אתגרים שיש לעצמאיים ואין לשכירים ודרכים להתמודד איתם

מדריך לניהול נכסי נדלן
28/10/2022
לא על ישראל לבדה – אילו דלתות פותחים הקורסים של RES למי שרוצה לעשות כסף גם בחו"ל?
28/10/2022

לכל כיוון שבוחרים בחיים, יש יתרונות ויש חסרונות. לעיתים יש אתגרים ולעיתים יש בלת"מים, כלומר דברים בלתי צפויים. למי שבוחר להיות עצמאי, צפויים לא מעט אתגרים ששכירים פטורים מהם בדרך כלל. שווה להכיר דוגמאות לכמה אתגרים מסוג זה וחשוב אף יותר – דרכים להתמודד איתם בצורה יעילה. 

אתגר אי הוודאות בהכנסות

שכירים יכולים לנהל את השגרה שלהם, מתוך ידיעה ברורה מה יראה התלוש בכל חודש. נכון שישנם שכירים שמרכיב הפרמיות או הבונוסים או השעות הנוספות משפיע מאוד על המשכורת, על אף פעם לא בצורה כה הדוקה כמו אצל עצמאים. למעשה אצל עצמאים לעומת שכירים, המצב מאתגר אף יותר. עצמאים יכולים לדעת שהם מתחילים את החודש עם שורה של הוצאות קבועות, דבר שהשכיר פטור ממנו. על מנת להתמודד עם האתגר הזה יש כמה המלצות. למשל, הקפידו להעריך את גובה ההכנסה לכל תקופה מסוימת, כגון רבעון או שנה ושימו בצד כסף לחודשים יותר חלשים. שנית, ייצרו לעצמכם מקור הכנסה נוסף, למקרים שבהם המשק נקלע למיתון והעסק שלכם לא מייצר את ההכנסה שציפיתם. למשל, ניתן ללמוד קורס תיווך, מה שמביא לכם דרך נוספת להתפרנס כעצמאים. 

חוסר וודאות בשל שינוים בסביבה עסקית

בעל עסק עצמאי יכול לנקוט בצעדים שונים, על מנת לשדרג את העסק ולמצוא לקוחות ומקורות הכנסה. אבל לעיתים, מגיעים שינויים לא צפויים בסביבה העסקית, אשר נוצרים בשל גורמים שאי אפשר להתמודד איתם או לצפות אותם. עצמאי, אם כן, צריך להתמודד עם האתגר של חוסר וודאות מסוים, לעיתים רב לעיתים פחות. על מנת להתמודד עם חוסר וודאות בשל שינויים בסביבה עסקית או בשל התפתחות טכנולוגית חדשה שמפריעה לעסק, ניתן לנקוט כמה צעדים. למשל, אפשר להיערך מראש עם תוכנית ב'. כמו להצטרף אל קורס ייעוץ משכנתאות. אם העסק העצמאי הקבוע מתמודד עם קושי, אפשר להתחיל להציע שירות חשוב למבקשי משכנתאות. דרך נוספת תהיה פיתוח העסק כך שיהיו לו כמה נישות שהן לא תלויות זו בזו. למשל מי שהופך לעצמאי עם חנות מקוונת, יוכל להקים שתי חנויות, בשתי נישות שונות. 

הצורך לייצר צמיחה עסקית

שכירים על פי רוב לא צריכים לדאוג בעצמם לצמיחה של מקום העבודה שלהם. בשביל זה יש מנהלים בכירים או אסטרטגים עסקיים. לעומת זאת, עצמאים שרוצים להמשיך להתפתח, צריכים לחשוב כל הזמן על פיתוח העסק ועל צמיחה עסקית. יש הסבורים כי עסק שלא צומח, בסופו של דבר נסוג לאחור. כל עסק יכול לייצר צמיחה עסקית בעזרת חשיבה מקורית והתפרשות על כיוונים חדשים. למשל מי שמספק שירותי תרגום כעצמאי, יכול להתחיל לספק גם שירותי עריכה או להפך. מי שמספק שירות של ייעוץ משכנתאות, יכול לספק שירות משלים של תיווך או ייעוץ נדל"ן. 

חייבים חזון, חייבים דרך

אין שום דבר רע בלהיות שכיר, למי שמוכן לעבוד תחת בוס. גם אין שום דבר רע בלרצות להביא משכורת הביתה, ולהשאיר את העבודה בחוץ כאשר חוזרים הביתה. אבל עצמאי לא יכול להרשות לעצמו צורת חשיבה כזאת והוא לא יכול להיות "ראש קטן". בעסקים, צריך לחשוב קידמה ולפעול תמיד על סמך חזון, דרך, הגדרת מטרות. במידה ועצמאי מרגיש שהוא הולך לאיבוד, תמיד אפשר להיעזר ביועץ לעסקים או בליווי אסטרטגי. המטרה והחזון יכולים לכלול מרכיב של צמיחה פיננסית. בנוסף להכנסות העסק ומכיוון שיש מצבים לא צפויים, אפשר להצטרף למשל אל קורס השקעות בבורסה. זה יוכל לאפשר לעצמאי לייצר כרית ביטחון פיננסית, במקביל לפיתוח העסק. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *