טיפים שימושיים להתנהלות כלכלית נבונה במסגרת המשפחה

טיפים להתנהלות כספית שתעזור לכם להגיע ממצב של מינוס למצב של הצלחה כלכלית
14/12/2021
אילו יתרונות יש לשיפוץ דירה לפני מכירתה?
14/12/2021

המציאות הכלכלית בעולמנו מאלצת אותנו להיות מאוד מחושבים בכל הנוגע להתנהלות הצרכנית שלנו, והתא המשפחתי הוא חלק בלתי נפרד מזה. בעולם שבו סף יוקר המחיה בדרך כלל אינו הולם את ההכנסות מעבודה, והפערים ביניהם רק הולכים וגדלים, עלינו למצוא דרכים יצירתיות שיצמצמו את הפערים הללו וימנעו מהם להוציא אותנו מאיזון כלכלי.

יחידה משפחתית ממוצעת המונה זוג הורים ושניים עד שלושה ילדים, צריכה לעמוד מדי חודש באתגר של צמצום הפערים בין ההוצאות התלויות ביוקר המחיה, ובין ההכנסות השׁרויות לרוב במצב של קיפאון. כיוון שזוהי המציאות הקיומית שלנו, עלינו להתמודד איתה בחוכמה ולהעביר את המשפחה כולה – כולל הילדים – למצב של תכנון כלכלי קבוע. 

אז איך עושים את זה נכון? הינה כמה טיפים נהדרים.

הכניסו את הילדים לתמונה

דברו עם הילדים על כסף. למדו אותם מה תפקידו בחיי היום־יום של המשפחה, של החברה ושל העולם בכלל. ספרו להם כיצד מרוויחים כסף ומה דרוש לשמירה על הכסף. עודדו אותם לתרגל התנהלות כלכלית עצמאית ומחושבת באמצעות דמי כיס חודשיים. אם יהיה בידם סכום כספי חודשי שאמור לספק את צורכיהם לכל החודש, הם ילמדו להעריך אותו ולהשתמש בו שימוש מושכל. חינוך להתנהלות כלכלית תבונתית הוא הכרחי לכל ילד ובכל משפחה. 

עקבו אחר המאזן חודשי

בימינו קל מאוד לעקוב אחר המאזן החודשי. זהו שירות שניתן לכל אחד מלקוחות הבנקים בישראל באמצעות הפלטפורמות המקוונות של הבנק. דוח המאזן החודשי שלכם באתר האינטרנט של הבנק או באפליקציה ינגיש לכם את נתוני ההכנסות וההוצאות שלכם, ישווה ביניהם, יפרט באילו תחומים הוצאתם סכומים גבוהים ויתריע על הוצאות חריגות במיוחד. כלי המאזן החודשי הוא כלי יעיל ויסייע לכם לשלוט בהוצאות שלכם בכל רגע נתון. 

אל תתביישו לבקש עזרה ממומחים

התנהלות כלכלית נבונה היא לא דבר של מה בכך, בייחוד אם התא המשפחתי חווה קשיים כלכליים או סובל ממשבר כלכלי עקב נסיבות מיוחדות. מצבים מיוחדים כמו אבטלה, מחלה או אובדן עלולים להוליד משבר כלכלי שמאתגר עוד יותר את יכולתו של התא המשפחתי לנהל את כלכלתו בתבונה. 

אל תתביישו לבקש עזרה. ראשית, בישראל פועלים ארגונים שמטרתם לסייע לציבור ללמוד כיצד להתנהל בתבונה בכל הנוגע להוצאות משק הבית ומעמידות לרשותו מדריכים וכלים רבים וטובים בנושאים חשובים כמו התמודדות עם חובות, מיפוי הוצאות והכנסות, ניהול תקציב, תכנון עתיד כלכלי משפחתי,  וצרכנות נבונה. שנית, שיחה אישית או זוגית עם קואצ'ר אישי בתהליך אימון יסודי ומקיף ליציאה ממשבר כלכלי והשבת האיזון הכלכלי למשפחה יסייע לכם רבות.

התנהלות כלכלית נבונה כדרך חיים

אורח חיים כלכלי מאוזן והתנהלות כלכלית נבונה הם חלק בלתי נפרד מהחיים ותמיד יאתגרו אותנו. אם נבין שאנו מחויבים להם תמיד, נצליח להוביל את עצמנו ואת משפחתנו לשגשוג, לצמיחה ולהצלחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *