השקעה בנדל"ן ביוון – על מה כל הרעש?

מרכזים לוגיסטיים – הנכסים החמים בעולם הנדל"ן
30/03/2023
אומנות המשא ומתן בעסקאות נדל"ן
08/04/2023

שוק הנדל"ן בישראל האיר פנים מאוד למי שהשקיע בו בעבר. אחרי עשור וחצי של עליות מחירים רצופות, ומשמעותיות, מי שקנה בזמן נכס נהנה מתשואה גבוהה מאוד – אבל מי שירצה לרכוש היום דירה להשקעה יגלה שרמת המחירים הנוכחית כמעט שלא מאפשרת למצוא נכס שיניב יותר מ-3% בשנה.

במציאות כזו, כדאי להרחיב את טווח החיפושים – אל מעבר לים. אם בעבר המקומות המבוקשים מבחינת הישראלים היו ברלין וארה"ב, היום יש מקום קרוב יותר, דומה הרבה יותר לישראל, ובעיקר משתלם מאוד: יוון.

המשבר שהפך להזדמנות

בשנת 2008 עברה הכלכלה העולמית כולה טלטלה קשה. הסיבה לכך הייתה משבר הסאב-פריים בארה"ב, ובעידן של גלובליזציה מדינות רבות שילמו מחיר יקר על ההתנהלות חסרת האחריות של בנקים אמריקאים גדולים. יוון הייתה אחת המדינות שספגה מכה קשה במיוחד. המדינה נקלעה למצוקה פיננסית חמורה, האבטלה גאתה ובין השאר נרשמה צניחה חדה גם במחירי הבתים במדינה הים-תיכונית החביבה – של כ-40%.

במשך למעלה מעשור התקשתה יוון לחזור לעצמה. למעשה גם בתקופת הקורונה רמת מחירי הנדל"ן עדיין הייתה נמוכה ב-30-35% בהשוואה ללפני המשבר – אבל ב-2022 יוון עלתה על מסלול התאוששות וצמיחה מחודשת. מי שיקדים להשקיע בה, ייהנה מהפירות ובפרט מנכס מניב ומתשואה שיכולה להגיע ל-5 עד 8 אחוזים בשנה.

האזורים המומלצים ביוון

כפי שבישראל יש הבדלים בין נכסים באזורים שונים, גם יוון כמובן מתאפיינת בשוק נדל"ן מגוון. האזורים המומלצים ביותר להשקעה הם סלוניקי, קורפו, כרתים ואתונה.

סלוניקי שבצפון היא האזור שצפוי לצמוח בשיעור הגבוה ביותר, בזכות תנופת בנייה אדירה, בין השאר על בסיס השקעות זרות. במרכז העיר מחירי הנכסים נעים בין 1,500 אירו למ"ר לבין 2,500 אירו למ"ר, וגם בפרברים המחירים עומדים על 900-2,000 אירו למ"ר. השכירות הממוצעת היא 300-800 אירו לחודש.

בכרתים ניתן למצוא גם נכסים זולים מאוד, כך שגם משקיעים בסכומי כסף נמוכים יכולים ליהנות מהגאות הצפויה ביוון. קורפו הוא עוד אי יווני פופולרי שמושך אליו לא רק תיירים רבים אלא גם משקיעי נדל"ן שמחפשים הזדמנות נכונה. באתונה הבירה הביקוש לדירות מטפס במהירות, בדומה לתל אביב. כתוצאה מכך ניתן להגיע גם לתשואה שנתית של 8% כשבוחרים נכס איכותי.

חברת Go Greece מציעה הזדמנויות השקעה ברחבי יוון. באתר החברה, שפועלת מאתונה ועל כן מכירה היטב את השוק המקומי, תוכלו למצוא מידע עדכני ומועיל וכן נכסים משתלמים ספציפיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *