שלב הבניה מהתכנון ועד הבית – כיצד זה בא לביטוי במחיר הנכס

איך לבחור קבלן אלומיניום לפרויקט בנייה?
20/07/2022
עסקאות נדלן ומקרקעין – חישוב מדויק לפני רכישה
26/07/2022

כמו בהרבה דברים, אפשר לומר על תחום הבניה גם ואולי בעיקר – סוף מעשה במחשבה תחילה.

אי אפשר להתחיל לעשות כלום בלי מחשבה מראש. אם יש דברים בעולם הזה אשר הדרך להגיע אליהם היא פשוט להתחיל! לקפוץ למים ולהתחיל לשחות, הרי שבתחומים רבים הדבר ממש לא יעיל בצורה הזו. בתחום הבניה, זה ממש ברור. אין כל אפשרות להתחיל לבנות בית, לשפץ מבנה או אפילו רק לתקן משהו קטן בבית בלי לעשות את זה בצורה ערוכה וברורה וכזו שמתוכננת היטב מראש.

ברור שבמקרים אשר בהם מדובר בתכנון של פרויקט גדול, הסיפור חייב להיות כך. בלי היערכות מוקדמת ממש, התהליך לא יוכל לצאת לפועל.

לומדים במקום הנכון

כדי אכן להצליח ולהגיע להישגים גבוהים מהסוג הזה, חשוב ללמוד את כל המקצועות הללו במקום אחד מסודר המאגד תחת קורת גג אחת את כל הידע ואת כל מה שחושב לדעת בכל תחומי הבנייה. כל השלבים וכל הפרטים המרכיבים את המקצוע חייבים להיות כולם יחד אגודים ומוגשים במקום אחד מה שיקל על התלמיד לקבל את כל התמונה כולה.

אז יש מקומות רבים, מכללות שונות ושאר מוסדות המציעים כולם את אפשרויות הלימודים מהסוג הזה. עם זאת ברור כי אף פעם לא מומלץ לקפוץ למים (כבר הזכרנו את הביטוי הזה..) בלי לבדוק היטב אל מי מגיעים, מה הכלים שיתקבלו שם, מהי שיטת הלימדו במקום וכיצד הם אכן מכשירים את התלמידים במסגרת שלהם. חשוב ממש לברר ולבדוק היטב מי הם ומה הם מציעים ומה אומרים הבוגרים שלהם, לאן הם הגיעו וכמה הם הצליחו. לאור כל זה אפשר אכן להגיע לבחירה הנכונה.

מהתכנון הראשוני ועד האבן האחרונה

אנשים שרוצים להיכנס לתחום הנדלן חייבים להיכנס לעובי הקורה ואכן להבין איך וכיצד הדברים אמורים להתנהל.

אי אפשר לתפוס רק נושא אחד מכל תחומי הבנייה ובזה להתמקצע בעוד ששאר הדברים יוזנחו ולא יילמדו כלל.

כך שאדם שרוצה ללמוד ולהיכנס לתחומי הבנייה והנדלן חשוב שהוא ילמד הכול, כולל הכול. דבר ראשון הוא ילמד להכיר את הדרכים לתכנון נכון של מבנים, הוא ילמד על אודות כל הנושא של הרישיונות ושל אפשרויות הבנייה בארץ ומשם הוא יוכל להתקדם גם לשלבים המעשיים יותר שכוללים את כל הפרטים הקטנים יותר כמו חיתוך בטון בבית חדש כדי להתקין מזגנים, כדי להעביר תשתיות חשמל ועד להתקנת הברזים בבית.

ברגעי שיש לאיש המקצוע את כל הידע המקיף, הוא גם יכול לשלוט טוב יותר על כל העלויות ועל כל מה שיקרה בסופו של דבר בפרויקט אשר אותו הוא מנהל. ברור שזה גם יבוא לידי ביטוי במחיר הסופי של הנכס שהוא גם יהיה די צפוי וידוע מראש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *