לאחר הבדיקה, חברת האחזקה תתחיל לאטום את כל החורים ונקודות הכניסה של העכברים. פעולה זו כרוכה ביישום חומרי מילוי ואיטום בסדקים וחורים בקירות, ברצפות ובגג המבנה. איטום החורים יעזור למנוע כניסה חוזרת של העכברים בבניין, ויאפשר ללכוד את אלו שנותרו בפנים. זה המקום ליצור קשר עם לוכד עכברים מומלץ שיגיע לבניין כדי לבצע פעולות הדברה. 

לכידת העכברים

כאשר יש עכברים בבניין חברת האחזקה תזמין לוכד עכברים שיש לו כל הידע והניסיון הנדרשים כדי להתמודד עם מכת עכברים. לוכד עכברים מקצועי יפזר פיתיונות ומלכודות בטוחות לבני אדם וחיות מחמד, אשר ימוקמו במיקומים אסטרטגיים באזורי הקינון ובמסלול של העכברים. חברת האחזקה תפקח על המלכודות באופן יסודי, ותיצור קשר עם הלוכד כדי שיפנה את הפגרים או את העכברים שנלכדו וצריך לשחרר לטבע. 

ניקיון הבניין

כאשר יש מכת עכברים בבניין, חשוב מאוד לשמור על ניקיון של המבנה ועל אזור הפחים, ולוודא שלא יהיו מקורות מזון נגישים או אזורים המתאימים לקינון. לשם כך חברת האחזקה תזמין צוות ניקיון. מומלץ לנקות את המבנה באופן תדיר, ולרבות לאחר לכידת העכברים, כדי להיפטר מהגללים ומהשתן שלהם. מעבר לעובדה שהפרשות עשויות לפגוע בתברואה, הן גם יכולות לגרום לריחות לא נעימים ולכן חשוב לטפל בכך בהקדם. 

נקיטת אמצעי מניעה

ולבסוף חברת האחזקה תנקוט בפתרונות מניעה אשר יעזרו להבטיח שהעכברים לא ישובו לבניין. כדי לעשות זאת החברה תמשיך לבצע בדיקות תכופות של הבניין לוודא שאין סדקים וחורים, ובמידה ויש, לאטום אותם בצורה מיידית. החברה גם תעזור תשמור על ניקיון מיטבי של המבנה, ותזמין שירותי הדברה אחת לתקופה, כדי שירססו את הבניין וימנעו מכת עכברים חוזרת. 

לסיכום

מכת עכברים בבניין זו בעיה רצינית הדורשת טיפול מיידי. חברת אחזקה מקצועית יכולה לספק פתרונות בטוחים ויעילים כדי לטפל בבעיה ביעילות. הדברה, ניקיון ומניעה הם חלק מהפתרונות שחברת אחזקה מספקת כדי להתמודד עם בעיה קיימת ביעילות ועל מנת למנוע הישנות שלה בעתיד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *