איך נכון לשפץ דירה להשקעה?

תכנון ועיצוב של בית פרטי באיזור השרון
17/05/2023
אומנות המשא ומתן בעסקאות נדל"ן
17/05/2023

ישראלים רבים כבר הבחינו ביתרונות של שוק הנדלן הישראלי ובוחרים לרכוש דירה להשקעה, בשביל להפוך את ההשקעה הזו למה שיכניס רווחים עתידיים. שוק הנדלן הישראלי הוא שוק בעל יתרונות רבים. היתרון המשמעותי הוא בכך שהשוק הישראלי מאופיין בעליית מחירים מתמשכת והנתונים מצביעים על כך שעליית המחירים צפויה להישאר עימנו עוד זמן מה. אבל, הרי שגם אם הנתונים מצביעים על כך שרכישת דירה להשקעה זה צעד בכיוון הנכון, אין זה אומר בהיכרח כי כל דירה תממש את הפוטנציאל הגלום בה. אם אתם מעוניינים להצליח למצוא שוכרים בקלות, אם אתם רוצים ליהנות מרווחים על הנכס, הרי שעליכם לבצע כמה פעולות פשוטות שיביאו את הנכס למצב כזה שיהיה ראוי למגורים. במאמר הבא נדבר על תיקונים עליהם אסור לוותר כאשר אנחנו רוכשים דירה להשקעה. כל מה שאתם צריכים לדעת נמצא ממש כאן. 

לנהל את הנכס זה להשקיע את המשאבים במקומות הנכונים 

שיפוץ דירה להשקעה שונה משיפוץ דירה למגורים של בעלי הנכס. זאת משום שבדרך כלל, שיפוצים של בעלי הנכס עבור עצמם, יהיו חלק מתכנון כולל ועיצוב פנים קפדני, אשר מיועד בראש ובראשונה להפוך את המגורים של הדיירים נוחים ונעימים יותר. לעומת זאת, שיפוץ דירה עבור שוכרים עתידיים, אשר יכולים להישאר בדירה לפרק זמן קצר לעיתים, של שנה או שנתיים, יהיה שיפוץ אחר. הדגש במקרה הזה יהיה להביא את הדירה מתאימה וראויה למגורים, אבל לא בהיכרח הדבר אומר כי צריך לשפץ את הנכס מהיסוד כדי להפוך אותו נאה יותר או אסתטי במיוחד. 

לדוגמא, הרי ששימוש בחומרים המיועדים לאיטום של קירות הבית מפני רטיבות, בעזרת חומר אטימה, יהיה מהלך נחוץ וחשוב, אבל פירוק של קיר בנקודה אחת, כדי להפוך את הסלון גדול יותר, זה לא בהיכרח מהלך חשוב ונחוץ, הרי כל שוכר ושוכרת, מגיעים עם סל אחר של צרכים ודרישות מהבית, כך שלעולם אי אפשר להתאים את תהליך השיפוץ לדרישות של כל השוכרים העתידיים לדורי דורות. 

האם על מנת לבצע את עבודות השיפוץ חייבים להזמין אנשי מקצוע

התשובה לכך תלויה בכם. מצד אחד, היום, זו ממש לא בעיה להזמין חומר אטימה מצויין דרך האינטרנט ואת כל החומרים האחרים הדרושים לכם לביצוע השיפוץ בכוחות עצמכם. אם מדובר על כמה תיקונים קלים, אם יש לכם זמן, את הכישרון להבין דבר מתוך דבר דרך סרטונים ברשת ואם יש לכם זוג ידיים טובות, יכול להיות כי אתם בכלל לא חייבים להזמין איש מקצוע בשביל לבצע את התיקונים הדרושים. אבל, אם אין לכם זמן לזה, אם אתם רוצים פשוט ליהנות מתוצאות טובות באפס מאמץ, משום שהדירה מיועדת להשקעה, לעיתים החישוב הנכון הוא להזמין בעל מקצוע מנוסה לביצוע כמה תיקונים. אבל גם במקרה הזה, לא היינו מוותרים על איכות של החומרים בהם בעל המקצוע משתמש בתהליך התיקון. לא היינו מוותרים גם על בחירה של בעל מקצוע מצויין ובחינה של העבודה שלו, הרי אתם ממש לא רוצים לגלות בדיעבד כי העבודה לא הייתה לטעמכם וכי עליכם לטפל באינספור תלונות של השוכרים, חדשות לבקרים. 

כדי להתחיל בתהליך העבודה, אתם חייבים להישאר מסודרים

אז אם אתם בוחרים לרכוש דירה להשקעה, קודם כל, אבחנו את התקלות ואת הבעיות בדירה. אתם יכולים לעשות זאת לבד ואתם יכולים להזמין אנשי מקצוע לשם כך. לאחר מכן, קחו בחשבון כי יהיה עליכם להשקיע לפחות חודש או חודשיים בתיקונים. הקפידו על עבודה מסודרת ועשו מה שאפשר כדי לטפל בכל הפרטים הקטנים. כדי שהתוצאות של העבודה ישרתו אתכם ואת הדיירים שלכם לאורך שנים קדימה. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *