השפעת גל העלייה החדש על שוק העבודה בארץ ודרכים להתמודדות עם זה

לא על התואר לבדו (קורסים שיחסכו לכם כמה שנות לימודים ויאפשרו ליהנות מקריירה מעולה)
23/03/2022
להיות שכיר או להיות יזם – איך לעשות בחירה שתתאים לך?
28/03/2022

גל העלייה החדש שפוקד את המדינה אשר כולל אלפי עולים יהודים מאוקראינה בשל נסיבות טרגיות ומצערות של המלחמה, משפיע גם על שוק העבודה במדינת ישראל. הפליטים שהפכו לעולים בנסיבות המצערות עוברים תהליך לא פשוט של קליטה, קשיי שפה, הסתגלות של ילדים, נערים והורים למשפחות שהעתיקו את מקום מגוריהם בלי שהתכוננו לכך. אלפי המשפחות חוות תחושות מעורבות בנוגע לעלייה ארצה, מצד אחד זוהי ארץ האבות ואולי מתישהו הם היו עולים לארץ ובעצם זה היו מגשימים את החזון הציוני, אך יחד עם זאת, הנסיבות הטראגיות שהביאו אותם לעלייה חפוזה, מהירה, תוך כדי בריחה מחזית הקרבות כולל מראות קשים, קרובי משפחה וחברים שנותרו מאחור ותחושת כאב על הנעשה בבית שעזבו- הופכים את חוויית העלייה ארצה לנעימה הרבה פחות.

ומה עושים ביום שאחרי? ראשי המשפחות יצטרכו להסתגל לשוק העבודה בארץ ולהשתלב בה כמה שיותר מהר. יש כאלו שיבחרו בקורסים קצרים וממוקדים שיזניקו אותם מהר ככל האפשר לקריירה בארץ כדוגמת לימודי קורס בורסה שיאפשר להם לסחור בשוק ההון, יש שיבחרו באופציה של קורס רישיון תיווך כדי להשתלב בשוק הנדלן בארץ ולהעניק שירותים אלו לעולים הבאים אחריהם.

לימודים מהירים ונוספים כדוגמת קורס יועץ משכנתאות ייתכן שיהיו מורכבים מידי עבור העולים מאוקראינה, בשל המורכבות וקשיים בלימוד המושגים הכרוכים בכך (או שנוכל לראות מכללות המכשירות יועצי משכנתאות מנוסים שיעברו אדפטציה לייעוץ ״ישראלי״- אולי מישהו ירים את הכפפה..) לצד זאת ייתכן בהחלט כי בתחום החופף לייעוץ משכנתאות, כדוגמת קורס נדלן בצפון, בדרום או במרכז הארץ בהחלט יוכל להיות אופציה לתחילתה של קריירה עבור העולים והעולות שהגיעו אלינו מאוקראינה כך שיוכלו להשתלב בעולם הנדלן, צעד אחר צעד, שלב אחר שלב ואולי אף יוכלו להתמחות בתחום הנדלן ולהעניק שירותים לקהילה שעלתה איתם מאוקראינה, כאשר היתרון שלהם יהיה היכרות עם העולים מאוקראינה, עם התרבות של העולים, היכרות עם הצרכים שלהם ועוד.

היום ניתן ללמוד מגוון קורסים מקצועיים- פרקטיים במגוון מכללות הפרוסות בכל רחבי הארץ. הקורסים מכשירים את הסטודנטים למקצוע ייעודי, ממוקד מטרה לרכישת מקצוע בזמן הקצר ביותר. המביא את הסטודנטים לשוק העבודה, כשכירים או כעצמאיים.

קורס יועץ משכנתאות – תחום ייעוץ המשכנתאות ניצב בשנים האחרונות במגמת עלייה בלתי פוסקת. הדרישה ליועצי משכנתאות שתפקידם ליצור תמהיל משכנתא נכון ומדוייק עבור משפחות המבקשות לרכוש בית חדש, למחזר ולחסוך במשכנתא קיימת, לרכוש נכס נוסף וכיו״ב שוברת שיאים. קורס ייעוץ משכנתאות מקנה לסטודנטים מקצוע אותו ניתן ללמוד תוך זמן קצר ולהשתלב בתחום במשרד יועצי משכנתאות או כעצמאיים המעניקים שירות ישירות ללקוחות 

קורס יזמות נדל״ן- שוק הנדל״ן טומן בחובו שפע של הזדמנויות ליזמים מקצועיים ולאלו ש״חיידק היזמות״ בוער בקרבם אך אין להם את הידע המקצועי לצורך השתלבות בענף. קורס יזמות נדלן מאפשר לכל אחד ואחת להפוך הזדמנויות לרווחים נאים ולהתקדם בתחום הנדלן באופן משמעותי. 

קורס השקעות בבורסה- אחד מאפיקי ההשקעה הבולטים הינו שוק ההון. המעוניינים להשתלב בתחום ולהשקיע בעצמם בבורסה או לתת שירות עבור אחרים, כעצמאיים או כעובדים שכירים פונים בד״כ למכללות המציעות קורס השקעות במניות כדי להכיר את התחום על בוריו, את שוק המניות בארץ ובעולם ולהתמקצע בתחום דינאמי, סוער ומרתק אשר מאפשר לרבים להשתלב בו ולעבוד מכל מקום- ממשרדים מקצועיים ועד עבודה מהבית, גם כאן תוך זמן קצר יחסית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *