קניית דירה מחברה להתחדשות עירונית – על מה חשוב להקפיד?

לא על ישראל לבדה – אילו דלתות פותחים הקורסים של RES למי שרוצה לעשות כסף גם בחו"ל?
28/10/2022
מחפשים להשקיע בדירה בתל אביב? הנה כמה טיפים חשובים שצריך לדעת לפני השקעה
16/11/2022

בשנים האחרונות עלה הביקוש לפרויקטים להתחדשות עירונית, וישנם הרבה מאוד פרויקטים שנבנים במטרה לייצר עוד דירות, ולשפר את איכות הדיור לדיירים אשר הבתים שלהם מיועדים לפרויקטים של תמ"א 38 או פינוי בינוי. תהליכים של התחדשות עירונית מתבצעים בכל הארץ, בחלק מהערים פרויקטים בהיקף גדול כגון פרויקטים להתחדשות עירונית בתל אביב, ובמרכז, ובחלק מהארץ בהיקפים יותר קטנים עקב בעיות בירוקרטיה וניהול סיכונים וכדאיות של פרויקטים ביחס לדרישה לדירות באזורים אחרים.

למה כדאי לשים לב לפניי רכישת דירה מחברה להתחדשות עירונית?

רכישת דירה מחברת התחדשות עירונית היא תהליך קשה. זה דורש הרבה מחקר וקבלת החלטות זהירה.

ראשית, כדאי לברר אם לחברה ישנם את הרישיונות המתאימים לעבודות בנייה בפרויקטים של התחדשות עירונית, כדאי לבדוק אם הם ביצעו פרויקטים בעבר, ובמידה וכן לברר לגביי הפרויקטים -איכות בנייה, שיפור סביבת המגורים ומחירים. מומלץ ללמוד על החברה על ידי ביקור באתר האינטרנט שלהם לבדוק את סוגי הדירות אשר נבנו בעבר ( במידה ולחברה ישנם כבר פרויקטים שנבנו), לברר אם יש להם תלונות או תביעות משפטיות נגדם וגם לראות מה אנשים אחרים אומרים ומה הביקורות על החברה ברשת ובפלטפורמות מדיה חברתית כמו פייסבוק אינסטגרם טוויטר ועוד. 

לפניי רכישת דירה מחברה להתחדשות עירונית בררו על התהליכים הבירוקרטים

אם אתם חושבים על רכישת נכס שעבר תהליך של תמ”א 38 או פינוי בינוי כחלק מהתחדשות עירונית, מומלץ לעשות מחקר נוסף ולהקפיד לבדוק את החוקים והתקנות של העיר. כדאי גם לוודא שלחברה יש את כל האישורים והרישיונות הדרושים. בדקו את סוג ההיתרים ופרק הזמן אשר יידרש לפרויקט ובאיזה שלב תקבלו מפתח לדירה, יהיה כדאי להיוועץ עם עו"ד אשר יידע לקרוא את החוזה אל מול החברה בצורה משכילה לתקן, ולשפר סעיפים אשר אשר יטיבו ויגנו על רוכשי הדירה וספקו פיצוי מתאים במידה ויהיו שינויים בירוקרטים בתהליך או שינוי במועדי מסירת הדירות לדיירים.

סביבת המגורים והשירותים אשר נמצאים באזור

אחרי שאתם בוחרים את העיר בה תרצו לגור מומלץ גם לבדוק את השירותים אשר נמצאים באזור המגורים בו תרצו לגור, כדאי לקחת בחשבון שמרכולים, בתיי מרקחת, קרבה לקופ"ח, גישה לצירי תחבורה מרכזיים משפיעים גם הם באופן משמעותי על איכות החיים, גם אם הדירה מאוד מוצאת חן בעינכם, בטווח הארוך קרבה למרכולים ושירותים שונים יכולים בהחלט להגדיר את איכות החיים שלכם.
לכן הכניסו גם את הפרמטרים האלו למעגל השיקולים לפניי קניית דירה חדשה.

שימו לב אם יש חנייה בבניין ואם לא האם חנייה נמצאת בקרבת מקום, אם יש לכם יותר מרכב אחד בדקו את כמות החניות במידה ואתם מקבלים, אם אתם נאלצים לשלם על חנייה זה גם כן גורם אשר צריך להיכנס לתקציב ולניהול הסיכונים.

בדקו האם יהיה שיפוץ מקיף גם של הגינה והתשתיות, בהרבה מאוד פרויקטים חדשים להתחדשות עירונית במרכז חברות הבנייה והעירייה גם משקיעות בשיפור האזור כולו אם זה בבניית פארקים, וגינות משחקים למשפחות עם ילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *