עסקאות נדלן ומקרקעין – חישוב מדויק לפני רכישה

שלב הבניה מהתכנון ועד הבית – כיצד זה בא לביטוי במחיר הנכס
26/07/2022
איך לגשת לבחירה של מדינה לפני שמשקיעים בנדל"ן שנמצא בה?
27/07/2022

יש מצבים בחיים שבהם צריך לקבל החלטות משמעותיות שיש להן השלכות על אספקטים אחרים של החיים. לקיחת משכנתא על מנת לקנות דירה היא אחד המצבים האלה. יש הרבה נושאים ונתונים לבדוק, לברר ולחשב ויהיה מדובר בתהליך מאתגר שכל אדם יבצע באופן אישי ופרטני עבור עצמו. אישור לקבלת משכנתא ניתן לאנשים על פי המצב האישי שלהם ולכן אי אפשר לראות תהליך משכנתא של אדם אחר ולשחזר אותו. מדובר בלקיחת הלוואה של סכום כסף גדול מאד (סכום הכסף הגדול ביותר שאדם ממוצע יתעסק בו לאורך כל חייו) וההחזר שלו ישפיע על התנהלות שגרת החיים למשך 20 או אפילו 30 שנה. מכאן שצריך לבדוק ולבחון הרבה מאד נושאים אישיים עד שמגיעים לתמהיל ההחזר הכי נוח ונכון. לשם כך יידרשו הרבה מאד חישובים מורכבים.

איך מבצעים את החישובים הסבוכים?

כאשר מדובר במשכנתא, למשל, נפוץ מאד היום לבצע את התהליך עם יועץ משכנתאות מוסמך ומנוסה שמלווה את הלקוח ומשיג עבורו את העסקה הכי טובה שתתאים לו ולמצב הכספי שלו. יחד עם זאת, בעזרת אתר מקוון כמו מחשבון בקליק יכול הלקוח בעצמו לקבל מושג כלשהו או אפילו הערכה גסה בנוגע לתוצאות של חישובים, לשיעורי ריבית או לגובה ההחזר לאורך זמן. אתרים אלה מאפשרים לבצע חישובים שונים שכל אדם נדרש אליהם במהלך החיים – חישובי מע"מ, חיבורים או חיסורים מורכבים, חישובים של אחוזים ממספרים גדולים ועוד. אלה נדרשים לכל אחד לא רק כאשר הוא ירצה לקחת משכנתא ולקנות דירה אלא גם באופן שגרתי ושוטף – אם ירצה להבין את המספרים בתלוש השכר שלו או להבין את המיסים שהוא משלם עבור קניות כאלה ואחרות. גם אם את התוצאות יהיה צורך לקחת בערבון מוגבל – הרי שיהיה לו מושג מסוים למה לצפות מבחינת המספרים המדוברים.

איך מתייחסים לאתרי המחשבונים

כאמור, מה שחשוב לקחת בחשבון כאשר פונים אל אתר אינטרנט של מחשבון מקוון זה לא להסתמך על התוצאות, שכן הן עלולות להיות לא לגמרי מדויקות וייתכן שעל מנת לקבל תשובה מוחלטת עבור חישוב זה או אחר צריך לקחת בחשבון עוד נתונים. אם ממילא נמצאים בתהליך של לקיחת משכנתא, למשל, עם ליווי של איש מקצוע – הרי שחישובים באתרי המחשבונים ישמשו אך ורק לגיבוי ואפשר יהיה לבחון את האומדן של התוצאה שמתקבלת. לפעמים זה כל מה שדרוש על מנת לקבל החלטה אם להמשיך בתהליך מסוים או לא ולשם כך אתרי המחשבונים בהחלט יכולים לתת את המענה הדרוש. ברגע שיודעים בדיוק איזה סוג של חישוב דרוש ומקפידים עליו – אין סיבה שלא להסתמך על חישובים אלה והם יכולים להיות לעזר רב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *