צעדים ראשונים שכדאי לעשות אם אתם רוצים להצליח בתור עצמאיים ולהגיע לחופש כלכלי

5 סיבות שבגללן אנשים בוחרים ללמוד מקצוע דווקא בתחום הנדל"ן כיום
04/08/2022
מתי כדאי למכור ולקנות דירה בתהליך פינוי בינוי?
11/08/2022

יש אנשים שטוב להם בתור שכירים, אפילו אם קשה להם להגיע בצורה כזאת לחופש כלכלי. אבל אם אתם מבינים שאתם רוצים יותר, אם אתם יזמים בנשמה ורוצים להתבסס כעצמאים, הדברים הבאים נועדו בדיוק בשבילכם. אלה כמה צעדים ראשונים ומהותיים, שיאפשרו לכם להגיע לחופש כלכלי כעצמאים, יזמים ובעלי עסקים. 

לחשוב כמו עצמאי ולא כמו שכיר 

הדבר הראשון שצריך לעשות, זה להפנים שעצמאי זה לא רק בעלות על עסק. להיות עצמאי זה הלך רוח. לחשוב כמו עצמאי זה אומר כל הזמן לשמור על עיניים פקוחות ולזהות הזדמנויות. לשכירים יש תפקיד מוגדר, שאותו הם יכולים לבצע טוב (או פחות טוב). ההגדרה של עצמאי היא להבין שהחיים מלאים הזדמנויות וצריך לזהות ולתפוס אותן. אתה מעריך שנדל"ן זה תחום רווחי? חפש קורס נדלן ותיישם את מה שאלה שמהססים רק חולמים. 

הדרך לאפקטיביות – לנהל את הזמן על פי משימות

כעצמאי שרוצה חופש כלכלי, כדאי להבין כמה שיותר מהר שהזמן שלך יקר. אם שכיר לוקח הפסקה באמצע יום עבודה, זו הפסקה שהבוס שלו משלם עליה. לעצמאי אף אחד לא משלם עבור הפסקות. לכן, חשוב להיות אפקטיביים, לנהל את הזמן לפי משימות. יותר מזה, אם אתם יכול לנצל את הזמן על משימה חשובה ורווחית, אל תתעסק בדברים קטנים. היעזר באפליקציות חכמות, תוציא משימות למיקור חוץ או לקבלני משנה. תהיה יותר אפקטיבי ויעיל – תגיע מהר יותר לחופש כלכלי.  

להקצות רווחים להכנסות מניבות 

עצמאי צריך להבין שיש הבדל בין הוצאות למטרות פנאי לבין השקעות שבונות עתיד כלכלי איתן. כדי לבנות עתיד כלכלי טוב ועצמאות כלכלית, הקפד להקצות חלק מסוים מהרווחים שלך, להשקעות מניבות מגוונות. אם חסרים לך כלים, תוכל להצטרף לדוגמא להכשרה כגון קורס מסחר במניות. ברגע שחלק מהרווחים שלך מושקע בחוכמה, הרווחים מביאים עוד רווחים. זהו אפקט מצטבר וזה מה שעומד בבסיס של עצמאות כלכלית ורווחה אמיתית. 

לבנות תוכנית כלכלית מסודרת 

כדי להוביל את העסק למקום הכי טוב שאפשר, צריך לבנות תוכנית כלכלית מסודרת. תוכנית מסודרת עוזרת להגדיר יעדים, לבדוק הצלחה ולהשיג תוצאות. מי שאין לו תוכנית, יתקשה להשתפר (משום שלא תהיה לו נקודת ייחוס ומקור להשוואה). 

להיות תמיד בשליטה פיננסית 

מי שלא מתנהל נכון פיננסית, נקלע בקלות לבור כלכלי. בעסק ובבית חשוב להתנהל על פי תקציב מסודר. דע על מה אתם משלם כסף, לפי סעיפי תקציב ועל פי יעדים. כך תוכל להימנע מהוצאות יתר ותוכל לחסוך יותר כדי להשקיע בנכסים והזדמנויות שיוצרים חופש כלכלי. 

להיערך מראש לבלתי צפוי 

בחיים יש צפוי ויש בלתי צפוי. מבחינה כלכלית, תמיד תשאיר שולי ביטחון בשביל הבלתי צפוי. למה זה טוב? מפני שתמיד יהיה לך רזרבה ולא תצטרך להיעזר בהלוואות יקרות (למשל לתיקון רכב שהתקלקל, לשיפוץ המשרד בגלל גג דולף וכדומה). 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *