תכנון ועיצוב של בית פרטי באיזור השרון

ניתוח ענף הנדל"ן של כפר סבא
15/05/2023
איך נכון לשפץ דירה להשקעה?
17/05/2023

לעבור לגור בבית פרטי, זה אולי החלום של כמעט כל משפחה ישראלית. ראשית, בעידן בו יוקר המחייה מעסיק לא מעט צעירים וצעירות, הרי שהמעבר לבית בבעלות פרטית זה לא תמיד מובן מאליו. שנית, אין ספק כי המגורים בבית פרטי, צמוד קרקע, זה סוג של חלום אותו רבים לא מצליחים להגשים. אם עברתם לאחרונה לבית פרטי או אם אתם מתכננים לערוך שיפוץ בבית העומד בבעלותכם, הרי שבמאמר הזה נדבר בהרחבה על תהליכים של עיצוב ותכנון בשכונות הסמוכות לערים הגדולות של המרכז ועדיין, שומרות על אופיין הכפרי. נדבר על השילוב העדין בין עיצוב מודרני, עיצוב כפרי ואיך תדעו גם אתם לבחור נכון, בהתאם לטעמכם האישי. 

כמה כללי מפתח בנוגע לתכנון ועיצוב של בית פרטי 

לפני שנדבר בהרחבה על עיצוב בית פרטי באיזור השרון, במרחב הגובל בערים הגדולות של ישראל מחד, אבל עדיין שמר על אופיו הכפרי מאידך, אנחנו רוצים לדבר בכמה מילים על האופן בו אנחנו מנהלים את תהליך התכנון והעיצוב: 

בשלב הראשון, אנחנו צריכים לשאול מה הם הצרכים של הדיירים בבית: 

עיצוב פנים נמצא בתוך ארגז הכלים של תחום האומנות השימושית. כלומר, במילים אחרות, אנחנו משתמשים בכלים של עיצוב פנים כדי לא רק להפוך את הבית אסתטי ונעים לעין, אלא, כדי להפוך את חיי היום, יום נעימים וקלים יותר. לצורך ההמחשה, עיצוב בית פרטי של משפחה עם ילדים, יהיה שונה מאשר תהליך עיצוב ותכנון של זוג הורים לילדים שכבר עזבו את הבית, בעוד האישה מנהלת קליניקה פרטית בבית והאב מעוניין לעצב חדר כושר קטן בתוך הבית. כאמור, אנחנו רוצים בראש ובראשונה, להבין את גבולות הגזרה של העבודה שלנו ואיך אנחנו יכולים להשתמש בעולמות התכנון כדי להפוך את חיי הדיירים לנוחים וקלים יותר. 

בשלב השני, נתייחס ליתרונות והחסרונות של הבית הפרטי: 

זה לא משנה אם אנחנו הולכים על עיצוב בית בסגנון כפרי או מודרני, אם אנחנו עושים איזה שילוב מיוחד בניהם וכן הלאה, תמיד נרצה להבין איך נראה החלל בו אנו מבצעים את העבודה, מה היתרונות של המרחב הביתי ומה חסרונותיו, כדי שנוכל להפיק מכל בית את המיטב. אגב, זה לא משנה אם אנחנו עוסקים בעיצוב של בית פרטי קטן יחסית או גדול, העיקר הוא להקפיד על כללי עיצוב ותכנון בסיסיים שיהיו נכונים בכל תהליך עבודה כזה או אחר. 

על השילוב בין העיר ובין הכפר 

בדרך כלל, מעצב פנים ברעננה מקבל בקשות חוזרות לשלב בין עיצוב מודרני ובין עיצוב בסגנון כפרי. אבל לא פעם, הבקשה הזו לא נאמרת מתוך היכרות עם שני המונחים הללו, אז כאן הגיע הזמן לעשות סדר. עיצוב כפרי, הוא עיצוב המאופיין בשימוש באלמנטים המייצרים תחושה של חמימות. הרבה פעמים, עיצוב בסגנון כפרי, ישלב חומרי גלם כמו עץ, הקפדה על שימוש בתאורה טבעית בדוגמת חלונות גדולים וחיפוי הקירות בעזרת חומרים 'טבעיים', כמו אבן למשל. עיצוב כפרי לא תמיד ישים דגש על אסתטיקה בצד יעילות ופרקטיקה. נסו לדמיין מטבח המעוצב בסגנון כפרי, לא פעם, כלי העבודה יהיו תלויים ברחבי החלל, למען האסתטיקה, גם אם ההגיון אומר להכניס את הכלים פנימה, לתוך המגירות. לעומת זאת, עיצוב מודרני, ישתמש בחומרי גלם המגיעים אלינו מעולמות אחרים, אורבניים, למשל, ברזל ובטון. עיצוב מודרני, בדרך כלל יכלול שימוש בכלים שונים, כדי להפוך את הבית יעיל ונוח עד כמה שניתן. לצורך ההמחשה, מגירות ייעודיות למטבח, הנפתחות באמצעות פטנט מיוחד, זה אלמנט שיתאים לעיצוב מודרני. 

מעצב פנים ברעננה יצליח להביא את היתרונות שבשני הסגנונות הללו, תוך שילוב הטעם האישי של הלקוח. ביחד, בכל פעם מחדש, אפשר לרקוח את הנוסחה המדויקת לבית המושלם. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *