טעויות של מתחילים שיש להימנע מהן כשמשקיעים בשוק ההון

השקעות בנדל"ן לעומת השקעות בשוק ההון – איך לדעת מה מתאים לך יותר?
28/11/2022
אודות תהליך מחזור משכנתא
30/11/2022

השקעות בשוק ההון הן כמו שחייה. כדי להצליח לשחות במים סוערים או בקצה העמוק של הבריכה, צריך לתרגל את התנועות ביבשה ולשחות קודם במים הרדודים. אבל אדם חכם מבין, שלא חייבים לטעות בשוק ההון טעויות של מתחילים, כאשר לומדים מתוך הניסיון של משקיעים מנוסים. אלה הטעויות שתוכלו להימנע מהן, לאחר שתקראו את הסקירה שלפניכם. 

מה צריך לדעת על טרנדים בשוק ההון 

לכאורה אין הרבה מן המשותף בין עולם האופנה לבין עולם ההשקעות, אולם למעשה זה לא מדויק. רשמו לעצמם, גם בבורסה ובשוק ההון יש כל מיני אופנות משתנות וטרנדים. תמיד צריך לראות יותר רחוק ויותר לעומק, מעבר לטרנדים כאלה ואחרים. במילים אחרות, אם אתם מרגישים שחסר לכם ידע ואתם לא רוצים לטעות טעויות קשות, קחו קורס מסחר בשוק ההון. בקורס איכותי לומדים את הדברים לעומק, מבינים את העקרונות החשובים בשלב מוקדם ככל האפשר. אם כן, זהירות – לא להסתנוור מטרנדים אלא להבין, ללמוד ולדעת. 

מדוע אסטרטגיה כל כך חשובה 

מתחילים שניגשים להשקעות בשוק ההון, סובלים לעיתים מאשליית הביטחון. הם מרגישים בטוחים בעצמם יתר על המידה. אבל הניסיון מלמד שמה שבאמת מקנה ביטחון, זו לא תחושה ולא רגש. ביטחון בשוק ההון נובע מתוכנית פעולה מסודרת. משקיעים שכבר למדו דבר או שניים, בוגרי לימודי נדלן ושוק ההון וכמובן כל המשקיעים האגדיים (כגון וורן באפט), מתבססים על תוכנית פעולה. תוכנית פעולה בשוק ההון נקראת אסטרטגיה. המשמעות של אסטרטגיות בהשקעות היא שיש כלי שתמיד נמצא לימינכם. באופן מובהק, אנשים שסוחרים ופועלים בשוק ההון לאורך זמן ועם אסטרטגיה ברורה, מצליחים הרבה יותר מאנשים שנותנים לרגש להוביל. אם כן, השקעה ללא תוכנית – סכנה, לעומת זאת אסטרטגיה מביאה הצלחה. 

פיזור השקעות, משל הביצים והסל 

טעות נוספת שמשקיעים מתחילים עושים, היא לשים כל הביצים בסל אחד. החוכמה של הניסיון גורמת להבנה שפיזור השקעות זו החלטה הרבה יותר נבונה. זיכרו תמיד שנייר ערך אחד, כזה או אחר, יכול להימחק לחלוטין בתנאים מסוימים. לעומת זאת, שוק ההון בכללותו מייצג את סך הטכנולוגיה, המאמץ, היכולת והכישרון האנושיים. שוק ההון בכללותו לא יימחק ולאורך זמן, התשואה בבורסות מכה את כל האפיקים האחרים. 

חמדנות גוררת טעויות 

כל מי שנכנס להשקעות בשק ההון רוצה להרוויח. זה טבעי, זה הגיוני ואי אפשר לצפות למשהו אחר. יחד עם זאת, משקיעים מתחילים עלולים לתת לחמדנות יתר להוביל אותם לבצע טעויות. לא צריך ללכת רחוק כדי להבין עד כמה חמדנות יתר יכולה להיות הרסנית. התמוטטות בורסת הקריפטו שמשכה אליה כספים רבים אפילו מקרנות הון של שחקני בורסה וגופים מוסדיים מובילים, נבעה בראש ובראשונה מחמדנות יתר. לכן, תהיו שקולים, שאפו להרוויח, אבל אם מבטיחים לכם הבטחות מוגזמות, כדאי שתגלו זהירות.  

הגדירו מראש דרך פעולה למצבי קיצון 

אחת השאלות שמעניינות ביותר משקיעי בורסה מתחילים, היא מה עושים אם פתאום השוק מתחיל לרדת. והשאלה היא גם מה עושים אם השוק עולה בפראות. אף אחד לא יכול לקבוע כלל אצבע של מה עושים בשוק יורד, אבל צריך להיות כלל שאומר, לא לפחד לחתוך הפסדים או למשוך רווחים. כחלק מתוכנית הפעולה שלכם, הגדירו מראש עוד לפני כניסה להשקעה, דרכי פעולה למצבי קיצון. כך תוכלו לפעול לא מתוך פניקה, גם בשוק יורד. אסטרטגיה של עצירת הפסד או יציאה עם רווח, עובדת טוב מאוד לאורך זמן (ואת זה יאמר כל משקיע מנוסה ורווחי). 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *