5 האקזיטים הכי חמים של 2022 עד עכשיו

מתחמם, מתחמם, רותח: 5 כללים בסיסיים להשקעה בחברות ביוטק
29/05/2022
טרנדים חשובים בתחום השבחת דירות
30/05/2022

ההייטק הישראלי נחשב למנוע הצמיחה של המשק המקומי, הוא תורם ליציבות הכלכלה, לתעסוקה רבה ולהכנסות המדינה ממיסים. בשנים האחרונות הפכה מדינת ישראל לפס ייצור מנצח של יוניקורנים (חדי קרן), ומיליארדי דולרים זרמו לתעשיית ההייטק המקומית. הכסף הגדול וההנפקות ששברו את כל השיאים הביאו לסבבי גיוס שטרם נראו כמותם בישראל, ושנת 2022 ממשיכה את המגמה של השנה החולפת עם לא מעט אקזיטים חדשים ורותחים במיוחד.

רשימת 5 האקזיטים החמים ביותר לשנת 2022

חברת אינטל הוציאה הודעה רשמית בתחילת שנת 2022 כי בכוונתה לרכוש את חברת "טאואר סמיקונדקטור" ממגדל העמק בתמרה לסכום של 5.8 מיליארד דולר. זהו ללא ספק אקזיט מרשים במיוחד לחברה שהחלה את דרכה בשנות ה-80 של המאה הקודמת ביישוב הצפוני מגדל העמק. יש לציין כי הרכישה של החברה שהוקמה כמפעל לפיתוח ולייצור שבבים תהפוך את חברת Tower Semiconductor לחלק חשוב בחטיבת הפאונדי של אינטל עולמית, וכך המשקיעים בבורסה ייהנו לא מעט מהרכישה בגלל העובדה ששווי השוק של החברה במועד סגירת העסקה היה 3.5 מיליארד דולר.

אקזיט בולט נוסף לשנת 2022 הוא מכירת חברת אוריבי (Oribi) שהוקמה על ידי היזמת הסדרתית איריס שור. למעשה, זהו האקזיט השני של איריס שור, והפעם היא מכרה את אוריבי ללינקדאין של מיקרוסופט, וכך למעשה הסטארט-אפ הישראלי שהצליח לגייס כ-30 מיליון דולר עד לאקזיט, יהפוך למרכז הפיתוח הראשון מסוגו עבור לינקדאין בישראל. שווי העסקה לא פורסם אך המומחים מעריכים כי חברת אוריבי נמכרה ללינקדאין בתמורה לכמה עשרות מילוני דולרים, ככל הנראה קרוב ל-100 מיליון.

עוד אקזיט חם לשנת 2022 המעיד על מצבו המצוין של ההייטק הישראלי הוא האקזיט של חברת פירסט דיגיטל (First Digital). חברת פיירבלוקס, ענקית הבלוקצ'יין, הודיעה לאחרונה על רכישת פירסט דיגיטל, וזאת לאחר שפיירבלוקס הצליחה לגייס לפי שווי של 8 מיליארד דולר. חברת פירסט דיגיטל פיתחה פלטפורמה חדשנית לתשלומים בנכסים דיגיטליים ובמטבעות יציבים, ושווי העסקה עומד על כ-100 מיליון דולר.

הסטארט אפ הישראלי טסטים (Testim) נרכש לאחרונה על ידי החברה האוסטרית טריסנטיס (TRicentis) לפי סכום של כ-150 מיליון דולר. הסטארט אפ טסטים גייס מאז הקמתו כ-19 מיליון דולר, החברה מפתחת כלי לבדיקות אוטומטיות לאפליקציות ווב.

חברת צ'ק פוינט הישראלית רכשה בחודש פברואר 2022 את הסטארט אפ הישראלי ספקטרל בתמורה ל-60 מיליון דולר. זהו ללא ספק אקזיט כחול לבן של ענקית אבטחת המידע בראשות גיל שוויד. חברת ספקטרל הוקמה בשנת 2020 ועוסקת בפיתוח סורק ייעודי לזיהוי טעויות בקוד ובנכסים אחרים, הרכישה מעידה על כיוונים חדשים בחברת צ'ק פוינט, כלומר פתרונות מתקדמים לטיפול בבעיות בתחום אבטחת המידע כבר בשלבי פיתוח התוכנה.

2022 החלה עם אקזיטים מרשימים, לא מעט עובדי הייטק המחזיקים אופציות בסטארטאפ זכו לחדשות טובות מתחילת השנה, הם הצטרפו לחגיגה שאפיינה את ההייטק בשנה החולפת, וככל הנראה נראה עוד אקזיטים רבים בהמשך השנה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *