לשכור או לקנות משרד לעסק? מתלבטים? הינה כמה טיפים שיעזרו לכם!

קורסים למי שרוצה לעבוד ללא בוס ובלוח זמנים שאתם קובעים לעצמכם
21/02/2024
השקעות נדל"ן – מה חשוב לדעת לפני שמשקיעים
09/10/2022

חוזה השכירות שלכם מסתיים, ואתם מתלבטים אם להמשיך אותו? אולי הפעם תחליטו להעז, לפרוץ את הגבולות של אזור הנוחות שלכם ולקנות סוף סוף משרד לעסק? העסק צומח, העבודה מתקדמת והלקוחות מתרבים – זה נפלא! אך אולי התנאים החדשים כבר אינם מתאימים לשטח המשרד הקיים? אולי אתם צריכים משרד גדול יותר שיכיל את תנועת המבקרים, העובדים והספקים, שיאפשר לצוות לעבוד בנוחות ושיתמוך בכל הצרכים העסקיים שלכם? קניית משרד הוא הזדמנות לחזק את העסק, להרחיב אותו ולהקפיץ אותו קדימה. עם זאת, זוהי הזדמנות שצריך לשקול בכובד ראש, והחלטה שצריך לקבל באופן מושכל. אז מה כדאי – לשכור או לקנות משרד לעסק? אם אתם מתלבטים, הינה כמה טיפים שיעזרו לכם להחליט.

לקנות משרד ולהגדיל את ההון העצמי

אחד היתרונות המשמעותיים ביותר בקניית משרד הוא הגדלת ההון של העסק. בין שיש לכם די הון נזיל כדי לקנות נכס מסחרי, ובין שאתם קונים עסק במסלול של משכנתה עסקית, אתם משדרגים את העסק ומעלים את ערכו בעיני המוסדות הפיננסיים, השותפים הפוטנציאלים או המשקיעים עתידיים. הנכס עצמו הוא השקעה מצוינת שיכולה לתרום לעסק. אם תשכירו כמה חדרים פנויים קטנים אחרים, תוכלו להגדיל את הרווחים שלכם ולממן את החזרי המשכנתה. נוסף על כך יש אתם תמיד יכולים לשפץ, לשנות את המבנה ולהתאים אותו לצרכים העסקיים שלכם. עם זאת, חשוב לזכור שכבעלי הנכס אתם אחראים על אחזקתו ועל התחזוקה השוטפת בו כדי שתנאי המחייה בו יהיו ראויים ויתמכו בסביבת עבודה איכותית. 

לשכור או לא לשכור?

אם אתם שוכרים משרד לעסק, אתם מחויבים רק לתנאי החוזה. אתם לא מחויבים למבנה או לאתר. אם המשרד אינו מספק את צורכי העסק הבסיסיים ואינו מתאים לו, אתם יכולים לחפש מתחם משרדים חדש ולהמשיך את הפעילות העסקית במקום אחר. תחזוקת הנכס אינה מטרידה אתכם, ואתם יכולים להתמקד בעבודת העסק ולהתמסר לה. עם זאת, ייתכן שתתקשו למצוא שפה משותפת עם בעלי הנכס או לקבל מהם שירותי תחזוקה נאותים. כמו כן לקוחות בדרך כלל מעדיפים יציבות וקביעות ואינם אוהבים לדלג יחד עם העסק מכתובת אחת לשנייה. כדי לשמור על הלקוחות שלכם, כדי  להבטיח את נאמנותם ואת מסירותם וכדי להשקיע בהגדלת מאגר הלקוחות, רצוי שתהיו מסוגלים להפגין יציבות ולא תחליפו כתובות מדי שנה. 

איך לקבל את ההחלטה הטובה ביותר?

כדי לקבל את ההחלטה הטובה ביותר כדאי שתתייעצו עם אנשי מקצועי שיוכלו לסייע לכם ולנתב אתכם בדרך העסקית המתאימה. יועצים עסקיים, יועצים כלכליים, רואי חשבון או משפטנים יוכלו לעזור לכם להבין את ההשלכות הכלכליות, העסקיות והמסחריות של קניית נכס מסחרי. יחד תוכלו לבחון את המצב הפיננסי של העסק ואת יכולות ההחזר שלו ולקבל החלטה מושכלת – האם לקנות משרד לעסק או לשכור? ודאו שההחלטה שאתם מקבלים מתאימה ליעדים העסקיים שלכם ולצפי ההכנסות שלכם בטווח הקרוב והרחוק. והעיקר – הכינו תוכנית עבודה מפורטת כדי שתוכלו לצאת לדרך בביטחון מלא. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *