קורס פרקטי לעומת תואר – איך לבחור מה שבאמת מתאים לך?

בורסה או נדל"ן – שיקולים שיש להתחשב בהם כשמתלבטים לגבי בחירת אפיק השקעה
19/10/2021
הכירו את עולם המשכנתאות: עשה ואל תעשה
30/10/2021

החלטתם לקחת את עצמכם בידיים וללמוד. אחת השאלות שתשאלו את עצמכם היא האם ללמוד קורס מעשי, כזה שישלב אתכם בתחום בו אתם מעוניינים לעסוק תוך זמן קצר או האם ללמוד לתואר זמן ממושך יותר. אכן שאלה בסיסית שיש לתת עליה את הדעת.

האם תעדיפו לבלות שנים בלימודים אקדמיים ולעשות תואר ראשון ואולי אף תואר שני ואף דוקטורט או שכדאי להתמקד בקורס מקצועי שאורך פחות זמן? 

קורס מקצועי – פרקטי מכשיר את הסטודנטים למקצוע ייעודי, הוא מציג תיאוריות אך ממוקד מטרה לרכישת מקצוע בזמן הקצר ביותר. לעומתו תואר אקדמי נחשב ליוקרתי יותר על אף שהוא עוסק בעיקר בלימודים תיאורטיים שאינם ממוקדי מקצוע ספציפי. למעשה אין תשובה אחת נכונה. תואר מקצועי ידרוש מכם השקעה רבה יותר בלימודים לאורך זמן, קורס פרקטי יביא אתכם לשוק העבודה, כשכירים או כעצמאיים תוך זמן קצר יותר ובהשקעה קטנה יותר של זמן וכסף.

הבדל משמעותי נוסף בין קורס פרקטי ללימודי תואר אקדמי בא לידי ביטוי בדרישות הקבלה. בבואכם ללמוד קורס מקצועי, לא תתבקשו להציג תעודת בגרות או בחינה פסיכומטרית. בבואכם ללמוד לתואר, תצטרכו להציג בגרות מלאה ורף מסוים של ציונים וציון מסויים בבחינה הפסיכומטרית. 

ככלל, לימודי תעודה הם פרקטיים יותר לצורך השתלבות מהירה בתחום/ מקצוע ספציפי בו אתם מעוניינים לעסוק, כדוגמת קורס ייעוץ משכנתאות, לימודי שוק ההון, קורס יזמות נדל״ן, הנהלת חשבונות, גרפיקה ועוד לעומת לימודים עיוניים שבסופם מחכה התואר הנכסף.

מעבר לכך, הבחירה בין לימודים פרקטיים לתואר תלוייה במטרה שהגדרתם לעצמכם. אם תהיו מעוניינים להשתלב בחברות ממשלתיות או בעבודה בגופים ציבוריים או חברות גדולות- התואר שיהיה בידיכם יעזור בהחלט ואף יהווה תנאי קבלה בסיסי לעבודה. יש ארגונים המאפשרים לעובדים ללא תואר אקדמי להתקדם רק עד דרגה מסוימת, כדי להמשיך הלאה בסולם הדרגות יידרש תואר אקדמי. גופים מסויימים יעדיפו בעלי תארים גם אם לא ציינו במפורש זאת כתנאי קבלה, אך בבואם לקבל עובד התואר יהווה יתרון. 

אם אתם רואים לנגד עיניכם עיסוק בעבודה ספציפית או רואים עצמכם כעצמאיים המעוניינים להתמקצע בתחום מסויים, מבלי ללמוד 3-4 שנים לתואר, ייתכן ולימודי מקצוע פרקטי יענה על הצורך שלכם. המכללות הרבות ברחבי הארץ מציעות מגוון רחב של קורסים מקצועיים שמביאים תוך זמן קצר, הלכה למעשה את הסטודנטים לרכוש מקצוע נדרש ולהיכנס לעבודה, באמצעות לימודי תיאוריה ופרקטיקה ספציפיים ומדוייקים. 

דוגמאות לקורסים פרקטיים ומבוקשים שאינם מצריכים תואר אקדמי

קורס ייעוץ משכנתאות – תחום ייעוץ המשכנתאות ניצב בשנים האחרונות במגמת עלייה בלתי פוסקת. הדרישה ליועצי משכנתאות שתפקידם ליצור תמהיל משכנתא נכון ומדוייק עבור משפחות המבקשות לרכוש בית חדש, למחזר ולחסוך במשכנתא קיימת, לרכוש נכס נוסף וכיו״ב שוברת שיאים. קורס ייעוץ משכנתאות מקנה לסטודנטים מקצוע אותו ניתן ללמוד תוך זמן קצר ולהשתלב בתחום במשרד יועצי משכנתאות או כעצמאיים המעניקים שירות ישירות ללקוחות.

קורס יזמות נדל״ן שוק הנדל״ן טומן בחובו שפע של הזדמנויות ליזמים מקצועיים ולאלו ש״חיידק היזמות״ בוער בקרבם אך אין להם את הידע המקצועי לצורך השתלבות בענף. קורס יזמות נדלן מאפשר לכל אחד ואחת להפוך הזדמנויות לרווחים נאים ולהתקדם בתחום הנדלן באופן משמעותי. 

קורס השקעה במניות – אחד מאפיקי ההשקעה הבולטים הינו שוק ההון. המעוניינים להשתלב בתחום ולהשקיע בעצמם בבורסה או לתת שירות עבור אחרים, כעצמאיים או כעובדים שכירים פונים בד״כ למכללות המציעות קורס השקעות במניות כדי להכיר את התחום על בוריו, את שוק המניות בארץ ובעולם ולהתמקצע בתחום דינאמי, סוער ומרתק אשר מאפשר לרבים להשתלב בו ולעבוד מכל מקום- ממשרדים מקצועיים ועד עבודה מהבית, גם כאן תוך זמן קצר יחסית.

כך או כך, הן לימודי תואר והן לימודים פרקטיים יפתחו לכם הזדמנויות רבות להשתלב בשוק העבודה. הפרמטרים שיש להביא לידי ביטוי הם זמן הלימודים, מטרת הלימודים, התחום בו אתם מעוניינים לעסוק וההיכרות שלכם עם עצמכם- שבסופו של דבר תכריע האם אתם נוטים יותר ללימודים תיאורטיים ארוכי טווח או ללימודים פרקטיים תוך זמן קצר יחסית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *