להיות שכיר או להיות יזם – איך לעשות בחירה שתתאים לך?

השפעת גל העלייה החדש על שוק העבודה בארץ ודרכים להתמודדות עם זה
23/03/2022
איך לבחור קורס ממגוון הקורסים של מכללת RES?
31/03/2022

אחת השאלות שכל אחד שואל את עצמו היא האם להיות יזם עצמאי בלי בוסים על הראש או שכיר העובד במקום עבודה מסודר שמאפשר שקט נפשי,

תמיד חלמתם להיות יזמים ולצאת לדרך עצמאית משלכם? תמיד רציתם להיות בוסים משל עצמכם וליזום פרוייקטים שתוכלו להתגאות בהם? בין אם אתם חיילים משוחררים שמחפשים מה לעשות ומה ללמוד בקרוב ובין אם אתם שכירים המבוססים במקצוע שבחרתם לפני שנים רבות-  אם בוער בכם תחום היזמות ואתם רואים את עצמכם כיזמים לכל דבר ועניין- ישנם קורסים רבים שיכינו אתכם לכך- כדוגמת קורס השקעות בשוק ההון או קורס תיווך נדלן בצפון, במרכז או בדרום הארץ- במכללה הקרובה למקום מגוריכם.

לצד הקורסים הללו ניתן לבחור בין קורסים נוספים כגון גרפיקה ממוחשבת, שיווק דיגיטלי, צילום ועריכה, קורס נדלן או לימודי יועץ משכנתאות ועוד ועוד… היום מציעות המכללות אין ספור קורסים מקצועיים שמתאימים למי שהיזמות בוערת בו.

אם אתם אנשים יותר סולידיים, המעוניינים בביטחון תעסוקתי במקום עבודה מסודר, ואין לכם את התשוקה והרצון לפרוץ קדימה, להעז ולהיות בעלי עסקים ואדונים לעצמכם- כנראה שתבחרו להיות שכירים ולהתקדם בקריירה בתוך מוסדות, ארגונים וחברות שלב אחר שלב ובהדרגה.

ליזמים שביניכם, בשנים האחרונות יותר ויותר מכללות ברחבי הארץ מציעות מגוון רחב של קורסים המכשירים את הסטודנטים תוך זמן קצר יחסית לרכישת מקצוע לחיים- כדוגמת לימודי נדלן ושוק ההון. הקורסים מתבצעים בשלושה מסלולי לימוד- לימודים פרונטאליים בכיתה, לימודים באמצעות וובינרים לצפייה מהמחשב והסלולאר ולימודים היברידיים המשלבים את שניהם יחד- כך שניתן ללמוד בנוחות מהבית וגם לחוות לימודים עם שאר הסטודנטים בכיתה מול מרצה.

קורס מסחר בשוק ההון לדוגמה ישלב אותך תוך זמן קצר בתחום ההשקעות והמסחר במניות, כך שתוכל לסחור באופן עצמאי או בחברת מסחר אך לא יחבר אותך לתחום היזמות שבוער בך אלא ילמד אותך איך להשתמש בכספים שחסכת כדי למקסם אותם באמצעות כלים שונים.  הקורס מיועד בעיקר לאלו המעוניינים להשתלב בתחום ולהשקיע בעצמם בבורסה או לתת שירות עבור אחרים, כעצמאיים או כעובדים שכירים. הלימודים מתקיימים  בדרך כלל במכללות המציעות קורס השקעות במניות בו תכירו את התחום על בוריו, את שוק המניות בארץ ובעולם ולהתמקצע בתחום דינאמי, סוער ומרתק אשר מאפשר לרבים להשתלב בו ולעבוד מכל מקום- ממשרדים מקצועיים ועד עבודה מהבית, תוך זמן קצר יחסית.

לימודי נדלן, ישלבו אותך בענף הנדל״ן על שלל ההזדמנויות הקיימות בו באמצעות עבודה בשטח ולא מאחורי המחשב והמקלדת. לרוב אלו המבקשים להיות יזמים בתחום הנדלן, עוברים דרך קורס מתווכים שלאחריו ניגשים לקורס של רשם המתווכים ומקבלים את התעודה והרשיון לעסוק בתיווך בעסקאות נדל״ן בכל רחבי הארץ כחוק. לאחר שתעברו את מבחן רשם המתווכים ותתחילו לעבוד בתיווך עסקאות- אתם בדרך הנכונה להיות יזמים בתחום הנדל״ן. קורס יזמות נדל״ן הוא קורס מומלץ עבורכם- שוק הנדל״ן טומן בחובו שפע של הזדמנויות ליזמים מקצועיים ולאלו ש״חיידק היזמות״ בוער בקרבם אך אין להם את הידע המקצועי לצורך השתלבות בענף. קורס יזמות נדלן מאפשר לכל אחד ואחת להפוך הזדמנויות לרווחים נאים ולהתקדם בתחום הנדלן באופן משמעותי.

ענף הנדל״ן לא מפסיק לצמוח ולהתרחב, הביקושים למגורים הם אדירים וההיצע לא מצליח להגיע לביקוש, כך מראים הנתונים שנה אחר שנה, בעיקר בשנים האחרונות, הסיבות לכך רבות- מאחוזי גירושין גבוהים המביאים לפיצול משפחות ולצורך בדירה נוספת לאחד מבני הזוג, העלייה בתוחלת החיים, עלייה של יהודים מהתפוצות וגידול טבעי באוכלוסייה.

לימודי נדל״ן הוכיחו את עצמם שוב ושוב כמסייעים ליזמים בראשית דרכם, או אפילו כאלו בעלי ניסיון להתמקצע ולהתקדם בתחום. כמו בכל תחום, יש חשיבות לידע התאורטי הנרכש באמצעות מרצים עתירי ניסיון, בלימודים של חומר תאורטי, ללימודים על התפתחויות בתחום וכיוצא בזה כדי להפוך רצון- לתכלס בשטח. להפוך את הרצון להיות יזם לאחד שניגש לתחום היזמות בבטחון, עם כלים לצידו ופועל בתחום בבטחה. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *