טרנדים חשובים בתחום השבחת דירות

5 האקזיטים הכי חמים של 2022 עד עכשיו
29/05/2022
איך לנצל ידע של שפה נוספת בשביל להצליח בתחום הנדלן?
30/05/2022

הרעיון של השבחת דירות נועד בעיקר לתכלית מרכזית – שיפור ערך הנכס. כלומר, שיפוץ שנועד לשנות את הנכס מבחינה עיצובית אך לא מעלה את ערכו, כבודו במקומו מונח אך זה לא השבחה. אם אתם רוצים למכור נכס בבעלותכם במחיר גבוה יותר מהמחיר הנוכחי, או שאתם רוצים לשפר את התשואה מהשכרה, כדאי להכיר כמה טרנדים חשובים בתחום של השבחת דירות. 

חדר רחצה יוקרה יותר 

ישנם שיפורים מסוימים בתרבות המגורים, שלא כולם מייחסים להם את אותה החשיבות. אבל בעידן שבו האזרח הישראלי כבר ראה עולם, ראה מה הם חדרי רחצה מפוארים ומבין שאמבטיה רגילה כבר לא מספיקה, כולם מחפשים דירות עם חדרי רחצה יוקרתיים. הטרנד אולי המוביל ביותר של השבחת דירות הוא לרכוש דירה מיושנת, עם מטבח של פעם וחדר רחצה מיושן. 

את חדר הרחצה הופכים למפואר למשל על ידי התקנה מקלחונים יוקרתיים, על ידי התקנה של אסלות מרחפות וניאגרות נסתרות. מאוד מקובל כיום להשקיע בברזים, להתקין כיורים מרהיבים על משטחי שיש ולהשקיע בגופי תאורה משופרים. אם התקציב מאפשר ומשפצים גם את חדר הרחצה וגם את המטבח, ערך הדירה עולה בצורה פנומנלית. 

הוספת מרפסת שמש 

מדהים לגלות איך לפעמים טרנדים משתנים ואפילו מתהפכים. בעבר, בעלי דירות עם מרפסות שמש אהבו לסגור את המרפסת ו"להרוויח" עוד חדר נוסף. כיום, הטרנד הלוהט הוא להשביח דירות בבניינים ישנים, על ידי הוספת מרפסות לדירות. 

כדי להרים פרויקט מהסוג הזה יש צורך בהשתתפות של כל דיירי הבניין או לפחות של חלק גדול מהם. ניתן בהחלט לבצע זאת אפילו ללא השתתפות של כלל הדיירים בהוצאה, אם חתימת הדיירים מאפשרת זאת. על כל פנים, דירות עם מרפסות שמש נתפסות כיום כמעט כמו מיני פנטהאוז. זה טרנד אפקטיבי מאוד בסביבה עירונית צפופה. מרוויחים נוף ופינת אירוח נפלאה. 

התקנת מעלית בבניין ישן 

במונחי עלות תועלת, אין ספק כי התקנת מעלית בבניינים ישנים מחזירה את ההשקעה בגדול. וככל שמדובר בדירה שבקומה גבוהה יותר, אנשים יהיו מוכנים לשלם עבור הדירה תוספת מחיר משמעותית. ישנן קבוצות אוכלוסייה רבות שכלל לא ישקלו לרכוש דירה ישנה בבניין ללא מעלית. מחירוני הדירות הרשמיים יודעים לציין עד כמה ערך נכס מסוג זה עולה ביחס לדירה ללא מעלית צמודה. 

פוליש לרצפה נוצצת יותר 

טרנד נוסף, מסוג שנחשב ללא יקר אך בהחלט משביח את הדירה, הופך את הרצפה למחודשת ונוצצת מאוד. פוליש קריסטל או פוליש ווקס, מעניק למרצפות הישנות ברק חדש. ניתן לשלב טיפול מסוג זה עם ליטוש שמסלק סדקים ואפילו כתמים ישנים שלא יורדים בעזרת שום חומר ניקוי. רצפה כזאת לא מחייבת שום מאמץ, לא צריך אדריכל או מעצב פנים. התוצאות נראות לאחר ביצוע קצר והדירה נראית יוקרתית בהרבה. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *