הדין על חשבוניות פקטיביות במקרקעין

איך לוודא שאתם בוחרים נדל"ן טוב להשקיע בו?
02/05/2022
שוק העבודה בתחום הנדל"ן בישראל בתקופה הנוכחית
10/05/2022

כמה מילים על חשבוניות פיקטיביות באופן כללי לפני שנצלול לפרטים המדויקים שמדברים על חשבוניות פיקטיביות דווקא במקרקעין. חשבוניות פיקטיביות הן שם כללי לכל רישום לא נכון שנעשה בתחום הפיננסי של עסק. רשות המיסים של מדינת ישראל אמונה על נטילת המיסים השונים. גובה תשלום המס נקבע על פי חוק והוא משתנה ממקרה אחד לאחר. חשבוניות פיקטיביות אלו חשבוניות מס קבלה שניתנו ללא עסקה אמיתית קיימת או במקרים בהם הורחבו ההוצאות של עסק ונרשמו כך שתשלום גובה המס היה נמוך יותר, שכן על פניו נדמה היה כאילו מדובר על עסק שההוצאות שלו היו גבוהות ממה שהיה באמת בפועל. 

איך המקרים הללו מתבטאים בתחום המקרקעין ומה המשמעות המשפטית של הצעדים הללו? אנחנו כאן כדי לבאר את הנושא הזה. 

למה יש מקרים נפוצים יותר של חשבוניות פיקטיביות במקרקעין 

על פניו זה נדמה כאילו צריך לדבר על כל עסק בפני עצמו ועל המקרים בהם עלולות להיווצר חשבוניות פיקטיביות ועל המשמעות המשפטית של המעשים הללו. בכל זאת בחרנו להשקיע את המאמר בתחום מקרקעין ויש לכך כמה סיבות: 

  • ענף הבניה הוא עולם פרוץ באופן יחסי: מדובר על ענף בו מקובל הרבה פעמים לשלם בלי קבלה, תחום בו לא פעם ולא פעמיים יש הסכמה בין שני הצדדים בעיסקה שלא ישתפו פעולה עם רשות המיסים, מה שבדיעבד עלול לעלות ביוקר. 
  • המיסים בתחום הבניה יקרים יותר: זה היטל שבח וזה מס על חומרי בניה, מס על עובדים בתחום, מע"מ שיוצא מכיסים פרטיים על כל צעד ושעל. מה גם שלעיתים תחום המקרקעין כולל עיסקאות של עסק עם עסק, כך שהתשלום על המע"מ לא מאוד קריטי. אבל, במקרים אחרים, בעיקר מול לקוחות פרטיים, זה יכול לעשות שינוי מהותי במחיר. 
  • ענף הבניה כולל הוצאות מאוד גדולות: מדובר על תחום בו כל הזמן יש הוצאות ועד שרואים את התוצאה לוקח הרבה מאוד זמן. עוד נקודה שמעודד רבים פשוט לרשום חשבוניות פיקטיביות כדי להשיג תוצאות טובות יותר לדעתם. 

מה הדין במקרה של הוצאה של חשבונית פיקטיבית בתחום המקרקעין 

חשוב לזכור כי הרישום הנכון של ההוצאות וההכנסות של בית העסק שלכם זו לא סתם המלצה, לא מדובר סתם בעריכת סדר במסמכים שלכם, אלא מדובר על מה שהוא קריטי מבחינה חוקית. אם אתם עורכים טעויות כאלו ואחרות שלא במזיד, אלא בשל שגיאות חוזרות ונשנות ההמלצה החד משמעית היא לבחור איש מקצוע שיעזור לכם בתחום הזה. אם בכל זאת מצאתם את עצמכם מסתבכים בסוגיה העוסקת בחשבוניות פיקטיביות חשוב לפעול בזהירות על מנת למזער את הנזקים. 

חשוב לפנות לאיש מקצוע המבין בתחום 

הסיבה בגינה חשוב כל כך לפנות לעורך דין מיסים שמבין את התחום הזה לעומק נעוצה בעובדה כי עורך דין מיסים הוא מי שיש לו הבנה מעמיקה בתחום הזה במיוחד. משום שמדובר על מה שעלולות להיות לו השלכות מרחיקות לכת, חשוב מאוד לפנות לאיש מקצוע מיומן שיעזור לכם למצוא את הדרך לצאת מהפלונטר בו אתם נמצאים. הרבה פעמים יש כל מיני דרכים למזער את הנזק, רק צריך לפנות לאדם הנכון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *