טיפים למכירת דירה – ראו את המדריך להתנהלות נכונה

הפתרונות שחברת אחזקה מספקת להתמודדות עם מכת עכברים בבניין
26/06/2023
החשיבות והיתרונות של הבנת תחום הנדל"ן מזוויות שונות
02/07/2023

נתחיל בזה שנציין כי טיפים למכירת דירה יכולים להשתנות לא רק ממקרה למקרה, אלא בין איש מקצוע אחד לאחר. אם תשאלו שמאי מקרקעין, הטיפים שלו יהיו שונים לגמרי מהטיפים שייתן לכם קבלן שיפוצים, מתווך דירות, אדריכל, מעצבת פנים מוכשרת ועוד. היכן מתחילים? במדריך הבא – בואו נעשה סדר. 

רגע לפני שאתם מפרסמים מודעת מכירה ברשת, האם בדקתם את כל מה שצריך לבדוק לפני מכירת הדירה? בואו נתחיל מזה שברוב המקרים, ההמלצה הכי ראשונית תהיה להזמין חברת בדק בית. זה ממש לא נכון שהזמנת בדק בית היא תחת האחריות של הרוכשים. כאשר המוכרים מזמינים בדק בית, הם מקבלים תמונה ברורה של כלל הלקויות או התיקונים שיש לבצע בנכס. באופן הזה, הם יוכלו לשפץ ולהעלות את שווי הנכס, במקום שהרוכשים יורידו להם במחיר. 

מהם השלבים למכירת דירה?

בעוד כי טיפים למכירת דירה משתנים בין מקרה למקרה, השלבים הם בד"כ זהים. בשלב הראשון, יש להנפיק נסח טאבו על מנת לוודא שרישום המקרקעין תקין. שנית, יש לקחת בחשבון את ההיבטים של מס שבח. בין אם אתם מזמינים קבלן דרך טופ שיפוצים או דרך כל מקום אחר, חשוב לוודא כמה תשלמו מס שבח על אותו שיפוץ. 

לאחר בירור מס שבח והיטל השבחה, יש להביא בחשבון את כלל העלויות הנלוות למכירת דירה, לרבות העלויות הבאות:

  1. שכר טרחה לעו"ד.
  2. עלויות שיפוצים ואנשי מקצוע. 
  3. הוצאות אשר כרוכות בסילוק משכנתא, פיגורי תשלומים, קנסות ועוד. 
  4. עלויות הובלה, פירוק והרכבת רהיטים.
  5. עלויות אחסון רהיטים במקרה הצורך. 
  6. עלויות החזרת הדירה לקדמותה במקרים של חריגות בנייה. 
  7. דמי תיווך במקרה הצורך. 

חתימת חוזה מכר – מה חשוב לדעת?

לאחר שמביאים בחשבון את כלל ההיבטים שריכזנו כאן לעיל, יש להגיע למעמד חתימת חוזה המכר כאשר בידיכם ת"ז בלבד. אין צורך להנפיק מסמכים נוספים במעמד זה, כאשר ההמלצה היא להגיע למעמד החתימה רק לאחר שכל הפרטים הקטנים והגדולים סוכמו. זאת, מכיוון שלאחר חתימת חוזה מכר, יהיה מורכב מאוד לשנות את פרטי העסקה מבלי להיתבע משפטית. 

לאתר את אנשי המקצוע הנכונים

בין אם אתם צריכים שיפוצניקים, קבלנים, נגרים לבניית אי מטבח, הנדימן ואנשי מקצוע אחרים, שימו לב שיש דרכים נכונות ופחות נכונות לאתר את אנשי המקצוע הנ"ל. ההמלצה היא לפנות לפורטל טופ שיפוצים, שהוא אחד מהפורטלים הגדולים בארץ, אבל אפשר לאתר את אנשי המקצוע בדרכים אחרות. כך או כך, הקפידו לערוך השוואת מחירים לשיפוץ דירה, לקבל המלצות וכו'. 

לבסוף, כדאי להשתמש במתווכים?

הסיוע של מתווכים אמנם יכול לחסוך הרבה מאמצים, זמן יקר ואנרגיה הכרוכה בלהיפגש עם רוכשים פוטנציאליים רבים, אבל אין כאן חובה ובטח שלא כלל אצבע. בסופו של יום, זה באמת תלוי בכם וביכולת שלכם לנהל את המכירה של הדירה. קחו בחשבון, מתווכים עשויים לגבות בין כ-1.5% – 2% עמלה ממכירת הדירה. בהצלחה! 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *